Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy lássak neki egy mobil...

Hogy lássak neki egy mobil applikáció készítéséhez?

Figyelt kérdés

Szeretnék egy kisebb játékot készíteni androidra, és kíváncsi lennék, hogy milyen programokra és mekkora tudásra van szükség? :)

Ez egy egyszerű játék lenne, hogy oldalnézetből nézzük és megy egy bábú, melynek mi rajzoljuk a megteendő útját. Természetesen folyamatosan kell rajzolni az ujjunkkal. Legfeljebb kisebb akadályok lennének benne és xy plusz pontok.

Ez még csak az eleje annak amit kitaláltam, csak érdekelne hogy hogy lássak neki. Kérlek írjatok ötleteket, hogy valósíthatnám meg.

(programok, tudás, megoldás)



2014. dec. 9. 22:51
 1/4 anonim ***** válasza:

Kezdj el programozni tanulni.

Lehetőleg Java nyelven.

Csak jelzem, amit szeretnél ahhoz évek tanulása kell.

2014. dec. 9. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
4%
Ezt a tudást nem lehet elsajátítani. Születni kell vele.
2014. dec. 9. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Akkor én azzal születtem, csak sok-sok évig nem tudtam róla.


Kedves kérdező:

a) Ezt azért nem olyan triviális megcsinálni

b) Amit eddig leírtál, az nem izgalmas. Hogyan nem fog unatkozni a játékos? Hmm?


1. Tanuld meg a Java nyelvet

2. Készíts pár olyan alkalmazást, amit NEM Androidra szánsz

3. Készíts pár olyan alkalmazást Androidra, ami NEM játék

4. Nézz utána a játékfejlesztés fortélyainak

5. A már megszerzett ismeretekkel esetleg nekiláthatsz, de akár tegyél fel egy komolyabb kérdést.

2014. dec. 9. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
80%

Immáron 386. alkalommal is bemásolva, kis kiegészítéssel: én a helyedben nem mobil programozással kezdeném.


Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet, mondjuk kezdésnek a Pythont szokták ajánlani a leggyakrabban. No, én azért ajánlom ezt a nyelvet neked, mert rákényszerít, hogy olvasható, jól tagolt kódot írj.

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- Új programnyelv választása, ha olyat választottál először, ami nem tud OOP-t. Itt már erősen ajánlom a C#-pot, mert kezdők könnyen tudnak vele ablakos progikat készíteni mindenféle segédeszköz (pl. Qt) nélkül. [Java téren a Swing-et próbáltam eddig, és hát meg is van a véleményem róla...]

- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépést.


Üdv, egy harmadéves programtervező infós hallgató.

2014. dec. 10. 02:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!