Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Scratchról mi a véleményetek?

Scratchról mi a véleményetek?

Figyelt kérdés

2016. márc. 2. 20:27
 1/10 anonim ***** válasza:
Számomra olyan "népbutítás" szaga van. Lehet, hogy jó és hasznos dolog mások számára, de én nem látom értelmét. 12 évesen kezdtem programozni, és abban is rá tudtam érezni a dologra. Jó, azt mondjuk hozzá kell tennem, hogy én képes voltam órákon át gebedni a probléma felett, és volt bennem hajlam, hogy olvassam a dokumentációt vagy keressek a neten, és csak legvégső esetben kérdezzek emberektől.
2016. márc. 2. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Szükségtelennek tartom ezt a túl primitív eszközt, inkább a Logo-t ajánlanám a gyerekeknek, nekem még el is vette volna a kedvemet a programozástól, ha ezzel kellett volna dolgoznom.
2016. márc. 2. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
A Logo-t is csak olyan 9 éves korig ajánlanám.
2016. márc. 2. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Szerintem is primitív a scratch, de a logo-t is annak tartom.

Ezek valóban gyermekeknek valók, bár sztem még egy jobb képességű 10 éves is harsányan kineveti ezeket a vackokat.

2016. márc. 2. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Én elgondolkodnék azon, hogy tényleg ilyen buták az emberek és a gyerekek, hogy egy ilyen dologra igény van?
2016. márc. 2. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 tabaki ***** válasza:
Egyetértek. A Scratch-nek az a célja, hogy már olyan életkorban is rávegye a gyerekeket az algoritmikus gondolkodásra, amikor még az elvont fogalmakból nem tud építkezni. Ezt azonban sokkal természetesebben éri el minden hagyományos, a való világban lejátszható társasjáték, a Ki nevet a végén?-től a bújócskáig. Nyilván van néhány gyerek, akinél ez bejön (egy-kettő minden hülyeség igazolására akad), de általában véve ugyanolyan kóklerségnek tartom, mint anno a kakaóbiztos számítógépeket. Az ember nemcsak az agyával tanul, hanem az egész testével. Ha a világot egy monitorra, egy tasztatúrára és egy egérre korlátozzuk, az nem segíti, hanem hátráltatja a szellemi épülését, ráadásul épp azon a téren, amelyre hivatkozva az egészet erőltetik. Én nagyon ellene vagyok, sokkal hasznosabb algoritmikus gondolkodásra tennének szert egy-egy kirándulás megszervezésével, barkácsolással, vagy főzéssel.
2016. márc. 2. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Nem gondoltam volna, hogy valaha is meg fogom védeni a vizuális programozást, de az eddigi válaszadók közül láthatóan senki sem lát tovább a saját orránál - ezzel nincs különösebb gond, de azt harsogni, hogy a vizuális programozás univerzálisan baromság, na, az már más kérdés.

Egyértelműen van helye a programozási\script nyelvek mellett az ilyen eszközöknek is, nem véletlen, hogy az epic dobdta az unreal scriptet, és a blueprintet rakták a helyére, vagy hogy az assetstoreban az egyik legkeresettebb cucc a playmaker - sőt, unity is kap majd dedikált vizuális programozási eszközt. Ennek nem az az oka, hogy az emberek segghülyék a programozáshoz, hanem hogy iszonyatosan gyorsan tudsz megoldani bizonyos feladatokat. Nem alkalmas mindenre, de mondok valami döbbeneteset, ugyanez elmondható a programozási nyelvekről is - írj játéklogikát c++ ban, c# ban, pythonban, vagy valamelyik vp eszközben, az összekattintgatós megoldás lesz meg messze a leggyorsabban, aztán a pythonos, aztán c# os, és csak utána a c++ os. A vp vel készített logika fut majd a leglassabban? Naná, de mégis kit érdekel, amikor ma már egy jobb telefon hozza egy 2006-2007 es gamer pc hardveres képességeit. Miért nem hasonlítjátok össze a kalapácsot a csavarhúzóval, ha már itt tartunk?

Persze, sok olyan feladat van, amire egyik ilyen eszköz sem lenne alkalmas, pl engine t írni nem lenne nagy poén benne, de amennyire én tudom soha, senki nem állította, hogy leváltani akarják a meglévő eszközöket, sokkal inkább létrehozni valamit, amit a jelenlegi programozási\script nyelvekkel kényelmetlen megoldani, ezt a feladatot pedig nagyszerűen ellátják. Kb mint a Zbrush, épeszű ember nem csinálna benne pl autót(igen, tudom, van olyan kretén aki nekiáll, de produkciós szinten nem fogsz ilyennel találkozni), de mondjuk arcokat(~bármit ami organikus) összehasonlíthatatlanul gyorsabban, intuitívabban, és rendszerint jobban meg tudsz benne csinálni.

2016. márc. 3. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 tabaki ***** válasza:
Hiába keresem, egyikünknél sem látom, hogy a vizuális programozás univerzálisan baromság voltát harsognánk. Itt kizárólag a Scratch nevű csodáról volt szó, amelyet serdületlenebb korban továbbra is kártékonynak, érettebb fejjel pedig fölöslegesnek tartok.
2016. márc. 3. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"Naná, de mégis kit érdekel, amikor ma már egy jobb telefon hozza egy 2006-2007 es gamer pc hardveres képességeit."

Sokkal többet is.

[link]

2016. márc. 4. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"Sokkal többet is."


Hát ez a szomorú.

Régebben, a kilencvenes évek elején, közepén még a PC egyet jelentett egy 386-os, 486-os processzorral és 4 MB RAM-mal.

Ezen futott a windows 3.1 ami biztosította a grafikus felületet és futottak az alkalmazások.


Ma a korábbi PC-khez képest erőművek vannak az asztalainkon és mégis, az erőforrások hiába olyan mérhetetlenül bőségesek, felhasználói élményben, teljesítményben alig kapunk többet annál, mint kaptunk korábban.

Pedig ha valaki azt mondta volna akkor, hogy 20 év múlva GB-okban mérik majd a memóriát és terabyte-okban a háttértárat, azt bizony kinevették volna.


Hiába a jó gép, az erős proci, a sok RAM, ha ezeket megeszi az oprendszer ami még külön fejezet, hogy hogyan is nőhetett ennyi idő alatt a több ezerszeresére méretben, miközben funkcionalitásában alig változott.

2016. márc. 4. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!