Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Ki találta ki ezt, hogy...

Ki találta ki ezt, hogy filmszerűnek kell lennie a játékoknak?

Figyelt kérdés
Manapság mintha kötelező elvárás lenne, annyira hogy néha már a kisebb indie játékok is próbálják ezt a trendet követni. Azt tudom hogy valamikor a ps3/xbox360 környékén kezdődött meg ez a trend, de akkoriban még közel sem volt ennyire alap elvárás. Valaki esetleg nem tudja a folyamatnak a teljes történetét, vagy akár csak a mérföldköveit? Dátumokkal és játékokkal alátámasztva.

okt. 26. 11:42
1 2 3
 1/24 Kedves Vezető ***** válasza:
100%

Előtte is voltak filmszerű játékok, a maga idejében még egy SN

Nes es Mission Impossible is filmszerű volt, de a Mortal Kombat 1 is hozta a verekedős filmek hangulatát.


De a 85 ös Space Harrier Arcade game is filmszerű élményt nyújtott akár, a maga idejében.

Aztán Ps1 re is már rengeteg filmszerű játék volt, pl


Parasite Eve 1-2

Dino Crisis 1-2

Fear Effect 1-2

(Ez volt az első olyan játék amiben mini videók voltak a hátterek, így rengeteg polygont spóroltak

Silent Hill


Hosszú a lista


Én manapság hiányolom ezeket az új, filmszerű játékokat, legalábbis amióta net van már a konzolokban is, ritkultak.



De azt hiszem mindig is ez volt az irány.

De ma aztán találsz nem filmszerűt is bőven.

okt. 26. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 Kedves Vezető ***** válasza:

*De,

Hideo Kojima nevét is megemlíteném..

okt. 26. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 PMC Wagner ***** válasza:
én mondjuk a mai játékokból pont ezt hiányolom
okt. 26. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
*Video Kojima
okt. 26. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
Mit értesz filmszerű alatt? Komolyan kérdezem, nem kötekedni akarok.
okt. 27. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:
Ebben az esetben felsorolok pár példát. Tipikus hollywoodi filter effektek használata az egész játék alatt. Rengeteg filmszerű átvezető videó. Nagyon látványos, de sokszor agyatlan akció. Mivel nagyon fix a történet, van hogy kicsit se lehet tőle eltérni a küldetések teljesítésében ettől. Erre most mondok egy példát még közben, szóval mondjuk a feladat lenne hogy állítsd meg az egyik szökevény npc autóját, hogy ne érhessen el egy pontot, mert akkor megmenekült és buktad a küldetés. Régen ez úgy nézett ki hogy többnyire szabad kezet kaptál, old meg ahogy akarod. Volt rengeteg megoldás, és bármit bárhol használhattál, a lényeg hogy meg tudd oldani. Manapság meg úgy, hogy fix checkpointok és scriptek vannak küldetések közben is, pl csak azt fogadja el jó megoldásnak hogy a kereszteződésben jönni fog a vonat ami messziről látszik, és akkor ott büntetőfékezz a kereszteződés végében hogy a vonat roncsolja szét :D Mert pontosan úgy és akkor fog odaérni, és az az egyetlen jó megoldás, minden mást vagy nem enged a játék, vagy bukod a küldetést vele. Abszurd példa tudom, de remélem átjön belőle mire gondolok. További filmszerű hatások hogy minden is audioszinkronnal van, profi filmes színészekkel és szinkronhangokkal. És lehet ez már inkább a modern aaa-hoz tartozik, de én pl a QTE túlhasználatot is a filmszerűséghez számítom. Mert ott is sokszor a látvány, az akciójelenet cutscene a lényeg, ahol neked annyi benne az össz gameplay hogy nyomogasd megfelelő sorrendbe a gombokat, miközben forog a film, de csak ennyi az össz ráhatásod. Biztos van még sok, hirtelen ezek jutottak eszembe.
okt. 27. 18:07
 7/24 anonim ***** válasza:

Így már értem mire gondolsz. Tökéletesen leírtad a mai nagyon népszerű játékokat: RDR2, God of War, CoD és hasonlókat.

Azért szerencsére nem minden játék ilyen, csak a mainstream. Pontosabban főleg a mainstream.

Egyébként szerintem nem gond, hogy kicsit filmszerűbbek a játékok, de én is jobban szeretem, ha van választásom és nem egy cérnán húznak.

okt. 27. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 A kérdező kommentje:
Nekem meg azzal se lenne bajom ha lennének cinematic játékok, végül is látványos, hangulatos, megvan a maga értéke. Csak az zavar, hogy egyre több játékba kéretlenül is belehúzzák ezt, és többnyire a gameplay róvására. Egyre több funkciót kivesznek vagy egyszerűsítenek, mert belekavarna a szent és sérthetetlen storyba, amin feltétlen végig kell menj. Vagy épp nem a legoptimálisabb látványosságot adná, és ezért lesz túl kötött a végigjátszhatósága.
okt. 27. 19:16
 9/24 anonim ***** válasza:
Ez nem erről szól. Az a szomorú igazság, hogy az átlag játékosok nagy része túl hülye ahhoz, hogy bonyolultabb játékokkal játszon. Erről egy fejlesztő mesélt, de már sehol nem találom azt a cikket. Nem feltétlenül hülye, sokszor csak kedve nincs gondolkodni. És persze a lakosság nem elhanyagolható része funkcionális analfabéta. És ezért kell látvánnyal stimulálni is az agyat, hogy képes legyen koncentrálni.
okt. 27. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:
Kár hogy nem találod, szívesen elolvastam volna a cikket. Hasznosak az ilyen elemzések, főleg egy szakmabelitől. Arról tudok hogy a lebutítás is okkal történik, ahogy egyre nagyobb réteget kell elérjenek. Minél nagyobb a költségvetés, annál inkább. De azt nem tudtam hogy a cinematic faktort is ez táplálja, sőt növeli évről évre.
okt. 27. 20:19
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!