Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Játékfejlesztés kérdés?

Játékfejlesztés kérdés?

Figyelt kérdés
Ha valaki egy játékfejlesztő céghez szeretne majd csatlakozni,akkor mindenképp kell hozzá komolyabb matek tudás?Vagy vannak olyan munkák,aminél nem fontos a játékfejlesztés során a matek?Például valami művészi munka?A matekot nem igénylőknek mi a pontos megnevezése?

2023. dec. 2. 22:19
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Nagyon sok területhez nem kell matek, és ahova kell ott rengeteghez nagyon egyszerű matek kell(erős középiskolai matek és annyi). Az egyetemen tanult mateknak gyakorlatilag semmi hasznát nem veszed játékfejlesztőként, hacsak nem valami R&D heavy, soha el nem készülő szerelemprojektbe kerülsz be, ezt tudják ők is, .

Egy Ubisoft pl pont le fogja szarni hogy melyik egyetemen végeztél, végeztél-e egyáltalán, mutass referenciát/csináld meg jól a próbamunkát - vagy ott az ajtó. Nem tudsz álláshirdetést találni egy nagy csapathoz sem ahol elvárásnak említenék az iskolát. IBM, Microsoft és hasonlók várnak papírt.

Amit a #6 említ is oké, hogy így van, de van pár tech artist akik megcsinálják ezeket a rendszereket/shadereket, elmagyarázzák a többinek hogy kell használni aztán az artistok már csak kattintgatnak. Én is tech artistként dolgozok, azért létezik a munkakör hogy az artist dolgozhasson kedvére, a napom bő két harmada azzal megy el, hogy a technikai inkompetenciájuk után takarítok. Cserébe gyönyörű dolgokat adnak le, csak meg vannak lőve ha Unrealben nem úgy néz ki a cucc mint Houdiniben.

2023. dec. 4. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
38%

#11


"Nagyon sok területhez nem kell matek, és ahova kell ott rengeteghez nagyon egyszerű matek kell(erős középiskolai matek és annyi). Az egyetemen tanult mateknak gyakorlatilag semmi hasznát nem veszed játékfejlesztőként"


Méér hazucc?

A RAGE GE mond neked valamit? Nem, igaz? El is hiszem.

-----


A játékprogram fejlesztés (általánosságban), pont az a terület, ahol elég jól hasznosul a felsőfokú matek. Ott mindig kell optimalizálni, mindig szükség van a korábbinál jobb, szebb, gyorsabb megvalósításokra.

Játékprogram persze sokféle van. Csak hát, például, ötletes logikai játékot - nem tudom, hogy is képzelte az előttem vakoló -, hogy ír egy olyan, akinek az iskolázottsága, a matematikai felkészültsége a középiskolánál ért véget?

De ha mondjuk sikerülne is. Pályát hogy készítene hozzá, hogyan oldaná meg a pályák ellenőrzését, játszhatóságát?

2023. dec. 4. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
87%
#12 Volt a mondatnak másik fele is, de akkor nem működött volna a fröcsögésed ugye. :) Játékfejlesztőként ma Unreal t/Unity t fogsz használni, a kemény matek részét nálad sokkal okosabb emberek már megoldották, vagy meg fogják oldani. Ugyanezt a választ fogja adni mindenki, aki nem a seggéből húzza elő, hogy hogy néz ki a játékfejlesztés ma.
2023. dec. 5. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
33%

Te azt képzeled, hogy a játékprogramok fejlesztése ma kizárólag mások által lefejlesztett game engine-ekkel képzelhető el. Ez nem így van.

Nagyon sok profi cég a saját fejlesztéseire támaszkodik, ahogy ennek az iparnak a zászlóshajója, a GTA kifejlesztője is. De nem csak profik, hanem indie fejlesztők is vannak szép számmal, akik 100 %-ban saját kútfőből dolgoznak.

Keress rá a game engine kifejezésre bármely ismertebb programozási nyelvvel kiegészítve. Dúskálni fogsz azokban a találatokban, amelyekhez az Unreal vagy a Unity fejlesztőinek semmi közük nincs.


Érdemesnek tartom még megemlíteni, hogy akik a mások által írt motorokat preferálják, vagy felsőbb utasítás okán használják, azok is kell, hogy legyenek azon a szinten, hogy a motort, amivel dolgozniuk kell, teljességgel uralják, annak szerkezetét ismerjék, a benne folyó történésekkel tisztában legyenek. A vélekedéseddel ellentétben a game engine-ek azoknak valók, akik tudnak programozni és nem azoknak, akik nem.

Profi céghez halvány esélye sincs bekerülnie olyannak, akinek csak középiskolai végzettsége van, netán még az sincs.

Indie csapatba éppen betagozódhat**, de az csak kétes jövőbeni eredménnyel kecsegtető hobbi és nem pénzkereső foglalkozás.


** ilyen helyre is inkább csak grafikusként, egyéb erőforrások (voice, effekt, fordítás, pálya) gyártójaként, spinnerként vagy black box teszternek.

2023. dec. 5. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!