Miért nem jött el a "második játék forradalom"?
80 években boldog boldogtalan programozta a játékokat, pedig akkor elég gyér volt a lehetőség.
Most meg itt az android, unity stb, net, könnyen lehet terjeszteni, aztán sehol egy igazi klasszikus, se indie téren , se semmi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
sok idie fejlesztő van, de már mások az igények
múltkor pont azt néztem, hogy kickstarteren és indiegogon mennyi pénzt adnak elég régimódi játékokért
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért mert már nincs új lehetőség.
Ezeket kimerítették, sokszorosan is. A legutolsó vacaknak is van 20 klónja, 30 platformra átirata.
Ennyi volt.
A másik ok, hogy míg 1995-ben összeülhetett 3 emberke és megírhatták A játékprogramjukat a saját PC-jükön, addig ma két kamion pénz kell ahhoz, hogy összeverbuválj egy ütőképes csapatot, kiépítsd az infrastrukturális hátteret és megfizesd őket, nem tovább, csak fél éven át.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem csak kevés játékot ismersz. Steamen naponta jelenik meg egy olyan indie cím, amibe kedvem lenne belepakolni vagy 20 órát. Akkor sem lenne időm mindegyikkel játszani, ha egy nap 48 órából állna.
A klasszikusok pedig utólag lesznek klasszikusok, nem a megjelenésük pillanatában. Pl. a Minecraft szerintem már klasszikus.
Köszi a válaszokat.
Azért nem mondanám, hogy nincs már ötlet.
Múltkor írtam ki kérdést, hogy ki mit vár vagy szeretne játékot, azert írták elég rendesen az emberek.
Én spec egy Miami Hotline tps, egy Max Payne a 80-as években, illetve az La noire játékot is lehetne folytatni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
most gold rush van, csak azért mert évente 2-3 olyan játék jön ki ami ér is valamit, az nem jelenti, hogy nem csinálnak milliót. Hihetetlen mennyire megy a mobil játék és mindenféle platform játék.
Annyira tucatnyi kínálat van, hogy ha nem lennének "értékelő" honlapok, az ember nem tudná mivel játsszon.
Szerintem te túl fiatal vagy még ahhoz, hogy tudatosan érezd mekkora hatalmas a mai kínálat 10-20-30 évvel ezelőtt nézve.
Mikor kissrác voltam kijött 1 játék és azt nyomtuk 2 éven keresztül. Nem volt nagy választékunk, úgy vártuk az újításokat mint most te az új Marvel filmeket
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azért nem mondanám, hogy nincs már ötlet."
Nincs olyasmi, amit ne csináltak volna meg.
Régen a játékfejlesztés úgy ment, hogy valaki kitalált valamit és megcsinálta, majd a piac eldöntötte, hogy az kell-e neki.
Ma úgy megy, hogy a fejlesztő cégek szondázzák a piacot, hogy annak mire lenne igénye.
Reneszánsz azért volt, mert mobilra eladhatók voltak olyan játékok, remake-ek, amelyek elé PC-n már nem ülne le senki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#7 Szerintem ez ugyanúgy megvan a másik irányba is, a nagy játékgyárak sem tudnak az indie fejlesztőkkel versenyre kelni bizonyos szempontokból. Ma már minden adva van ahhoz, hogy valaki a garázsból alkothassa meg az új sikerjátékot.
Technológia? Számtalan 'ingyenesen' használható engine, márhetetlen mennyiségű referencia, dokumentáció érhető el néhány kattintásra.
Terjesztés? A disztribúciós platformok korát éljük, Steam-en keresztül bárkinek egy fillér nélkül kiadható jóformán a játéka.
Marketing? Én már egy ideje állítom, hogy a videojáték marketing jövője a streaming közösség, ennek minden előnyével és hátrányával. Ahelyett hogy temérdek pénzt kéne kiadnod arra, hogy bizonyos platformokon reklámozd a játékod, elegendő néhány kulcsfigurável megismertetni azt, és ha bekerül a játékod a streamerek közösségi hálójába, utána pillanatok alatt milliókhoz eljuthat. Persze ehhez az kell, hogy jó is legyen a játékod, és némiképp szerencséd is legyen. Viszont, egy filléredbe sem kerül, úgy igazából. On the other hand, a hagyományosabb reklámplatformok egyre inkább értéküket vesztik, ki az, aki a mívesen megmunkált, hatásvadász reklámoknak ad hitelt, amikor pillanatok alatt elérhető számára 2 ezer értékelés valódi játékosoktól, és 150 éppen futó stream amiben ezzel játszanak? A streamek nem csak jobb képet festenek a játék valódi értékeiről, de a streaming közösség a platform természetéből adódóan jóformán megvásárolhatatlan, egyes üzleti célú magazinokkal szemben. Ami néhány nagy kiadónak nem feltétlenül tetszik, gondolom.
Komplexitás? A játékosközösség már sokízben bizonyította, hogy egy játéknak értéke nem áll arányban a rajta dolgozó emberek számával. Rengeteg játék aratott elsöprő sikert, amit egy maroknyi, vagy akár csak egyetlen egy ember készített.
Lehetőségek? Na ez az a pont ahol a nagy fejlesztők igazából hátrányban vannak. Egy kicsi kis indie fejlesztő javarészt bármit, ismétlem BÁRMIT lefejleszthet, ami csak eszébe jut, szabadon megvalósíthatja az ötleteit (amik vagy zseniálisak, vagy nem). Egy dollármilliókkal operáló nagycég viszont nem kockáztathat meg olyasmit, amit nem tud kökemény piackutatással alátámasztani, mert míg Garázs Jani legfeljebb nem gazdagodik meg abból, ami félig-meddig egy hobbi számára, addig a nagy fejlesztő cégek milliókat bukhatnak egy rosszul sikerült elképzelésen.
Összességében én úgy érzem, az indie fejlesztők nem csak hogy labdába rúghatnak a nagy fejlesztőcégek mellett, de esetenként még érdemi konkurenciát is okozhatnak nekik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Rengeteg játék aratott elsöprő sikert, amit egy maroknyi, vagy akár csak egyetlen egy ember készített."
Rengeteg? :O
"Egy kicsi kis indie fejlesztő javarészt bármit, ismétlem BÁRMIT lefejleszthet, ami csak eszébe jut, szabadon megvalósíthatja az ötleteit"
Egyedül? 100 éves korára..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#9 Igen, rengeteg.
"Egyedül? 100 éves korára.."
Nyilván nem technikai komplexitásában értettem a bármit, hanem ötlet szintjén. A legelvontabb, legkülöncebb ötletet is megvalósíthatja, mert igazából nincs mit veszítenie rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!