Milyen programot ajánlotok játék textúrák készítéséhez?
Számítógépes grafika több dologból tevődik össze.
Első ránézésre eléggé 2D-snek tűnik, de ez szerintem 3D.
Fő indok: árokéklás van, tehát a fényforrásnak valahol kell lennie, amit 2D térben nehezen oldod meg. VAGY: árnyékot is animálsz.
A kinézet 2 dologból tevődik össze:
- poligonok
- textúra
Poligonok pontok a 3D-s térben, amiket ha összekötsz egy testet alkot. Mivel a VGA-k 3 szögelésre optimalizáltak, így minden tárgy háromszögekből áll.
Példa: [link]
Tehát amit körnek látsz az sok háromszög. Ez alapesetben játék folyamán láthatatlan. Vagy adsz neki valami színt, megvilágítást és lehet sorolni.
Texúra már más. Ott JPG-t vagy PNG-t de lényegében képet húzol rá a testre, megadott paramétereken át. Hogy ez a pont illeszkedjen a képnek erre a pontjára. Ha kép kisebb mint a test, akkor lényegében "ránagyítod". Egy PNG képpont többször fog szerepelni.
Ezen a képen egy textúra packot látsz. Kép egyes részeit húzzák rá a test egyes részeire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!