Hogyan szimuláljam két pont ütközését programozással?
Akkor tégy fel értelmes kérdést.
milyen programnyelven akarod csinálni? melyik részével van problémád a programnak? azt várod hogy valaki majd megoldja neked teljesen?
Jolvan.
az egyikk pont:
sebessége:xs,ys
heje:xh,yh
az másik pont:
sebessége:xxs,yys
heje:xxh,yyh
ha tejjesen visszapattan akor az xs-xxs,ys-yys értéket cserél nem nyelődik el a sebesség csak hejet cserél a két pont között.
hogy ha pl. agyag pontról van szó akkor nem hejet cserél a két sebesség hanem összeadódik xs+xxs/2 lesz mind két sebesssé és ugyan ez ys-yys-el
ezt szeretném szabályozni de ezt nemtudom hogy ez mien művelettel számoljam ki?
Üdv!
Hát először is: én azt ajánlom, hogy forgasd egy kicsit a Magyar Helyesírási Szabálygyűjteményt! Hasznos egy könyvecske :)
Másodszor: mind a két esetben felírható az impulzusmegmaradás tétele. (úgy szól, hogy egy zárt rendszer összimpulzusa állandó, vagyis az ütközés előtti és utáni összimpulzus ugyan annyi (képlettel i szerinti szummázás m(i)*v(i) állandó))
Harmadszor: Tökéletesen rugalmas ütközésekre felírható még az energiamegmaradás tétele is (ha már nem tökéletesen rugalmas az ütközés, akkor mechanikai energia disszipálódás lép fel)
Ha már mindezeket tudod, akkor a tökéletesen rugalmas és tökéletesen rugalmatlan ütközésekkor ki tudod számolni az ütközés utáni sebességeket.
Mivel nem adtad meg, hogy milyen programozási nyelvben dolgozol, így csak egy vázlatot adok:
1. bekéred a testek paramétereit (hely, sebesség, tömeg)
2. megkérdezed a felhasználót, h t. rugalmas vagy t. rugalmatlan ütközésről van-e szó
3. kiszámolod, hogy melyik pontban fognak találkozni a testek (már, ha lesz egyáltalán ilyen pont)
4. használod a megfelelő törvényeket a 2. pontban megadott feltétel szerint a mindkét koordinátára (Descartes-féle)
5. kiírod a képernyőre a megfelelő válaszparamétereket
Tudok helyesen írni de minek ha a nyelvtanár nem látja:)
Nekem csak az egyenlet kell hisz ezt nem tanítják 7.o.-ba a programozást én megoldom.
Erről van egy videó az akarom én is megcsinálni (a végén)
HA EZT HA MEGNÉZITEK TUDJÁTOK MIRE GONDOLOK:
http://www.youtube.com/watch?v=N0DDd8VJUrw
Minden pontnak ugyan az a tömege.
r=rugalmasság (mindeggyik pontnak ugyan annyi)
xh=x helye
yh=y helye
xs=x sebessége
ys=y sebessége
Ezekkel hogyan tudom megadni az új sebeségeket?
Nos, akkor leírom, hogy miként lehet kiszámolni az új sebességeket :)
A levezetésből, akkor kihagyom a tömegeket, mert, ha mindkettőé azonos, akkor úgyis kiesnek az egyenletekből :)
Jah és impulzusmegmaradás tételét tanítják már általános iskolában is :)
A jelölésrendszerem a következő, mert ez a szabványos, ezért ebben írom meg (ha nem érted, akkor nyugodtan kérdezz még)
v(1x): 1. test x irányú sebessége
v(kx): rugalmatlan ütközés esetén a két test x irányú sebessége
u(1x): 1. test x irányú sebesség t. rugalmas ütközés esetén
r(1x): 1. test x koordinátája
abs(): vedd az abszolút értékét
1e-4: 10 a mínusz negyediken (mivel valós számokat így hasonlítunk össze, hogy egyenlőek-e)
Ha tökéletesen rugalmatlan az ütközés, akkor:
v(1x)+v(2x)=2v(kx)
v(1y)+v(2y)=2v(ky)
Ha tökéletesen rugalmas az ütközés, akkor:
u(2x)=(v(1x)+v(2x))*(1±3)/4
u(1x)=v(1x)+v(2x)-u(2x)
u(2y)=(v(1y)+v(2y))*(1±3)/4
u(1y)=v(1y)+v(2y)-u(2y)
//Hogy melyik a fizikailag helyes formula, azt majd a kezdő paraméterekből kell eldöntened :)
Az ütközés feltétele:
abs((r(2x)-r(1x))/(v(2x)-v(1x))-(r(2y)-r(1y))/(v(2y)-v(1y)))<=1e-4
Amúgy milyen nyelven írod majd meg a programot?
Meg azért válaszolj, h érthetően írtam-e le :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!