Egy monopoli játékot szeretnék unityben gyakorló projekt volna de elakadtam a tervezésben segítesz?
Szal tárolni fog kelleni a pályát ami egy egydimenziós tömb lesz de azt nem tudom,hogy mit tároljak bennük.
A világ csodái című monopoli verziót akarom amiben a pálya elemi érdekes régi építmények vagy természeti képződmények mint pl a niagara vízesés vagy a gízai nagy piramis, machu pichu stb.
De akkor milyen osztályt csináljak ami ezeket megvalósítsa?
Pl legyen egy VilágCsodái osztályom de mi legyen benne?
Aztán még házakat is lehet pakolni rá ha megvette a játékos.
Nagyon bonyolult nem tudom megtervezni mi hogy legyen .
Egyszerűbb dolgokat megcsinálok ezért akarok bonyolultat mert ezt nem tudom de segítség nélkül nem fog menni.
Ez elképesztően összetett sokkal durvább mint a tic tac toe vagy a tetris.
A játék működése egyáltalán nem olyan bonyolult. Vannak a játékpálya mezői. A mezőket szét lehet bontani speciális mezőkre, és megvásárolható telkekre. Utóbbinál ban minden mezőnek egy neve, egy vásárlási ára, egy tulajdonosa (kezdetben senki), fejlettségi szintje, és egy táblája, hogy milyen szinten mennyit kell fizetni az áthajtónak. Speciális mezőknél egy adott speciális viselkedést kell számon tartani.
Vannak a játékosok, akiknél tároljuk, hogy mennyi pénzük van, mik a tulajdonukban lévő mezők, és hogy hol vannak a pályán. Továbbá minden játékosnál eltároljuk a náluk lévő megtartható kártyákat (ha jól sejtem csak a szabadulsz a börtönből ilyen, ezesetben elég lehet egy szám adattag, hogy hány ilyene van). Kell a játéktérhez egy tároló, amiben a spéci kártyákat tároljuk. És nagyjából enyni, emögé már csak a működés kell, játékosok lépnek, a megfelelő mezőn a megfelelő műveletek végrehajthatóak, stb stb.
Nem a grafika okozza a problémát nekem ezért mindegy,hogy konzolos lesz e vagy sem hanem a háttérben megbújó dolgok amiknek köze sincs a grafikához.
Nem tudom kitalálni,hogyan tovább.
Csak addig jutottam,hogy lesz egy map nevű tömböm aminek tárolnia kéne a pálya elemit. De mi is lesz az a pálya elem amit a tömbnek tárolnia kéne? Fogalmam sincsen. Nehéz elmagyaráznom azt hogy nem tudok kitalálni valamit mert egyszerűen nem jut az eszembe semmi.
Még egy dolgot sikerült kitalálnom.
Minden alkalommal amikor a játékos áthalad a start mezőn kap 2száz fizut. A pálya negyven elemű és én arra gondoltam,hogy egy változó értékét negyvenről csökkentem mindig annyival amennyit dobott a játékos és ha ez kisebb mint 40,akkor áthaladt újból a start mezőn ha pedig börtönbe kerül,akkor pedig hozzáadok ehhez a változóhoz annyit amennyit visszafelé lép a börtönig.
De igazából zavaros minden hiába vok tisztába a nyelvi elemekkel és a monopoli szabályaival.
Uccsó ez nagy segítség volt adtam zöldet de miért van az,hogy nem tudom kitalálni a dolgokat ha valamit akarok?
De ,akkor most fog kelleni egy map nevű tömb aminek elemi akkor milyen típusok lesznek?
Mező típusok lesznek a mezői
Lesz még telek, ami örökli a mező tulajdonságait.
Szerencsekártya, ami szintén örökli a mező tulajdonságait
Cég/szolgáltató ami a telek tulajdonságait örökli
Ingatlan, ami szintén a telek tulajdonságait örökli.
Gondolom itt is van olyan, hogy akkor csinálhatsz valamit, ha megvan valamiből az össszes ingatlanod, na ezt kell kitalálnod valahogy. Persze ez sem nehéz
Én úgy csinálnám meg, hogy létrehoznék X prefabot (ahány fajta mező van).
Nem nagyon értek a Monopolihoz, de Unityvel több mint 1 éve foglalkozom, programozással meg jóval több ideje...
A Unity rengeteg olyan lehetőséget biztosít amihez nem feltétlen kell programozás, vagy jóval kevesebb, mintha 0-ról írnád a játékot.
Mivel ez egy társasjáték én úgy valósítanám meg Unityben, hogy a pályát összeraknám még a fejlesztőkörnyezetben (de ha akarod akár scripttel is csinálhatod).
Gondolom itt 1 mező 1 világ csoda.
Ha akarod megtudod csinálni Prefabekkel, vagy megtudod csinálni 1 osztállyal és azokhoz rendelt képekkel, kódokkal...
Több megoldás van.
Tudod 1 dimenziós tömbben tárolni, de akár azt is megtudod, hogy 1 mező ismeri az előtte és az utána levő mezőt, így amikor lépsz a bábúval, akkor csak mindig az adott irányba lépteted.
Ha szeretnéd, akkor tudok segíteni a megvalósításban, de ehhez kicsit több infó kellene a projektről, hogy tudjam milyen megoldásokat éri meg alkalmazni, hogy minden megfelelően működjön az elképzeléseidnek megfelelően :)
Ha érdekel írj privátot.
23F
Nem úgy néz ki, hogy bármi egyszerűbbet is meg tudsz írni, ha addig sikerült eljutni, hogy a pálya egydimenziós tömb valamilyen típussal...
Milyen nyelv ez?
Objektum orientáltság?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!