Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Miért várják el tőlem, hogy a...

Miért várják el tőlem, hogy a szövegeket is én írjam/fogalmazzam a weblapokhoz?

Figyelt kérdés
Egy weblapkészítőnek az is a feladata, hogy megfogalmazza az oldalra helyezendő szövegeket?
2013. máj. 10. 18:06
1 2 3 4
 1/35 csacsi2 ***** válasza:

Ne sírj! Én gépkezelő voltam, közben leszedő,targoncás,gépbeállító,betanító,takarító,meós,szerszámos,szerelő ...


jól gondolom hogy még tanulsz, vagy első melóhely?! Az életben sokkal több az elvárás, néha annyi ami teljesíthetetlen és mindíg a munkás a hibás, ha valami történik (vagy éppen nem). Szokj hozzá, nem tudsz mit tenni csak hogy otthagyod, de mint írtam az élet többi területén is hasonló a helyzet!


"A weblapkészítő feladata, a megrendelő igényeinek megfelelően, megtervezni a weblap szerkezeti, és tartalmi felépítését, mindezt párosítva egy, a tartalomhoz illeszkedő képi megjelenéssel. "


Szöveg tartalmi része nekem úgy tűnik belefér a munkaköri leírásba!

2013. máj. 10. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/35 lindmayer ***** válasza:
100%
simán belefér
2013. máj. 10. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/35 uno20001 ***** válasza:
Én ehhez, Lorem Ipsumot használnék.
2013. máj. 10. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/35 serenaviro válasza:
Ez csak rajtad és az ügyfélen múlik. Ahol én dolgozom, általában nem kell ilyesmivel foglalkoznom, mert nem ez a dolgom. Ellenben kevésbé komolyan vehető munkák esetében nekem is el kellett ezt vállalnom. Persze, jól ment, és szívesen foglalkozok ezzel is. Minden esetre, egy tapasztalt, tehetséges webfejlesztő esetében ritkán engedheti meg magának a cég, hogy a weboldalak szövegét is velük készíttesse, hiszen az Ő idejük drága. Ha fejlődsz webfejlesztőként, akkor valószínűleg idővel nem bíznak majd rád ilyesmit.
2013. máj. 10. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/35 anonim ***** válasza:
Ha keresőoptimalizálást is kér az ügyfél a honlaphoz, akkor van, hogy a teljes szöveges tartalmat én állítom össze előzetes megbeszélés alapján. Sőt, mivel dinamikus weboldalakról van szó rendszerint, így az honlap átadását követően rendszeresen ellenőrzöm az ügyfél által közzétett frissülő és új tartalmakat, mivel, ha a tartalom nem megfelelő, az a keresőoptimalizálás sikerességére nagy hatással lehet.
2013. máj. 10. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/35 anonim ***** válasza:

Szöveg megírása nem, maximum formázott feltöltése.

Akkor lehet szó a szöveg megírásáról is, ha külön kéri, esetleg SEO szempontból módosítani, csiszolni egyeztetés után, de az már más terület, nem programozói.

2013. máj. 10. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/35 anonim ***** válasza:
Ez természetesen az ügyfélen és rajtad múlik. Én speciel ilyenkor vissza szoktam dobni, hogy ez az admin felületen átírható, ha segítségre van szüksége akkor mondja, hogy mi nem érthető és kifejtem bővebben, amúgy a mellékelt felhasználói dokumentáció x. oldalán van róla további infó illetve az inputok mellett megjelenő súgó szövegek is sokat segítenek. 2-3 ilyen levél után feladják és feltöltik maguk.
2013. máj. 11. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/35 TappancsMancs ***** válasza:

Kicsit hosszúra sikeredett de ez sokrétűbb téma, így biztos áttekinthetőbb a dolog.


Szóval a weboldal sajátosan sokrétű dolog sok minden kapcsolódik hozzá és szöveges tartalmak is vannak ugye a weboldalakon. Alapvetően (most nemzetközileg) a webtervezés két fő részből áll. Tartalom és annak megjelenése/működése. Ha a megrendelő tudja mit szeretne megjelentetni akkor tartalmilag legalább egy nyers és ömlesztett változatot ad át a webtervezőnek. Elsőként összeülnek és megbeszélnek mindent, az ügyfél elmondja mit szeretne amennyire csak kiterjed az ismerete/elképzelése. Átad képeket, szövegeket, adatokat a cégéről mint neve, címe, telefonszámai, email címei, telephely, iroda, szerviz, bemutatóterem stb ha külön van akkor azokat is mindet külön külön, ezekről képeket stb. Letölthető prospektusok stb, doc vagy pdf (stb) formátumban és minden egyebet. Tehát mindent átad ami kell hozzá. Ez eddig csak tartalom megjelenés nélkül. Ha van szövege azt is átadja, ha nincs akkor egyeztetnek a webtervezővel aki tanácsokat tud adni a szöveges tartalomhoz. De alapvetően a cégnek kell tudnia mit szeretne mondani a vevőinek. Az első megbeszélésen ezeket a webtervező elkéri ha nem kapná meg, mert ezek mind kellenek neki, ez lenne az első lépés.


Ami a szövegeket illeti azt vagy a cég maga megírja, hiszen elvileg ők tudják mit szeretnének mondani a vevőiknek, aztán vagy kompletten megírják vagy csak egy nyers tartalmi változatot írnak, illetve fordulhatnak szövegírókhoz is. A szövegírás van ahol beletartozik a webtervezők szolgáltatásaiba van ahol nem, de ma már egyre inkább foglalkoznak ezzel is, hogy mindent egyben szolgáltassanak, persze ez sincs ingyen.


Érdemes tudni és figyelembe venni mit is csinál a web designer és mennyire és hogy fér/nem fér, tartozik/nem tartozik bele a munkájába a szövegírás, ugyanis hazánkban még mindig sok a félreértés ezt illetően. Angolul van a "web designer" és a "web developer" ami a megjelenést és programozást jelenti. Ez a két legfőbb része amik a tartalomtól függetlenek is, mert egy adott tartalmat több féle megjelenéssel és (programozási) működéssel is meg lehet csinálni. Közben a tartalom ugyanaz maradt és van redesign is amikor kimondottan maradhat is a tartalom, csak új külsővel és működési módon. Ha teljesen sajátos működét szeretnének akkor azt a programozó fejleszti ki és a webtervező használatba veszi. Ma már a webtervezők nagyon sokrétű ismeretekkel rendelkeznek mint pl professzionális képfeldolgozás, retusálás, szöveg tördelés, programozási alapismeretek, kiválóan használnak kapcsolódó programokat mint pl Photoshop (képfeldogozás), webes szoftverek használata, online fizetési működések beüzemelése (pl PayPal), video anyagok vágása/feltöltése, hanganyagok vágása/feltöltése, tipográfia (betűk esztétikája és használhatóságai), kapcsolata van fotóssal és/vagy ismer/javasolhat free fotókat is azok korlátaival, kapcsolata van szövegíróval, gépíróval, fordítóval, szakfordítót is kereshet, tárhelyet nyithat, domain nevet regisztrálhat, elláthat webmasteri munkát (folyamatosan feltölti az új anyagokat, stb), javasolhatja moderátor alkalmazását (terjedelmes hozzászólások esetén, stb), elvégezheti/tanácsot adhat a cég közösségi oldalainak tartalmáról/beüzemelheti, bannereket csinál (mozgó reklámok), kapcsolata lehet internet biztonsági szakértőkkel szükség esetén, telepíthet vírusirtót stb az oldalra, ha a cég blogot indít és ők kezelik a válaszolásokat akkor betanítja a használatát a kezelőfelületnek, elkészíti a weboldal biztonsági mentését és átadja belépés jelszavaival stb. El tud készíteni adott esetben fényképeket különböző stílusokban stb. Át tudja alakítani a meglévő nyomdai anyagok (szórólapok, prospektusok, hirdetések stb formátumait internetes megjelenéshez és letöltéshez. Ezek még közel sem teljes ismeretei/tevékenységei a webtervezőnek. Ezekkel együtt is elsődleges feladat a weboldal megjelenésére vonatkozik, valamint összefogja/koordinálja az összes teendőt. Rengeteg ötletet adhat e téren összhangba hozva a célszerűséggel, a működést a céghez igazítva, a legújabb netes stílusok s ötleteket ismertetheti stb.



A szövegírás az még hazai pályán is egy önálló szakma és nem is korlátozódik a weboldalak szövegezéséhez. Rá lehet keresni "szövegírás" és hamar kiderül ez bizony egy szakma. Karakter- vagy oldal szám szerint megy a díjazása, vannak különféle stilisztikai lehetőségei mint ahogy közvetlenebb hangnemben is íródhat vagy kimértebben akár hivatalosabban is stb.


A megrendelő cégnek legalább annyit kell tudnia, milyen jellegű közlést szeretne és hozzá egy minimum nyers tartalmat. A webtervező adhat tippeket ami jól be fog válni, ajánlhat szövegírókat és egyeztethet velük, átadja nekik az elképzelést és/vagy nyers fogalmazást. Vállalhatja maga is a szövegírást, de van aki nem foglalkozik személyesen ezzel, hiszen készségeket is igényel a szövegírás és egy web designernek ez nem követelmény. A web designer lényegileg mással foglalkozik és van is bőven mivel.


Példa szövegírásra:

- 25.000 Ft +ÁFA az első 1.500 karakter

- további szövegek költsége 20.000 Ft +ÁFA/1.500 karakter

Az ár természetesen változhat így ez csak egy példa volt és megfelelő munkaidőt is igényel.


Szövegírók feladatai jellegei szerint pedig a következők:

- Szakmai cikk írás

- Blog szövegírás

- Weboldal szövegírás

- Katalógusok, brosúrák szövegírása

- DM anyagok szövegírása

- Hírlevél szövegírás

- Hirdetés szövegírás

- PR cikk írás

- Műszaki vagy egyéb szakszöveg

- Sales anyagok szöveg írása

- Közösségi média (Facebook, Twitter stb.) szövegek írása

- Prezentációk szövegének megírása

- SEO szövegírás

- Cikkírás

- Szövegszerkesztés (tördelés)

- Adwords kampány szöveg és landing írás

- Marketing tanácsadás

- Egyéb tanácsadás

- Szövegírás egyéb változatai


Amik befolyásolja a szövegírást.


Van e kész szöveg:

- van kész szöveg textes formátumban

- van kész szöveg nyomtatott formátumban (+gépelési munkadíj)

- van kész szöveg nyomtatott formátumban (+szövegfelismerő programmal szkennelik)

- a szöveget diktálni fogják (ez csak gépelési munkadíj)

- nyers szöveg van (stilisztikailag átírandó)(néhol törlés/toldás)

- nincs szöveg de tudják mit szeretnének

- nincs szöveg és nincs elképzelés róla (webtervező/szövegíró javaslatokat ad/elkészíti)


Egyeztetés ki írja a szöveget:

- a cég írja meg készre

- a cég nyers változatot ír (webtervező/szövegíró stilizálja)

- a cég szövegírót alkalmaz

- a webtervező konzultál szövegíróval és intézi

- a webtervező írja a szöveget


Kész szöveg esetén gépíró alkalmazása: (nyomtatott vagy diktált szövegnél)

- a cég alkalmazottja végzi

- a cég gépírót alkalmaz

- a web designer intézi gépírót

- a web designer végzi a gépírói munkát


Gépelés árak (példa jellegű):

- Diktálás után 0,22 Ft +ÁFA/leütés

- Rögzített hanganyagról 0,22 Ft +ÁFA/leütés

- Kéziratról 0,24 Ft +ÁFA/leütés

- Nyomtatott szöveg után 0,18 Ft +ÁFA/leütés

(minimális hibával)


Gépelés szokásos nyomtatott paraméterekhez viszonyítva:

- A4-es méretű oldalnál

- 2,5 cm margók

- 12-es Arial/Times New Roman betűtípus

- másfeles sortávolság

- egy oldal nagyjából 2000 leütés (szóköz is beleszámít)



Ezekből számos kombináció fordul elő esetenként és így talán látható a szövegírással kapcsolatos munkák terjedelme, sokrétűsége is.


Alapvetően több terület fordulhat elő a szöveggel kapcsolatosan. Első az a szövegíró maga. Fordító (ha kell), lektorálás ha kell, szerkesztő és a korrektor. Ezek adott esetben lehetnek egyazon személy, ami erősen függ a szövegünk nyelvétől, mennyiségétől, szakmai jellegétől stb. Nyilvánvaló hogy egy A4/50 oldalas terjedelemnél ha azt teljesen a nulláról kell megírni kétséges hogy belefér e a web designer munkabeosztásába. Már ha egyáltalán foglalkozik szövegírással.


Szövegíró és nagyjából miből áll a munkája (/szöveg szerkesztő):

- ismeri mennyire másképpen alakul a szöveg ha írottan jelenik meg

- optimális terjedelmek

- jó és kreatív fogalmazókészség

- információk meglegyenek

- tartalom megfelelő

- értelmes legyen a szöveg, szövegösszefüggése megfelelő

- érthető legyen, logikai hibák javítása

- stílusa igazodjon a céghez /stílusok ismerete

- stílushibák javítsa

- olvasmányos, gördülékeny legyen

- kiszedni a fölösleges entereket, szóközöket (space-ket)

- ismeri a kereső optimalizálás kulcsszó működését /hozzáigazít

- ellenőrzi a kész szöveget

- egyeztet a tartalomról/terjedelmekről/stb a céggel/webdesignerrel/fordítóval

- ha szükséges újra egyeztet a fordítóval

- szöveg tartalmi tagolása

- nyelvhelyesség (kerüli pl a köznyelvi szóhasználatot)

- tárgyi tévedések felismerése és javítása

- általános műveltsége és háttérismeretei szerint is javít/rákérdez

- felhasznál: lexikonokat, etimológiai szótárakat, egynyelvű szótárakat (értelmező szótárak, nyelvhelyességi kézikönyvek, szlengszótárakat, szinonimaszótárakat, közmondás- és szólásgyűjteményeket, szakkönyveket, szakértőktől utánakérdez, stb

- tudja meddig nem nyúl bele a szöveg író területére

- ha javít beiktat: tartalomjegyzéket, ajánlást, előszót (a főszöveg előtt), utószót, köszönetnyilvánítást, jegyzetek, szakkifejezések jegyzékét, mellékletet, stb

- egységesíti s szöveget

- helyesírást is javíthatja

- tudja mikor megfelelő szakszavak hibás, de a szakmában mégis ilyen formában elterjedt írásmódja

- kiemelések és toldalékolásuk egységesítése

- idézetek egységesítése

- felsorolások formájának egységesítése

- szövegben idézett címek/nevek ellenőrzése, formájuk és toldalékolásuk egységesítése (nem mindegy pl., hogy com-ra vagy hu-ra végződik e egy cím, stb)

- számozások folyamatossága (mindenhol azonosan)

- hiányzó adatokat elkér a szöveg írótól

- forrásmegjelölés ahol kell

- ismétlések kiküszöbölése


A végén jönne a korrektúra:

- kizárólag azokat a hibákat javítjuk, amelyek elütésből és/vagy az írásjelek helytelen alkalmazásából adódnak, átnézzük, hogy a szöveg megfeleljen a magyar nyelvtan szabályainak

- a korrektor lenne az aki a helyesírás szabályait hozzávetőlegesen mindenkinél jobban ismeri

(jobban mint az irók, újságírók pl mert ez a szakterülete)

- viszont a stilisztikai javításhoz nem ért, tartalmilag sem javít

- elütés (hiányzik egy betű/írásjel, több van belőle, stb)

- helytelen betűalakok

- helytelen írásjelek

- helytelen szószerkezetek

- tulajdonnevek írásmódjának egységesítése

- nyelvhelyességi hibák

- helyesírási hibák

- hiányzó szóközök

- tapadó és nem tapadó írásjelek pontossága

- fattyúsor

- mondatkezdő (verzál) egybetűs szó a sor végén

- kiemelések jívatása (ritkítással pl ne legyen)

- címek egységesen középre vagy balra zárva

- képaláírás végén nincs írásjel

- idézőjel, kiskötőjel, gondolatjel, nagykötőjel stb használata

- szükségtelen vagy helytelen rövidítések

- tipográfiai „anomáliák” megoldása

- személynevek írása


- ha külön korrektor végzi egyeztet a szöveg íróval/céggel


Tördelés/tipográfia:

- ezt már ebben az esetben a webdesigner végzi



Szóval ha egy weboldalt szeretne valaki ne becsülje le a szöveg írással kapcsolatos munka/munkák mennyiségét és minőségi követelményeit. Ha valaki szerint ez nem nagy munka akkor megcsinálhatja maga is és fölösleges ezt a webtervezőtől várnia. :D

Ha a megrendelő simán megír stilisztikailag jól, helyesírási és egyéb hibák nélkül egy jóféle szöveg mennyiséget, na akkor gratulálok neki! :D De fogadnék rá hogy egy A4-es oldalon annyi bakit írna hogy gutaütés kerülgetné a visszaküldésektől. :D



Végül példának a gyakoribb helyesírási hibákról, csak hogy milyen hosszú a listája. :D

Magyar Helyesírás - a leggyakoribb hibák:

[link]

2013. máj. 11. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/35 TappancsMancs ***** válasza:
Előző voltam. Remélem így érthető miért nem várható el szövegírás a webtervezőtől. Ha kevesebb szöveg kell megírhatja maga is megfelelő óradíjért, viszont semmi kötelessége vállalni. Feltöltött tartalmat a megrendelő adja. Működés és megjelenés a web designer feladata.
2013. máj. 11. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/35 TappancsMancs ***** válasza:
Amúgy meg lehet találni jó áron dolgozó gépelőket szövegírókat ...
2013. máj. 11. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!