Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Mennyibe kerül egy egyedi...

Mennyibe kerül egy egyedi webshop + mobil app?

Figyelt kérdés
Hozzávetőlegesen. Egy egyedi webshop + android és IOS appal.
2021. okt. 18. 00:30
1 2 3 4
 21/37 anonim ***** válasza:
Ez alapból is így működik
2021. okt. 19. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 anonim ***** válasza:

#20 Halkan megjegyzem, hogy webshop fejlesztés nem egyenlő annak üzemeltetésével is.

Emelett elég komolytalannak tűnsz, de ezt már feljebb leírták előttem.

2021. okt. 19. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 A kérdező kommentje:

Ne bass.a már meg a nyuszi, hogy ha sebezhető az oldal, adatokat lopnak, beperelnek/megzsarolnak stb. a fejlesztő hibájából, és az nem az ő felelőssége..


Lehet komolytalannak tűnök, lehet az is vagyok :p De biztos ezt az álcát egy névtelen fórumon kell magamra húzzam? Köszi a válaszokat, jókat dumáltunk:)

2021. okt. 19. 23:55
 24/37 anonim ***** válasza:

23 - a fejlesztő által lefejlesztett működő szoftver és egyben a forráskódja a szerződés lezártával mind a te tulajdonodat fogja képezni, mintha konkrétan te készítetted volna azt. Tehát igen. A megrendelő, és a felhasználó felelőssége az, hogy mire és hogy használja a szoftvert :)


(nem a fegyvergyártó a hibás, ha az általa gyártott puskával kilövik valinénit a szomszédban)

2021. okt. 20. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 anonim ***** válasza:

Kicsit keveritek a szezont a fazonnal.

"működő szoftver és egyben a forráskódja a szerződés lezártával mind a te tulajdonodat fogja képezni"

Hát mondjuk ez nem feltétlen igaz, attól függ milyen liszensz alatt adod ki. WP huszárokat mondjuk köti a GPL de amúgy ez nem ennyire fekete-fehér. És akkor a dobozos termékeket még nem is kevertem bele....


Amire a kérdező gondolt az nálam inkább a garancia témakörét meríti ki. Legalábbis én úgy adok ki kódot a kezem közül, hogy a hibajavítás az minden esetben ingyenes. Hibának az minősül, ami eltér az eredeti specifikációtól és a megadott rendszerkövetelmények ellenére fenáll (tehát ha olyan vendor van benne ami csak ^7.4 php-vel kompatibilis, akkor az nem hiba, hogy a 7.3-as szerveren nem fut. Ez üzemeltetési probléma.)


Tehát: a garanciális hibajavítást ne keverjük össze pl azzal ha a szerver válik sebezhetővé (az a rendszergazda hatásköre). Utóbbira nyilván nem vállalunk felelősséget.

2021. okt. 20. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 anonim ***** válasza:

* ami eltér az eredeti specifikációtól*

Bocsánat: pontatlanul fogalmaztam.. ami az eredeti specifikáció alapján nem megfelelően működik.

2021. okt. 20. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:

25 - az esetek 99,9%-ban így van, és igen, ilyen egyszerű a helyzet.


"Legalábbis én úgy adok ki kódot a kezem közül, hogy a hibajavítás az minden esetben ingyenes. Hibának az minősül, ami eltér az eredeti specifikációtól és a megadott rendszerkövetelmények ellenére fenál"


Akkor jó nagy hülye vagy. Szinte minden esetben vannak tervezési, és specifikálásbeli problémák, az ügyfél soha nem tudja mit akar, és a fejlesztést követően derülnek ki szinte mindig a dolgok. Ezeket meg lehet beszélni, de az ügyfél képes mindent is rátoszni a fejlesztőre.


A kód ótadását követően az annyit tud amennyit akkor tud. Bármi hiba felmerül vele, az üzemeltetési probléma, hiszen a kódot debuggolva, kitesztelve, és stagingen prezentálva adjuk át. Ha ott elfogadták, akkor később nem kérhet "garanciális" javítást, hiszen látta működés közben, sőt, nyomogatta is. A te hozzáállásod ilyen egyszemélyes webtákolós kft lehet. Cégek, akik tényleg ezzel foglalkoznak, nem csinálnak ilyeneket, hiszen belebuknának.

2021. okt. 20. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 anonim ***** válasza:

#25: én a szervert is adom alá, általában "ingyen", vagy is az általam készített oldalak / alkalmazások szerver igényét kiszolgálja.

Nem kérek külön díjt a hosting -ért, kevesebb gond vele mint a hosting -al szenvedni, mert nem érhető el X modul... vagy esetleg lenne más amit futtatni kellene, mint pl. WebSocket, amit rendszerint elég mókás kérni egy sima hosting szolgáltatók.

2021. okt. 20. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/37 A kérdező kommentje:

Tehát "röviden": Felfedezi az oldalam egy tehetséges hacker, aki észreveszi hogy x biztonsági rés nyitva lett hagyva, ezzel be tud lépni az admin fiókjába, bármit meg tud változtatni a termékleírástól kezdve, szállítási időkön, információkig, törölhet akármit, kiolvashatja a vevők adatait, a cégem statisztikáit, vagy egyszerűen leállítja az oldalt, majd azt mondja a cég aki a webáruházam készítette, hogy ez nem a mi bajunk?


Mert addig rendben, hogy nekem mint hétköznapi személynek, tetszik az oldal, de nem ismerek olyan dolgokat mint egy szakmabeli, hacker. Ha le is tesztelem, működőképesnek találom, attól még a háttérben lehet hiba.


Nem véletlen, ha autót veszek is jár rá garancia, az akkor még ismeretlen hibákat amiket nem én okoztam, ne az én felelösségem legyen megjavítani


Tehát azt mondjátok, ilyen probléma esetén ne is várjak a webstúdió jószándékára?

2021. okt. 20. 11:59
 30/37 anonim ***** válasza:

#27


"jó nagy hülye vagy"

Nem hülye, csak ügyfélközpontú. Nem arról van szó, hogy "én nem erre gondoltam és nem jó így, tehát hibás". Azért a falvédőről én se most jöttem. De alapos tesztelés után is maradhatnak benne apróbb hibák. Alapvetően agilisen dolgozom így menet közben is (nyilván nem ingyen) de lehet módosítani dolgokon. Van hogy nagyobb módosítást is kérnek mert valóban, az "ügyfél soha nem tudja mit akar". Ezt ki is fizeti, de ilyen nagyobb módosításnál (hiába írod meg a teszt eseteket) ember vagyok, hibázok néha és benne marad. Pl volt ilyen eset, hogy bizonyos esemény nem készített naplóbejegyzést, holott annak is kellett volna. Nem nagy dolog: 1 sor beszúrása megoldotta. Nekem 10 perc: ügyfél boldog és elégedett és érzi hogy felelősséget vállalok a munkám íránt ezért megbízik bennem, mégha nem is a legolcsóbb vagyok a szakmában.


Abban igazad van, hogy szabadúszóként nem vagyok "nagy cég", de eddig bejött az üzletpolitika és nem panaszkodom a bevétel tekintetében sem. Persze ez azon is múlik, hogy kik az ügyfeleid: egy kkv esetében megtérül ez a hozzáállás. Egy nagy cég esetében pedig megint más a helyzet.

2021. okt. 20. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!