Pascal vagy Python jobb kezdésnek?
Milyen igazságon? Lórugásszerű hazugságaitokat nevezed te igazságnak?
Hülyítitek itt a szegény kérdezőt, fölöslegesen áltatjátok.
Olvasnál bele egy-két diplomamunkába, mindjárt megtudnád milyen hülyeségeket hordotok itt össze.
Már bocsánat, de a diplomamunka az, amit a hallgató készít. az, hogy ennek a diplomamunkának az elkészítésében mennyire játszik közre az egyetemen oktatott anyag (megsúgom: Nem nagyon), az egyáltalán nem következik a diplomamunka minőségéből.
Mikor dolgozni kezdtem, 2 hónap alatt többet tanultam a munkahelyemen, mint az addigi 2 év alatt az egyetemen. Ha szerinted ez hazugság, pech, nem foglak győzködni. De ettől még igaz, hogy amit az egyetem (és itt most elsősorban az ELTE-re asszociálok, lévén onnan van saját tapasztalatom) tanítanak, az kétharmadrész matek, és egyharmadrész programozáselmélet, de olyan elavult,a gyakorlatban jelen nem levő szemléletek alapján, hogy szegény hallgató nemhogy nem igazán tanul semmi használhatót, de még könnyen félre is vezethetik a pályáján, ha vakon elhiszi, amit ott hall.
"Már bocsánat, de a diplomamunka az, amit a hallgató készít. az, hogy ennek a diplomamunkának az elkészítésében mennyire játszik közre az egyetemen oktatott anyag (megsúgom: Nem nagyon)"
Ezzel a megállapítással az a gond, hogy a diplomamunkában azt, és csak azt várják el, amit az egyetemi, főiskolai évek alatt tanult az ember. Te hiába írsz remek 300 oldalas tanulmányt a holsteini fríz és a magyar tarka ideális tartási körülményei közötti különbségről, ha egyszer programtervező informatikus képesítést akarnál szerezni. Ezért is van témavezető, modulfelelős, aki segít a témaválasztásban, aki egyáltalán jóváhagyja a dolgozatod témáját.
Elkövettem egy apró hibát, elismerem. Te a diplomamunkáról beszéltél, én meg a szakdolgozatra gondoltam. A diplomamunka témájában nem tudok nyilatkozni, ugyanis az a mesterképzést zárja. A mesterképzés tudomásom szerint már minőségibb oktatást tartalmaz. Az más téma. Viszont az azt megelőző 3 éves alapképzés oktatási minőségéről nem sok jót lehet mondani. És az azt lezáró szakdolgozat valóban nem épít túl sokat az egyetemen tanultakra. Igen, nyilván vannak tartalmi megkötések, valamilyen módon kapcsolódnai kell a képzés anyagához, tartalmaznia kell komolyabb matematikát, az ott oktatott szemléleteknek, paradigmáknak valamilyen szinten meg kell jelennie benne.
Ez mondjuk úgy a szakdolgozat tartalmi háttere. De a konkrét elkészítésében már nemigen tud a hallgató semmire építeni, ugyanis a megkérdőjelezhető irányultságú elméleti tudás felett gyakorlati ismereteket szinte egyáltalán nem ad át a képzés. Egyszer nyugodtan látogass el a Lágymányosi campusra, és kérdezd meg az informatika karosokat, hogy gyakorlati programozást hol sajátítanak el. Mindenki azt fogja mondani, hogy "otthon", illetve, hogy "munkahelyen". Majd kérdezd meg tőlük, hogy mennyire tartják hasznosnak az itt oktatott dolgokat, és garantálom, hogy 10-ből 8 egy jól elnyújtott "háááát" szócskával kezdi a mondandóját.
Nem légből kapott dolgokat beszélek, én ezt megjártam, és megtapasztaltam a saját bőrömön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!