Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan tudok python 3 ban...

Tomi_25 kérdése:

Hogyan tudok python 3 ban adatokat elmenteni, xls formátumban?

Figyelt kérdés

2016. márc. 25. 08:04
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:

Szóval van egy Raspberry Pi 2 Model B típusú OpenSource platformom, és az lenne a problémám, hogy van egy teljesen primitív programom Python 3-ban, ami while ciklussal számolja a GPIO 17 es portjára kötött input (fotoellenállása megoldva) jelét, ha van fény megszűnik, és akkor elkezdi a ciklust és ezred másodpercenként számolja, hogy mikor lesz újból fényforrás (fotocella elv féleség).Ezt a terminálba kiírom.

Ez így mind szép és jó csak ezeket az adatokat tárolnom kéne amit jó lenne utána Excellel megnyitnom és kielemeznem.

Ebben kéne a segítség hogy ezt a "sec" változott kéne tárolnom majd kiolvasnom hogy melyik ezredmásodpercben nem volt jelem és meddig?

u.i Kezdő vagyok, mint a Linuxban, mint a python illetve más programnyelveken, de elégé motivált hogy megtanuljam

2016. márc. 25. 08:05
 2/16 A kérdező kommentje:

Itt látható a program kód (elég primitív, de a célnak megfelel :D)

# külső modul importálása:

import RPi.GPIO as GPIO

import time

# Pin Definálása:

butPin = 18 # GPIO 18 (P1-n láb 12)

# Pin Beáálítás:

GPIO.setmode(GPIO.BCM) # Broadcom pin-numbering scheme

GPIO.setup(butPin, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_UP) # Button pin set as input w/ pull-up

# Kezdés feltétele

timeLoop = True

Sec = 0

# Program

try:

while True:

if GPIO.input(butPin):

Sec = 0

else:

while timeLoop:

Sec += 1

time.sleep(0.001)

if GPIO.input (butPin):

print("A mért idő:= " + str(Sec) + " Ezred másodperc ")

break

except KeyboardInterrupt: # If quit is pressed, exit cleanly:

GPIO.cleanup() # cleanup all GPIO

2016. márc. 25. 08:10
 3/16 anonim ***** válasza:

Ha mindenképp Excel formátumban akarod elmenteni, akkor a openpyxl modult ajánlom, amivel .xlsx fileokat tudsz kezelni. Dokumentáció: [link]