Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan szimuláljam két pont...

Hogyan szimuláljam két pont ütközését programozással?

Figyelt kérdés
2D-ben. Természetesen nem kicserélni akarom a két pont sebességét az ütközéskor hanem szabájozni akarom hogy a két pont között hogyan nyelődjön el a sebesség mint két fagolyó között azt hogyan csináljam?
2010. dec. 11. 14:29
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
pont azzal a képlettel számolj, mint amivel a fagolyók sebességét is számolnád.
2010. dec. 11. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
és léci értelmesen válaszoljatok
2010. dec. 11. 20:37
 3/14 anonim ***** válasza:

Akkor tégy fel értelmes kérdést.

milyen programnyelven akarod csinálni? melyik részével van problémád a programnak? azt várod hogy valaki majd megoldja neked teljesen?

2010. dec. 11. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Jolvan.


az egyikk pont:

sebessége:xs,ys

heje:xh,yh


az másik pont:

sebessége:xxs,yys

heje:xxh,yyh


ha tejjesen visszapattan akor az xs-xxs,ys-yys értéket cserél nem nyelődik el a sebesség csak hejet cserél a két pont között.

hogy ha pl. agyag pontról van szó akkor nem hejet cserél a két sebesség hanem összeadódik xs+xxs/2 lesz mind két sebesssé és ugyan ez ys-yys-el

ezt szeretném szabályozni de ezt nemtudom hogy ez mien művelettel számoljam ki?

2010. dec. 12. 12:29
 5/14 anonim ***** válasza:
Nem lehet, hogy kicsi vagy még ehhez alsós létedre?
2010. dec. 12. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Üdv!

Hát először is: én azt ajánlom, hogy forgasd egy kicsit a Magyar Helyesírási Szabálygyűjteményt! Hasznos egy könyvecske :)



Másodszor: mind a két esetben felírható az impulzusmegmaradás tétele. (úgy szól, hogy egy zárt rendszer összimpulzusa állandó, vagyis az ütközés előtti és utáni összimpulzus ugyan annyi (képlettel i szerinti szummázás m(i)*v(i) állandó))

Harmadszor: Tökéletesen rugalmas ütközésekre felírható még az energiamegmaradás tétele is (ha már nem tökéletesen rugalmas az ütközés, akkor mechanikai energia disszipálódás lép fel)


Ha már mindezeket tudod, akkor a tökéletesen rugalmas és tökéletesen rugalmatlan ütközésekkor ki tudod számolni az ütközés utáni sebességeket.



Mivel nem adtad meg, hogy milyen programozási nyelvben dolgozol, így csak egy vázlatot adok:

1. bekéred a testek paramétereit (hely, sebesség, tömeg)

2. megkérdezed a felhasználót, h t. rugalmas vagy t. rugalmatlan ütközésről van-e szó

3. kiszámolod, hogy melyik pontban fognak találkozni a testek (már, ha lesz egyáltalán ilyen pont)

4. használod a megfelelő törvényeket a 2. pontban megadott feltétel szerint a mindkét koordinátára (Descartes-féle)

5. kiírod a képernyőre a megfelelő válaszparamétereket

2010. dec. 12. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
igazad van hogy 13 éves létem re nem ezzel kéne foglalkoznom :)
2010. dec. 13. 17:45
 8/14 A kérdező kommentje:

Tudok helyesen írni de minek ha a nyelvtanár nem látja:)

Nekem csak az egyenlet kell hisz ezt nem tanítják 7.o.-ba a programozást én megoldom.

Erről van egy videó az akarom én is megcsinálni (a végén)

HA EZT HA MEGNÉZITEK TUDJÁTOK MIRE GONDOLOK:

http://www.youtube.com/watch?v=N0DDd8VJUrw

Minden pontnak ugyan az a tömege.

r=rugalmasság (mindeggyik pontnak ugyan annyi)

xh=x helye

yh=y helye

xs=x sebessége

ys=y sebessége

Ezekkel hogyan tudom megadni az új sebeségeket?

2010. dec. 13. 18:12
 9/14 anonim ***** válasza:

Nos, akkor leírom, hogy miként lehet kiszámolni az új sebességeket :)

A levezetésből, akkor kihagyom a tömegeket, mert, ha mindkettőé azonos, akkor úgyis kiesnek az egyenletekből :)

Jah és impulzusmegmaradás tételét tanítják már általános iskolában is :)


A jelölésrendszerem a következő, mert ez a szabványos, ezért ebben írom meg (ha nem érted, akkor nyugodtan kérdezz még)

v(1x): 1. test x irányú sebessége

v(kx): rugalmatlan ütközés esetén a két test x irányú sebessége

u(1x): 1. test x irányú sebesség t. rugalmas ütközés esetén

r(1x): 1. test x koordinátája

abs(): vedd az abszolút értékét

1e-4: 10 a mínusz negyediken (mivel valós számokat így hasonlítunk össze, hogy egyenlőek-e)


Ha tökéletesen rugalmatlan az ütközés, akkor:

v(1x)+v(2x)=2v(kx)

v(1y)+v(2y)=2v(ky)


Ha tökéletesen rugalmas az ütközés, akkor:

u(2x)=(v(1x)+v(2x))*(1±3)/4

u(1x)=v(1x)+v(2x)-u(2x)

u(2y)=(v(1y)+v(2y))*(1±3)/4

u(1y)=v(1y)+v(2y)-u(2y)

//Hogy melyik a fizikailag helyes formula, azt majd a kezdő paraméterekből kell eldöntened :)


Az ütközés feltétele:

abs((r(2x)-r(1x))/(v(2x)-v(1x))-(r(2y)-r(1y))/(v(2y)-v(1y)))<=1e-4

2010. dec. 13. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Amúgy milyen nyelven írod majd meg a programot?

Meg azért válaszolj, h érthetően írtam-e le :P

2010. dec. 13. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!