Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Pascal vagy Python jobb...

Pascal vagy Python jobb kezdésnek?

Figyelt kérdés
13 éves vok és olvastam sok helyen h ezt a két nyelvet ajánlják kezdőknek. Mindkettőnek van előnye meg hátránya is de ti szerintetek melyikkel kéne kezdeni?
2016. márc. 25. 08:46
1 2 3 4
 21/38 anonim ***** válasza:
100%

#20:

Azt azért vedd figyelembe, hogy a kérdező 13 éves és kezdő nyelvet keres.

Ha profi programozó lesz, akkor úgyis több nyelvet meg fog tanulni. Majd. A szorzótáblát se azért tanulja az ember, mert abból fog megélni.

2016. márc. 25. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/38 anonim ***** válasza:
49%

Mert attól lesz valaki kompetens (Junior) fejlesztő, hogy... mitől is? Hogy egyetemet végez? Ne röhögtess, kérlek. Tudom jól, hogy mi az a tudás, amit belépőszinten elvárnak, és tudom jól, mi az a tudás, amit egy egyetemi képzés nyújt. A kettő metszete pedig egy igencsak szegényes (mondjuk ki: üres) halmaz. Tehát, az egyetemet végzett emberek semmilyen tudást nem kaptak, ami a szakmában egyáltalán kezdővé tenné őket. Valahogy mégis sikerült elindulniuk. Hm... lehetséges, hogy talán úgy, hogy elkezdtek maguktól fejlődni, otthon, önerőből tanulni? Véletlenül nem ezt tervezi a kérdező is tenni? Nem értem, hogy lehet, hogy ugyanazt a tanulási utat járná be, mint a leendő diplomások, mégis ő "buta lesz mint a föld", míg az egyetemet végzett gyerekek sikeresen elhelyezkednek?

Lehet, hogy a szavam nem ér semmit, de a te szavaidnak meg semmi értelme.

2016. márc. 25. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/38 anonim ***** válasza:

"Tehát, az egyetemet végzett emberek semmilyen tudást nem kaptak, ami a szakmában egyáltalán kezdővé tenné őket."


Ez nem is kiván kommentárt.

--

Számítógépes grafika

Számítógépes vizualizáció

Játékfejlesztés

Grafikus játékok fejlesztése

3D grafikus rendszerek

GPGPU alkalmazások

GPU programozás és párhuzamos rendszerek laboratórium

Párhuzamos programozás laboratórium

Vizualizáció és képszintézis


"A tárgy célja, hogy a hallgató legyen képes akár önállóan egy játékmotor, illetve erre épülő játék összeállítására, illetve ismerje ezek felépítését és működését, hogy programozóként tudjon dolgozni velük. Ismerje meg a megjelenítés, animáció és vezérlés módszereit. Legyen képes a grafikus kártyákon, illetve konzol környezetben a mai játékokban jellemző látványhatások megvalósítására, ilyen területen fejlesztői és kutatói feladatok megoldására."


Ez volt a BME, nézzük az ELTÉ-t:


Nem akarok mélyen belemenni, nézzük CSAK a progalap-ot (programozási alapismeretek):


Leckék


Mi is ez az anyag? - A legfőbb tudnivalók

A problémamegoldás lépései

A specifikáció

Algoritmusleíró eszközök

Az első Code::Blocks-os tapasztalatok

A programozás nyelvi alapjai

Az értéktípus

Konzolalkalmazás készítése C++-ban; tipikus részek egy egyszerű C++ programban

Ciklusok, tömbök, adatszerkezet-programszerkezet

Egyszerű elágazást vagy ciklust igénylő feladatok megoldása tervezéssel

Szöveg; néhány jellegzetes tömbös/szöveges feladatfajta

Adatellenőrzés do-while ciklussal; C++ ciklusok; konstans tömbök használata

Egyszerűbb algoritmusminták (sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás)

A sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás algoritmusmintákkal tervezett programok implementálása

Rekordok; függvények; paraméterezés

Sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás algoritmusmintákkal tervezett programok implementálása

Függvények használata; tömbök függvényekben

Sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás algoritmusmintákkal tervezett programok (újra)implementálása (paraméterekkel, globális programváltozókkal)

Összetett adattípusok (rekord, vektor, mátrix, szöveges fájlok)

Összetettebb algoritmusminták (másolás, kiválogatás, szétválogatás, metszet, egyesítés, összefuttatás)

A másolás, kiválogatás, szétválogatás, metszet, egyesítés, összefuttatás algoritmusmintákkal tervezett programok implementálása

Másolási, kiválogatási, szétválogatási tételt alkalmazó feladatok implementálása szöveges fájlokkal

Unió és metszet tételt alkalmazó feladatok implementálása szöveges fájlokkal

Programkészítési elvek

Tesztelés

Hibakeresés és javítás

Kódolás

Dokumentálás

Algoritmusminták együttes alkalmazása

Rendezések és hatékonyságmérések

Rendezések implementálása, mérése

Alapvető adatmodellezési ismeretek; program-Excel tábla export-import

Számonkérés

Keresés rendezett sorozatban

Visszalépéses keresés (backtrack)

Kombinatorikus algoritmusok

Véletlen algoritmus

Mohó algoritmusok

Közelítő számítások

Segédösszegek

2016. márc. 25. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/38 anonim ***** válasza:
Gratulálok, hogy ki tudtál másolni egy listát, én ki is jártam ezt a szakot, úgyhogy kicsit biztosabb forrása vagyok az információnak: SEMMIT nem adott hozzá ahhoz a tudáshoz, amit a legelső munkahelyemen már elvártak. Lebetűzzem? S.E.M.M.I.T.
2016. márc. 25. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/38 anonim ***** válasza:

" én ki is jártam ezt a szakot"


:o))))

2016. márc. 25. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/38 anonim ***** válasza:
Gondolom oka is van a mosolynak.
2016. márc. 25. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/38 A kérdező kommentje:
Kicsit takarítottam a gépen és találtam olyat h parancssor és powershell. Gondolom ezek a Windows beépített nyelvei. Ezeket mire lehet használni? Érdemes megtanulni?
2016. márc. 25. 19:58
 28/38 anonim ***** válasza:
Sokra nem mész vele.
2016. márc. 25. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/38 anonim ***** válasza:
#25: Látszik, hogy egyetem közelében sem jártál. :) Ott matematikát tanul az ember, és olyan minimális programozási alapismereteket, amelyeket otthon rövid időn belül elsajátít akárki.
2016. márc. 26. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/38 anonim ***** válasza:

"és olyan >>> minimális <<< programozási alapismereteket, amelyeket otthon rövid időn belül elsajátít akárki."


:o)


Visítok!!!

2016. márc. 26. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!