2D-s, indie, lövöldözős játék készítéséhez milyen szintű tudás kell?
Ha egyszerűt akarsz nem pedig ilyen 21 szàzadi modern effektekkel telit mint pl a realtime global ilumination meg a többi,akkor a scirra.com game makerja bőven több mint elég lesz szàmodra és a közösség is nagyan segítőkész és nagy.
Szerintem nem kell megtanulni ebben a 21 szàzadban jól programozni ha az embernek nincsenek e téren nagy igényei. Inkàbb grafikàt animàlàst kéne ez fontosabb mert egy jàték ligikàjànak összerakàsàra lehet talàlni egyszerűbb programokat de a grafika meg a többi előàllítàsa sokkal nehezebb mindig.
Persze ha 3d is a tervbe van akkor muszàj lesz megtanulnod kódolni. Vagy ha komolyabb efekteket akarsz mert az ilyen game engine ok teszik ezeket a modern effekteket lehetővé amikhez muszàj tudni jól kódolni.
De lehet vizuàlis kódolni unreàlban és unitiben is pluginnal. Úgyhogy talàn màr nem is kell tudni programozàsi nyelv akkor sem ha modern cuccot akarsz összedobni.
Kérdező: Jól is teszed!
Nagyobb butaságot, hogy klikkelgetős, sutyerák game maker-t ajálgatni játékprogram készítéséhez, még nem is hallottam.
A game maker csak sötéteknek való. Éppen a dolog lényege veszik el.
A fő kérdésre is válaszolva, egy 2D-s játékhoz nem kell komoly tudás, nem kell komoly matek.
Azonban, jó lehetőséget biztosít a fejlődésre. Szórakozva tanulhatsz.
Kezdésnek megteszi bármilyen egyszerű játék is, mert abban is benne van mindaz, ami egy komoly játékban megvan. Gondolok itt a felépítésre, a szerkezetre. Akik a komolyabb játékokat írják, azok is egyszerűbbekkel kezdték.
Összetettségtől függ, 2D lövöldözős volt az arkanoid meg a terraria is(oké, ott van közelharc, de egy pillanatra tegyünk úgy mintha nem lenne), előbbi néhány hét után összehozható(komolyabb tapasztalattal meg egy hosszabb délután alatt), utóbbit egy fő 1-1,5 év alatt tudná összerakni(tételezzük fel, hogy a balance elsőre sikerül, és csak a kóddal kell foglalkozni), nem kevés tapasztalattal a háta mögött.
#5
A game makereknek is megvan a maguk helye, ahogy a script nyelveknek a programozási nyelvek mellett - tény, hogy sok dologra alkalmatlanok, de olyan ez, mint a csavarhúzót hasonlítani a kalapácshoz. A felhasználó meg ívesen leszarja, hogy összekattintgattad, vagy a 20+ éves tapasztalatoddal írtad meg assembly ben, az élménnyel foglalkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!