Scratch projekt ötletek?
Még igen az elején vagyok szóval lehet nehéz lesz :D főleg random berakni az aknákat
De Köszi! Én csak 2d-s autós játékra meg kétszemélyes pongra tudtam gondolni :D
Aknák random elhelyezése:
1. Tedd be az összes mezőt egy halmazba (a pályáról nyilván ne távolítsd el)!
2. Ismételd az alábbiakat annyiszor, ahány akna van:
3. Válassz ki a halmazból egy véletlenszerű mezőt! (Generálj egy véletlen számot: 0 <= n < halmaz aktuális mérete)
4. Helyezd el benne az aknát
5. Távolítsd el a foglalt mezőt a halmazból, így mégegyszer már nem kerülhet kiválasztásra
Kész.
Halmaz helyett jobb híján lista/tömb is megteszi.
Pszeudokód:
halmaz szabad_mezők;
csináld x = 0-tól (pálya_szélesség - 1)-ig {
˙˙˙˙csináld y = 0-tól (pálya_magasság - 1)-ig {
˙˙˙˙˙˙˙˙halmazhoz_hozzáad(szabad_mezők, pálya[x, y])
˙˙˙˙}
}
ismételd aknák_száma alkalommal {
˙˙˙˙egész_szám kiválasztott = véletlen_tól_ig(0, méret(halmaz));
˙˙˙˙aknát_hozzáad(halmaz[kiválasztott]);
˙˙˙˙halmazból_eltávolít(kiválasztott);
}
Egy másik lehetőség ugyanerre (csak egyszer megy végig a mezőkön):
1. Ismételd az alábbiakat annyiszor, ahány mező van:
2. Válassz egy véletlen számot 0 és a mezők száma közt!
3. Ha ez a szám nagyobb, mint a hátralevő mezők számának fele, add hozzá az aknát
Ezzel elméletileg egyenlő eséllyel osztasz el tetszőleges számú aknát tetszőleges számú mező közt.
Scratchben valószínűleg szívás azért...
Köszi:)
Majd próbálkozom vele. Véletlen számot lehet generálni, változót is lehet készíteni, műveletek is vannak. Csak a megrajzolt mezők halmazban lévő eltárolása lesz nehéz
Megvan erre a megfelelő megoldás, de sajnos a Scratch homlokegyenest ellene megy a megfelelő praktikáknak.
Külön kellene választani a megjelenítést az adattól, amivel dolgozol, de ez itt nem olyan egyszerű, mint egy rendes nyelvben, mert szűkös az eszközkészlet és sok dolog nyakatekert.
Bizonyára megoldható valahogyan (szereplővel, vagy listával), de kicsit kevés a hely ezt itt elmagyarázni.
A pályának talán egy többdimenziós listának kellene lennie (listák a listában). Ebben tartod X és Y koordináták szerint a mezőidet.
A mező lehet - jó rondán - megint egy lista:
- Lefedett avagy feltárt mezőről van-e szó
- Milyen jelölő van rajta (semmi, zászló, kérdőjel)
- Tartalmaz-e aknát
Fontos, hogy itt ne képekben, grafikában gondolkozz, ez csak az adat!
A kirajzolás egy másik kérdéskör: Végigmész a pályán (a listában szereplő összes listán), majd az aktuális mező tulajdonságainak megfelelően kirajzolod a grafikát. Ez nem maga a mező, csupán a képernyőn jelképezi azt!
Klikkelésnél kiszámolod, hogy a koordináták a pályán melyik mezőhöz tartoznak, és megvizsgálod a tulajdonságait, ami alapján döntesz, hogy mi történik.
Stbstb., a Scratch sajnos tényleg nem a legcélszerűbb eszköz :)
Tessék - aknakereső Scratchben:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!