Programozás otthon?
Sziasztok!!
Aki otthon tanult/tanul programozni, tudna ajánlani egy weboldalt, videósorozatot ahol az alapoktól kezdik a progit? A programnyelv tulajdonképp mindegy lenne(de leginkább C++, C#, VB)
Sokat keresgéltem már de nem jutottam semmire..
Ti hogyan kezdtetek el programozni? Hogyan fejlődtetek? Milyen feladatokat tudtatok megcsinálni?
Milyen sűrűn írunk új tömörítő titkosító eljárásokat!?
Van ahol lehet használni, de amennyi energiát rányomnak,
ahhoz képest nincs annyi haszna az életben.
A leggyakoribb talán amivel találkozhatunk,
pl. valószínűség, statisztika, és persze amire a matematikusok táncolnak: Logaritmus :-D
Teljesen területfüggő, hogy mennyi\milyen szintű matekra van szükség, ilyen tekintetben általánosítani hatalmas baromság. Talán Carmack említette, hogy pl játékokhoz gimis mateknál nem kell több - az ő szavára meg azért csak lehet adni. A jó tömörítő algoritmustól nem jó programozó leszel, hanem jó tömörítő algoritmusíró, a programozás sokkal inkább egyfajta logikát jelent mint 900 oldalnyi matematikai tudást.
Letöltöttem a Gerard Swinnen könyvet, aztán a következő 1-1,5 évet elszüttyögtem pythonnal. Ezt a konkrét könyvet ma már nem feltétlen ajánlom, nem éppen napra kész(már akkor is kint volt a python 3, a könyv meg talán 2.6 al foglalkozik), de programozni írott anyagból jobban lehet tanulni szerintem.
"A jó tömörítő algoritmustól nem jó programozó leszel, hanem jó tömörítő algoritmusíró,"
Az ok-okozat itt megfordulni látszik.
A jó tömörítő algoritmust csinálja a jó programozó, nem a jó programozót a jó algoritmus.
A matematikai készség elsődleges fontosságú a programfejlesztésben, hacsak nem akar valaki szimpla, bárki által lekódolható tucatfeladatok gépelésében megkékülni.
John Carmack olyat biztos nem mondott, ami te állítasz. A játékprogramozás eléggé matematika igényes terület.
#15
Hát pont nem, a játékprogramozás sokkal inkább logikát, mint komoly matekot igényel, felteszem a motorprogramozást azonosítod a játékprogramozással ezért a "félreértés".
A programozás még mindig nagyon szerteágazó terület, mintha azt mondanád, hogy "szerelő", ez igaz lehet arra aki a vízcsöveket meghúzza meg arra is aki rakétákat épít, az hogy neked személy szerint csak az egyik számít szerelőnek annyit bizonyít hogy nem kéne a kérdésre válaszolnod.
Érdekes, ha biztos hogy nem mondott ilyet, akkor itt miről esik szó konkrétan? (az első kérdés, nem kell beletekerni)
https://www.youtube.com/watch?v=hapCuhAs1nA
De kitalálom, nála is jobban tudod.
"A programozás még mindig nagyon szerteágazó terület, mintha azt mondanád, hogy "szerelő", ez igaz lehet arra aki a vízcsöveket meghúzza meg arra is aki rakétákat épít, az hogy neked személy szerint csak az egyik számít szerelőnek annyit bizonyít"
Nekem személy szerint ez a hasonlat nem tetszik, nem is áll, mert olyan mintha azt akarnád bizonygatni, hogy elektrotechnikus az is, aki hangfrekvenciás teljesítmény-erősítőket tervez, kiváló minőségben, meg az is, aki ki tud mérni egy hibás diódát, de egy UJT-t, egy diac-ot már fel sem ismer, talán nem is hallott ilyenről.
A valóság az, hogy ez egy szakma, amihez érteni kell és ez magában foglalja a matematikai felkészültséget is. Ennek sajnos te híján vagy és ezért próbálod magadnak bebizonyítani, hogy de, azért te programozónak számítasz.
A játékprogramozáshoz meg, hiába erőlködsz, igenis kell matek, mert, hogy nagyot ne mondjak, egy öntanuló, mesterséges intelligencia engine nem fog összejönni tizedikes matekkal, ahogy nem fog összejönni szakértői rendszer és még nagyon sok más sem. Am i meg összejön, az olyan is.
Javaslom neked, olvasd el a programozás matematikai alapjai c. könyvet, olvasgass Obádovics, Knuth, Wirth féle könyveket és hasonlókat, valamint nézz utána, hány csúcsprogramozó adott ki matematikai témájú könyvet, amik általában bestsellerekké is váltak.
Carmack pedig abban az interjúban egy diplomatikus választ adott. Nyilván nem fog megsérteni sok tízezer embert, nem fog illúziót rombolni az igazmondásával, ha annak nincs semmi haszna.
"Az öntanuló mesterséges intelligencia nem játék,"
Nem hát, az csak egy csekély része a játékoknak, manapság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!