Észrevettétek már, hogy a filmekben a szereplők néha teljesen furcsán, és a helyzethez nem illően cselekszenek? Mindezt azért, hogy a következő jelenetnek legye némi értelme?
Gondolok itt olyanra, mint mikor a Dirty Dancingben Baby és Johnny a végén a nagy partyban elindulnak kifelé, találkoznak Baby apjával, beszélnek, majd elfelejtik hova is indultak, és miért és visszamennek táncolni.
Vagy a Patch Adamsben, mikor a 305-öa beteg haldoklik, és Patch bemegy hozzá, akkor búcsúzik a családja tőle. "Akkor mi indulunk is.." (Már bocsi, de szerintem élő ember nem tesz ilyet, mikor haldoklik a szerette.)
Tudtok még ilyeneket? Szerintem annyira viccesek...
Így van megírva a forgatókönyv.
A film általában nem a valóságról szól, hanem valami idealizált szituációt ír le, amiben a papírmasé szereplők teljesen életszerűtlen dolgokat csinálnak és mondanak. A rosszabb filmekben legalábbis ez a helyzet. A filmek történeteinek van egyfajta saját, belső logikája, ami az adott keretek között tud működni. Ha ez a logika kimozdul a saját maga által felállított keretek közül, akkor van az, hogy nem működik se a cselekmény, sem semmi más.
Feltűnnek, és akkor mi van?
Ha egy hollywoodi filmről beszélünk, az egy üzleti termék, amit el kell tudni adni, vagyis akármennyire elrugaszkodhat a valóságtól, kit érdekel? A nézők nem valóságra vágynak a pénzükért, hanem túlzásokra, hogy 1,5 óráig azt érezhessék, hogy a világ szép. A logikai hibák, vagy az életszerűtlenségek senkit nem érdekelnek, legalábbis az átlagos mozibajárót, aki csak szórakozni akar, biztosan nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!