Hogyan tudok python 3 ban adatokat elmenteni, xls formátumban?
Szóval van egy Raspberry Pi 2 Model B típusú OpenSource platformom, és az lenne a problémám, hogy van egy teljesen primitív programom Python 3-ban, ami while ciklussal számolja a GPIO 17 es portjára kötött input (fotoellenállása megoldva) jelét, ha van fény megszűnik, és akkor elkezdi a ciklust és ezred másodpercenként számolja, hogy mikor lesz újból fényforrás (fotocella elv féleség).Ezt a terminálba kiírom.
Ez így mind szép és jó csak ezeket az adatokat tárolnom kéne amit jó lenne utána Excellel megnyitnom és kielemeznem.
Ebben kéne a segítség hogy ezt a "sec" változott kéne tárolnom majd kiolvasnom hogy melyik ezredmásodpercben nem volt jelem és meddig?
u.i Kezdő vagyok, mint a Linuxban, mint a python illetve más programnyelveken, de elégé motivált hogy megtanuljam
Itt látható a program kód (elég primitív, de a célnak megfelel :D)
# külső modul importálása:
import RPi.GPIO as GPIO
import time
# Pin Definálása:
butPin = 18 # GPIO 18 (P1-n láb 12)
# Pin Beáálítás:
GPIO.setmode(GPIO.BCM) # Broadcom pin-numbering scheme
GPIO.setup(butPin, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_UP) # Button pin set as input w/ pull-up
# Kezdés feltétele
timeLoop = True
Sec = 0
# Program
try:
while True:
if GPIO.input(butPin):
Sec = 0
else:
while timeLoop:
Sec += 1
time.sleep(0.001)
if GPIO.input (butPin):
print("A mért idő:= " + str(Sec) + " Ezred másodperc ")
break
except KeyboardInterrupt: # If quit is pressed, exit cleanly:
GPIO.cleanup() # cleanup all GPIO
Jó nekem a csv is hiszen azt kezeli az Excel, mert utána szeretném diagramokban ábrázolni "mérést" hogy szép csillivilli legyen :)
De itt [link]
Kipróbáltam a mintákat mégsem futott le első sornál az import csv nél baja volt :\
Megtaláltam volt 1 Space hiba... :D
De ha jól értelmeztem a másik módszerrel először fel kell tennem 1 programot és az által készít xlsx filet de már egyből mondjuk betudom írni az A1 cellába az első értékem léptetem és a A2 be a kövit?