Pascal vagy Python jobb kezdésnek?
#20:
Azt azért vedd figyelembe, hogy a kérdező 13 éves és kezdő nyelvet keres.
Ha profi programozó lesz, akkor úgyis több nyelvet meg fog tanulni. Majd. A szorzótáblát se azért tanulja az ember, mert abból fog megélni.
Mert attól lesz valaki kompetens (Junior) fejlesztő, hogy... mitől is? Hogy egyetemet végez? Ne röhögtess, kérlek. Tudom jól, hogy mi az a tudás, amit belépőszinten elvárnak, és tudom jól, mi az a tudás, amit egy egyetemi képzés nyújt. A kettő metszete pedig egy igencsak szegényes (mondjuk ki: üres) halmaz. Tehát, az egyetemet végzett emberek semmilyen tudást nem kaptak, ami a szakmában egyáltalán kezdővé tenné őket. Valahogy mégis sikerült elindulniuk. Hm... lehetséges, hogy talán úgy, hogy elkezdtek maguktól fejlődni, otthon, önerőből tanulni? Véletlenül nem ezt tervezi a kérdező is tenni? Nem értem, hogy lehet, hogy ugyanazt a tanulási utat járná be, mint a leendő diplomások, mégis ő "buta lesz mint a föld", míg az egyetemet végzett gyerekek sikeresen elhelyezkednek?
Lehet, hogy a szavam nem ér semmit, de a te szavaidnak meg semmi értelme.
"Tehát, az egyetemet végzett emberek semmilyen tudást nem kaptak, ami a szakmában egyáltalán kezdővé tenné őket."
Ez nem is kiván kommentárt.
--
Számítógépes grafika
Számítógépes vizualizáció
Játékfejlesztés
Grafikus játékok fejlesztése
3D grafikus rendszerek
GPGPU alkalmazások
GPU programozás és párhuzamos rendszerek laboratórium
Párhuzamos programozás laboratórium
Vizualizáció és képszintézis
"A tárgy célja, hogy a hallgató legyen képes akár önállóan egy játékmotor, illetve erre épülő játék összeállítására, illetve ismerje ezek felépítését és működését, hogy programozóként tudjon dolgozni velük. Ismerje meg a megjelenítés, animáció és vezérlés módszereit. Legyen képes a grafikus kártyákon, illetve konzol környezetben a mai játékokban jellemző látványhatások megvalósítására, ilyen területen fejlesztői és kutatói feladatok megoldására."
Ez volt a BME, nézzük az ELTÉ-t:
Nem akarok mélyen belemenni, nézzük CSAK a progalap-ot (programozási alapismeretek):
Leckék
Mi is ez az anyag? - A legfőbb tudnivalók
A problémamegoldás lépései
A specifikáció
Algoritmusleíró eszközök
Az első Code::Blocks-os tapasztalatok
A programozás nyelvi alapjai
Az értéktípus
Konzolalkalmazás készítése C++-ban; tipikus részek egy egyszerű C++ programban
Ciklusok, tömbök, adatszerkezet-programszerkezet
Egyszerű elágazást vagy ciklust igénylő feladatok megoldása tervezéssel
Szöveg; néhány jellegzetes tömbös/szöveges feladatfajta
Adatellenőrzés do-while ciklussal; C++ ciklusok; konstans tömbök használata
Egyszerűbb algoritmusminták (sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás)
A sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás algoritmusmintákkal tervezett programok implementálása
Rekordok; függvények; paraméterezés
Sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás algoritmusmintákkal tervezett programok implementálása
Függvények használata; tömbök függvényekben
Sorozatszámítás, eldöntés, kiválasztás, keresés, megszámolás, maximumkiválasztás algoritmusmintákkal tervezett programok (újra)implementálása (paraméterekkel, globális programváltozókkal)
Összetett adattípusok (rekord, vektor, mátrix, szöveges fájlok)
Összetettebb algoritmusminták (másolás, kiválogatás, szétválogatás, metszet, egyesítés, összefuttatás)
A másolás, kiválogatás, szétválogatás, metszet, egyesítés, összefuttatás algoritmusmintákkal tervezett programok implementálása
Másolási, kiválogatási, szétválogatási tételt alkalmazó feladatok implementálása szöveges fájlokkal
Unió és metszet tételt alkalmazó feladatok implementálása szöveges fájlokkal
Programkészítési elvek
Tesztelés
Hibakeresés és javítás
Kódolás
Dokumentálás
Algoritmusminták együttes alkalmazása
Rendezések és hatékonyságmérések
Rendezések implementálása, mérése
Alapvető adatmodellezési ismeretek; program-Excel tábla export-import
Számonkérés
Keresés rendezett sorozatban
Visszalépéses keresés (backtrack)
Kombinatorikus algoritmusok
Véletlen algoritmus
Mohó algoritmusok
Közelítő számítások
Segédösszegek
" én ki is jártam ezt a szakot"
:o))))
"és olyan >>> minimális <<< programozási alapismereteket, amelyeket otthon rövid időn belül elsajátít akárki."
:o)
Visítok!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!