Mi olyan része a programozásnak, ami kicsit élvezetes vagy látványos eredményt lehet vele elérni?
Én sem tudom mi bajom a programozással lehet, hogy csak a tanulási időszakot utálom, tehát amikor még nem tudok semmit.
Illetve utálom a nehéz matekot, utálok függvényekkel foglalkozni.
Hogy lehet pl. algoritmusokat írni? Az már kicsit érdekesebb rész?
"Mert szerinted mit csinálok?"
"Megbuktam a programtevezőn első félévben. Egyik tantárgy sem sikerült. De egy ponton annyira utáltam, hogy órára se mentem be."
Csak kibújt a szög a zsákból. Ezt te tanulásnak nevezed, kisfiam?
"Szerinted honnan tudja, hogy hogyan kell olyat csinálni?"
Programozni akarsz, de eszedbe se jutott még, hogy beszerezz valami videókurzust, ami elmagyarázza az alapokat?
A függvények határértékével aztán kitörölheted, ha az alapokkal se vagy tisztában. Ott akármit írsz, az már látványos lesz full kezdőként.
"Programozni akarsz, de eszedbe se jutott még, hogy beszerezz valami videókurzust, ami elmagyarázza az alapokat?"
Biztos, hogy az segít nekem? Vannak jók angolul is?
"A függvények határértékével aztán kitörölheted, ha az alapokkal se vagy tisztában. Ott akármit írsz, az már látványos lesz full kezdőként."
Azt se tudom, miről beszélsz.
A programozást fokozatosan lehet tanulni.
Már általános iskola alsó tagozatától el lehet kezdeni például (Imagine) Logoval
vagy Scratch
vagy a Python nyelv turtle moduljának:
és az erre épülő PythonTurtle:
segítségével és a nyelvvel való ismerkedés mellett el lehet sajátítani az alap struktúrákat: szekvenciát, szelekciót, iterációt.
Ehhez oktatóoldal például a code.org:
Nagyobbaknak (~középiskolás korig) aztán ott vannak az olyan tanulónyelvek mint a Pascal - amihez ott van a Free Pascal fordítónak:
vagy a Python:
amelyek kicsit barátságosabb nyelvezetűek.
Nagyobbak aztán bármilyen nyelvvel kezdhetnek - a lényeg, hogy a nyelvvel való megismerkedés közben begyakorolja az ember az alapvető adatszerkezeteket - karakterlánc, egész, tömb, lista, fa,... - algoritmusokat - kiválasztás, eldöntés, számlálás, rendezés,..., a procedurális programozást - függvények, eljárások.
Majd meg lehet ismerkedni az objektum orientált programozás rejtelmeivel is.
A nyelvek és az algoritmizálás gyakorlására rengeteg interaktív oldal van - például:
* [link]
* [link]
* [link]
* [link]
* [link]
* [link]
ésatöbbi...
Mindezek megértéséhez nem kell sok matek. Kezdetben elegendő az általános iskolai, később a középiskolai matek.
Sőt: a programozás - mint munka - egyes területeihez nem kell a középiskolai matematikánál több matek. Ezért is vannak informatikai szakgimnáziumok, felnőttképzések, gyorstalpalók.
Felejtős.
Gyárakban viszont mindig van felvétel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!