Paraméterben megadott object-ről, és referencia értékről, mit kell tudnia egy programozónak?
Mit jelentenek ezek? pl:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
}
consolos felületről most állok át formos felületre, és ha hozzáadok egy Onclick eseményt egy gombhoz, ugye akkor magától megírja ezt. Mit kell tudni itt arról a 2 dologról (object sender, EventArgs e) amit a paraméterhez beír magától?
Az első paraméter a küldő objektum (mint a neve is mutatja), amelyik kiváltotta az eseményt. A második paraméter pedig az esemény tulajdonságait tartalmazza.
RTFM.
"a küldő objektum (mint a neve is mutatja), amelyik kiváltotta az eseményt"
mhh, hát ezt most nem igazán értem. a 2. az tiszta :)
Magára a gombra mutató referencia lesz, amire épp kattintottak, ahogy már írták.
Ezt ennél egyszerűbben nem lehet megfogalmazni.
tényleg nem tudom, mit nem értesz, de tessék egy példa:
private void button_Click(object sender, EventArgs e)
{
Button lbl = sender as Button;
if (lbl.Text == "")
{.....}
}
itt annyi történik, hogy kíváncsiak vagyunk, hogy mi a Text értéke az adott gombnak a gombnyomáskor. A gomb maga a paraméterben küldött sender objektum...
"De ezt még senki nem írta"
Viszont azt írtuk (írtam), hogy olvass OOP könyvet, és ott meg is kaptad az infót. :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!