Tényleg jobbak a régi játékok, mint az újak?
Kizárólag single player játékokra érvényes, mert azokkal játszok, így multiról nem tudok véleményt írni. Azt vettem észre magamon, hogy mikor egy régi game-el játszok akkor folyton nyomom és nagyon nehéz abbahagyni ha már játszottam vele akkor is, de ilyen 20 éves gamek (age of mitology, nfs underground 1-2, régi GTA-k) ellenben ott van a Red Dead Redemption 2 amit azt hittem hogy nagyon jó lesz, meg is vettem persze gépet is hozzá. Aztán alig játszottam vele, ott nekem nyomasztó hogy egyél, igyál, vigyél kaját a táborba, 100 féle feladat, míg mondjuk egy GTA SA-ban 3-4 helyre van lehetőséged menni, mégis valahogy nekem az a játék több. Ugyanez a FIFA régen csak mentek egymás után a meccsek, most a játékban folyton jönnek emailek, játékosokat edzeni kell, sérülnek, fáradnak. Igaz hogy élethű, de nekem pont a game lényege veszik el, sokszor szívesebben nézek már meg egy filmet.
Pedig a grafika nagyon jó a mostani játékoknál, csak valahogy jó értelemben le kéne butítani őket. Egy fáradt nap után nem értem hogy ki az aki még ott akar tervezgetni, tökölni stb. Így 1 órának kb a fele a play time...
Vagy csak én vagyok egy öreg sz*r (30)
Meg a régi játékokban mikor voltak ezek a hidden packagek jó esetben volt egy térkép és akkor ha nem tudtad akkor kellett egy haver aki már végigtolta és jó esetben így tudtad kimaxolni a gamet. Most meg applikációt lehet telölteni mobilra minden megmondja mi hol van. Ha elakadsz bármit beírsz youtube-ra és sikerül...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Régen volt egy kis csapat, vagy egy-egy unatkozó ember, akik összebeszéltek, hogy milyen jó játékot kellene csinálni, és megcsinálták. Manapság van több ezer ember, - de több mint valószínű még ezzel keveset is mondok - akiknek egy felettes főnök, aki nem ért az egészhez, utasítgat, hogy "legyen benne sok küldetés, xy dolog, stb", az a sokezer dolgozó pedig követi az utasításokat gondolkozás nélkül, vagy lehetőségük sincs megvitatni, hogy mi az, ami jobbá és érdekesebbé tenné a játékot, ami több embert vonzana.
Jó, ez most csak hipotézis.
Egyébként manapság nem nagyon tud lekötni egy játék sem hosszabb időre, valószínűleg ez az oka, hogy a régi játékok jobbak voltak. Bár én is öregszem (21). A régi Age of Empires 1-2-3-mal sokat játszottam anno, meg volt egy csomó más régi játék amivel rengeteg időt eltöltöttem régen.
A legfrissebb játék ami hosszabb időre lekötött, az a Minecraft, de azóta már abba is beleuntam, informatikus programozóként inkább a szerverkészítés és egyéb technikai dolgok érdekelnek körülötte.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Inkább arról van szó tisztább volt a marketing körülöttük, még nem lehetett mindent online megkapni. Bementél ujságoshoz vettél egy ujságot ahhoz volt egy lemez rajta 20-30 játék demó verziója kipróbáltad őket ami megtetszett azt elmentél boltba megvenni.
Vagy alapból a boltban volt több száz fajta akaratlanul is belebotlottál valamibe aminek tetszett a borítója stb.
Másrészt a piacon most már csak a tömegjátékokkal találkozik az ember, van két három óriás cég akik elég pénzt tolnak a reklámba (itt megjegyzem jóval többet költenek erre mint az aktuális játék fejlesztésére). Az embernek úgy kell kutatnia ha valami mást akar.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 Szerintem pont hogy nem így van. Régen egy játék fejlesztése, és ami még fontosabb, disztribúciója tetemes költséget jelentett, amit csak a nagyobb cégek tudtak megengedni maguknak. Ma már a kiadási költségek minimalizálódtak, mivel digitális platformok vannak erre dedikálva, a játékmotorok, a játékfejlesztéhez szükséges tudás sokkal elérhetőbb a kisember számára is, illetve manapság sokkal egyszerűbb akár globális szintű fejlesztőcsapatokat alapítani. A marketing is kicsit megváltozott, mert bár továbbra is rengeteg pénzt ölnek bele a nagy stúdiók, ma már igen könnyen lehet építeni egy játék brandjét minimális anyagi ráfordításból is. Vannak platformok, ahol az emberek hirdethetik a saját fejlesztéseiket, megoszthatják a készülő játékaikat pl itch.io-n, ahol akár adakozhatnak is rá az emberek, népszerűek a Discord csatornák, ahol a fejlesztés minden lépését követhetik az emberek... rengeteg eszköz áll rendelkezésre a kisember számára is, hogy olcsón tudja reklámozni a készülő projektjét. És erre jön még a modern világ leghatékonyabb marketing eszköze: a tartalomgyártók. Streamerek, videósok, akik egy komplett médiahálót képeznek, amin egy jól elcsepegtetett játék végigszalad futótűzként, és szenzációvá válhat napok alatt. A szerencse egyértelműen fontos tényező, de a lehetőség teljes mértékben megvan, míg a régi időkben szinte elképzelhetetlen volt egy vastag kiadó bevonása nélkül globálisan terjeszteni a játékodat.
Nem véletlenül mondják, hogy az indie fejlesztők aranykorát éljük.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rengeteg mostani jó játék van.
Pl.
Cultic, Graven, GtaV, Gloomwood, Nightmare of decay, Jedi Fallen Order, Doom, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sokat változott az ipar, de emellett szerencsére hatalmas szélességűre is bővült! Némi időráfordítással és kutatómunkával bárki megtalálhatja a neki legmegfelelőbb darabokat.
Kérdező, amit hátrányként említesz mikromanagelést, gondolok itt karakterrel evés ivás, sportjátékban managerkedés, szerintem ezek is megkerülhető dolgok, ha megfelelően válassza a játékot az ember. Engem ezek pl pont nem zavarnak, mivel nekem pont bejön az ilyen fajta pepecselés, immerzió is. Viszont pl a modernkori címekben engem is sokminden zavart már, főleg a tálalás kapcsán. Gondolok itt arra hogy szuperkönnyűvé tettek sok játékot, tálcán kínálnak mindent és zéró kihívás, a játékos karaktere kivételes istenszerű valaki és úgy is bánnak vele, plusz az elveszés a rengeteg üres filler quest közt amit szó szerint ráerőszakolnak az emberre, kb az összes szembejövő npc kéretlenül questeket dob. Számomra ez unalmas és egysíkú. Illetve lehet hogy én is öregszem, de amit előnynek szoktak tartani a 200+ óra játékidő és a tényleg hatalmas bejárható világ, számomra mostanra inkább ez vált nyomasztóvá. Ezeket csak azért írom hogy jelezzem átérzem a problémádat, még ha nálam jelenleg más is a problémás a mainstream játékokban.
Viszont van megoldás is! Egy ideje pl kifejezetten keresem a modern retro címeket, és pontosan azt a régi jó érzést adják mint egykor! Ezek mostani új gamek, a régi életérzéssel és mechanikákkal, főleg indie vonalon. Elindítom a játékot, és fél percen belül már benne vagyok az akció közepén. Ráadásul félórás, órás köröket tolok, utána mehetek a dolgomra, élni tovább a felnőtt életemet. Szóval amit első körben ajánlanék neked, hogy kifejezetten az igényeidnek megfelelő játékokat próbálj keresni. Biztosítalak, rengeteg nagyon jó és megfelelő címet fogsz találni te is.
Illetve még annyit hogyha nagyon retróznál, sok esetben a tényleg régi, 20-30 éves címeknek is a mai napig aktív modder közönsége van. Grafika, gameplay, meglepően jó tuningok és modernizálások vannak. Néha érdemes ilyenek közt is nézelődni, főleg a magunkféle régebbi motorosoknak.
#6-os: Az a problémám amit a 7-es leírt, nem ismertem ezt a szót, de mikromenedzselés. Hogy az összes szembejövő emberke valami questet ad, GTA V-t is ez szúrta el nálam. Beszéltem egy csávóval aztán jönnek az ufok vagy a hadsereg, teljesen a sztori szempontjából jelentéktelen feladatok amik a játékidőt növelik, de érdemben nem adnak hozzá. Tényleg ez a sok random encounter elveszi a kedvem. Megcsinálok egy küldetést mennék a házba menteni aztán bedob valami sz*r mellékszálat és így nem tudok visszamenni a civil életembe. Persze egyszerű mondani hogy akkor kapcsoljam ki. De nem volt egyszerűbb anno a GTA Vice City? Lenyomtál mondjuk 3 missiont aztán kiléptél és ennyi.
Fifában is lenyomod a meccset, aztán jön üzenet a játékostól hogy elégedetlen mert nem játszott eleget, na akkor ott is ilyen pepecselés, hogy akkor játszon vagy ne játszon, mert ha nem játszik eligazol. 2008-ban kezdő 11 aztán nyomás! Viszont grafikailag, játékmenetben nyilván tiszta gagyi egy 23-hoz képest... valahogy úgy kellett volna hogy aki ilyen mélységig akar belemenni az játszon fifa managert és nem fifát. Tudom, hogy van online része is, de nem szeretem hogy sz*rrá vernek, meg ott nagyon úgy vannak a jutalmak hogy minél többet játszál vele.
Jók voltak ezek a régi fifák, lenyomtál egy nap mondjuk 4 meccset, aztán ha nem volt időd egy hétig nem játszottál, de ugyanott folytattad nem kellett semmit sem észben tartani.
Szóval ez a mikromenedzselés. Mint a red deadben hogy milyen ló van alattad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!