Milyen tantárgyak fontosak egy programozónak?
Nos.
Angol - segédanyag, hisz a gyakorlás nagy részét otthon fogod csinálni.
Matek - arra épül.
Fizika - próbálj játékmotort írni nélküle.
Infó - kellhet, de általában senkit nem érdekel programozóként, hogy tudsz-e szövegszerkesztőzni, hanem, hogy tudsz-e írni egyet...
Ha pedig kezdőként akrsz sikereket elérni egy játék terén, akkor néhány év után már egész jó dolog hozható össze ezzel a csomaggal: [SketchUp, Unity, JavaScript]
A sok hülyeséggel ellentétben, amit a többiek mondanak, ezek a tárgyak szükségesek:
- Programozási technológiák
- Rendszerfejlesztés technológiája
- Programozási környezetek
- HTML-XML
- Hálózati architektúrák és protokollok
- Diszkrét matematika 2
Ezeket az egyetemen fogod tanulni. Na meg persze az angol nyelv.
Persze #8, 14 évesen rakd elé az egyetemi anyagot, hátha elmegy még időben a kedve az egésztől...
BruAzz, te meg inkább bölcsen hallgass!
Kérdező: a te korodban a legfontosabb, hogy az alapokat elsajátítsd és a programozói gondolkodásmóddal, az algoritmizálással ismerkedj. Ebben pedig minden tantárgy segít, ahol a logikus gondolkodás a követelmény, így a te korodban matek, a fizika kell neked. Matekból a geometriával feltétlenül legyél tisztában, később kelleni fog!
Másik dolog, ami később fontos lesz, az az angol. Nélküle kb. lehetetlen programozóként tevékenykedni, minden segédanyag angolul van meg a neten.
Ha el akarod kezdeni a dolgot, akkor legelőször a HTML-t ajánlom, ami ugyan csak leírónyelv, de hamar megmutatja, hogy van-e érzéked a dologhoz. Ha úgy érzed, hogy érted, miről szól a kódolás, akkor indulhat a Python ezerrel.
G.
"legfőképpen egy játék programozás témában szeretnék dolgozni, menüt csinálni,történetet valami féle ilyesmit"
Tényleg azt hiszed, hogy ennyiből áll a játékfejlesztés? :D
Egy játékot több csapat készít el. Ezek közül a legfontosabb csapatok a játékmenet-tervezők, akik megtervezik a játék lényegét, történetét; a grafikusok, akik a játékban lévő tereket, karaktereket, textúrákat, és egyéb grafikai elemeket dolgoznak ki, és készítik el a számítógépes modelljét, és vannak a szoftverfejlesztők, akik a játékot a többi csapat munkájára támaszkodva megtervezik és leprogramozzák. Először is azt döntsd el, hogy hová akarsz tartozni.
Hogyha eldöntötted, hogy a szoftverfejlesztő csapatban, akkor tudnod kell valamilyen grafikus API-t programozni (pl. OpenGL, DirectX, XNA és társai), matematikából jó baráti viszonyban lenni a mátrixokkal, vektorokkal, koordinátatranszformációkkal (pl. Window to Viewport), számítógépi grafikából az egyszerűbb 2D-s dolgok rajzolásával, különböző vetítési technikák (pl. 3D teret a 2D síkra), shaderek, stb. Csupa olyan dolog, amit majd 19-20 éves korodban valamelyik egyetem programtervező informatikus szakán tanulsz meg.
Óh, és nem... nem fogsz egyből WoW-ot írni. A legelső játékod egy "gondoltam egy számot, találd ki" lesz, vagy "itt a piros, hol a piros", "legyen Ön is milliomos", és már egész jó vagy, ha OpenGL-t használva meg tudsz írni egy Pong-ot, de még jobb, ha egy forgó kockát össze tudsz hozni.
20/F, Programtervező informatikus
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!