Hogyan írathatom ki C-ben, hogy egy számban mely számjegyekből hány darab van?
Pl.: a szám 94566
Azt szeretném kiíratni, hogy 1db 9-es, 1db 4-es, 1db 5-os, 2db 6-os.










1. Létrehozol egy 10 elemű, előjel nélküli egészeket tároló tömböt - ez fogja tárolni a számjegyek számát. Alapértelmezetten legyen mindegyik elem 0.
2. Bekéred a számot.
3. Amíg a 2. pontban bekért szám nagyobb mint 0... (előltesztelő ciklus feltétel)
4. ...addig a szám 10-el való osztás után keletkezett maradékát eltárolod - nevezzük mondjuk index-nek az előjel nélküli egész változót....
5. ...majd a tömb indexedik (ez a 4. pontban képzett változó) elemét megnöveled eggyel
6. ...majd a szám legyen egyenlő szám/10-el.
7. Végül a cikluson kívül meg kiírod a tömböt.





Ha a számot stringként olvasod be, vagy azzá alakítanod, megoldható karakterszámlálással is.
Ihletforrások:
Ez ugyan C#, de pont ezt csinálná -- találd meg a hibát, és írd át a programot C-re:
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas..
Ez meg nagyon hasonló dolgot művel, és még C is:
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas..
Kell bele néhány változtatás, de a számlálás elve jól megfigyelhető.





https //pastebin com/r4AJ8zbK
bár ez php, de remélem segít.










Mert meg tudok ennél sokkal nehezebb feladatokat oldani.
Nem potyára tanultam algoritmikát, arról nem tehetek hogy ide balfácánok járnak.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!