Játék készítés szempontjából melyik a c++ a nyerő?
int c = 1973;
std::cout << c++ +44;
Mármint melyik fordító? Vagy melyik szabvány? Esetleg IDE?
Csak én nem értem a kérdést? :))
Legújabb szabvány => c++17 (el nem hinnéd mennyi időt meg tud spórolni pl. templateknél)
Fordítók:
Linux:
=> gcc (ez inkább használt általában ezt kapod mindenhol. mondjuk ha lehet a legújabbat szerezd meg. pl gcc7 és 8 között sok a különbség a hibaüzenetek terén. Windowson nehezebb beszerezni + nem biztos hogy (kb nem) tudsz majd linkelni msvcs dll-ekkel de linuxon mindegy :D)
=> clang (llvm-es fordító inkább Mac-en elterjedtebb de ugyanazt tudja nagyjából mint a gcc)
Windows:
=> gcc (amit fent írtam hogy nem tudsz linkelni msvcvel de valamennyivel gyorsabb ahogy rébebben néztem benchmarkot. nehezebb beszerezni + VS(visual studio) nem szereti)
=> msvc (ms cucca amit a visual studio felrak. általában ezzel fordítanak windowsra mert hát azért mégis csak ms termék. nem tud linkelni gccvel fordított dolgokkal + nem támogat linuxot (míly meglepő...) )
IDE:
linux:
=> clion (fizetős de jó cucc)
=> paranccsor (ha akarod így is megy)
=> eclipse (ingyenes kicsit kevesebbet tud mint a clion)
=> meg egy csomó más (én sokáig pl geditben programoztam)
windows:
=> clions (cross platform és gcc-t használ cygwinen keresztül)
=> visual studio (ms termék sok helyet eszik, csak msvct szeret)
=> codeblocks (ingyenes cucc annyira nem tud sokat de ingyenes)
=> eclipse (cross platform)
Könyvtárak:
=> SDL + glew (opengl, low level cucc, SDLnek könnyű az eventkezelése)
=> glfw + glew (ugyanaz mint fent csak más ablakkezelő + más event handling)
=> SFML (ez is sok mindent tud)
=> Unreal (grafikus cucc támogat c++ot és húzogatós módot is)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!