Hogy érdemes elkezdeni játékot fejleszteni?
Én két lehetőséget látok igazából:
1: kitanulni egy SDK-t. UDK,Unity stb...
2. megtanulni a mezei programozást és a grafikus programozást.
Ha nem AAA-s játékokban gondolkodunk, hanem ilyen egyszerűbbekben, mint a Minecraft, Limbo, Battleblock Theatre, Super Meat boy, Fez stb... akkor melyiket lenne érdemesebb?
Először a kettes, aztán az 1-es.
Ha nem érted mit csinál az SDK, akkor nem is fogod tudni jól használni.
ahogy az első is mondta, lusta vagyok. Sőt, abszolút nem érdekel a bináris meg ilyen számrendszerek, egyesek és nullák, mi az anyámkínját tárol hány bájton blablabla... engem csak a programozás része érdekel. Létrehoz kapcsolat gép és szever között -> kiszolgáló kapcsolódik -> szerver válaszol -> mindenki boldog. Na ez dióhéjban így értettem. Engem az ilyen része érdekel.
Tudom, hogy most arconköptem rengeteg nagyokost, és most majd késsel esnek nekem de... az autóiparban is vannak szakosodások: van aki motorszakértő, van aki váltószakértő. Ha a motorszakértő fog egy kész váltót, neki már csak a motort kell megcsinálni, és a váltóra szabni. De akár össze is dolgozhatnak. Ha értitek mire gondolok.
Értjük, és valószínűleg téged már semmi sem ingathat meg a döntésedben. Sőt, szerintem is nagyobb sikert érsz el, mintha nulláról kezdenél játékot építeni.
Ugyanakkor azt ne felejtsd el, hogy a motorszakértő nem megvett egy motorépítő-kitet, hanem gépészmérnöknek tanult - majd anyagtechből vagy gépfejlből diplomázott. Aztán a másik 5 gépészmérnökkel továbbfejlesztette a létező termékeket.
Ha engem a motorfejlesztés elkezdése érdekel, mit tanálcsolnál?
Tehát te lekváros palacsintát akarsz enni, de lekvár nélkül.
Érted az ellentmondást?
Az alapok nélkül lehetsz scriptkiddie, de ennél magasabb szintre nem fogsz jutni. Amit a youtube-on mutatnak, azt meg tudod majd csinálni, és de jó lesz egy saját programod, amit valakiről másoltál.
Egyébként pedig miért kérdezed, hogy mivel kezdd, ha már úgy is eldöntötted?
nem döntöttem el, mert például a Python (vagy Phyton?) nak is van egy PxGame nevű verziója, ami direkt játékfejlesztésre lett csinálva. Ha valaki esetleg tud ilyet, mondjuk C++-hoz, vagy Java-hoz, akkor azokat is megfontolom. Nem döntöttem el, de mondtam, hogy afelé hajlok. Csak tudom, hogy van sok olyan ember is, akit meg maguk a kész programok rohadtul nem érdekelnek, őket csak a folyamat izgatja és hogy mi történik alatta stb...Én pont a másik vagyok.
Szeretek programozni, de csak úgy, hogy ne kelljen egészen a gép mélyére ásni, szóval ilyen Assembly felejtős lenne. Java-ban sok programot csináltam már (egyszerűeket), ahol csak a parancsokkal és a számításokkal kell játszani, hogy ha az X=1 akkor ez meg ez stb... És amikor néztem youtubeon ilyen "2D platform game making tutorial" meg ilyeneket, ott is csak a parancsokkal játszottak, semmi 0 meg 1 meg bitbájtmegabájt. Ha a szám sok vagy előre nem tudható de sok volt, akkor long, ha kicsi szám akkor int. Max ennyire mentek bele.
Szerintem nem nehéz (de nem is egyszerű) megtanulni az alapokat DirectX-ben. Igaz, hogy nem olyan, mint a pygame de szerintem ez is tökéletesen megfelel. Én végigcsináltam a tutorialokat, mind sikerült, át is dolgoztam néhányat, Visual Strudio 2013 Express lefordítja. Sok szerencsét!
Wampa, abszolúte nincs igazad. Nem kell minden fityfszt megérteni ahhoz, hogy sikeresen fejlessz. Ott vannak például a Pythonos hálózati modulok, ahol egyáltalán nem kell foglalkozni semmivel, objektumokat át lehet küldeni a csövön, és komplett objektumként érkeznek meg a túloldalon. Nem kell semennyire sem tudni, hogy ezt hogy csinálja.
Az más kérdés, hogy a kérdező annyit se tud kideríteni, hogy python vagy phyton, szóval ő is eléggé el van veszve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!