Játékfejlesztés kérdés?
Én szabadúszó 3D grafikusként dolgozok. Ha csak tisztán a 3d modellezésről van szó akkor tényleg nem kell matek. De a modellezés nem csak modellezésből áll, egy játéknak általában van egy technikal artistje aki kitalálja hogy az adott látványt hogy lehet megvalósítani a leghatékonyabban. Pl.: pubg nem lehet minden házat egyedileg textúrázni mert a világ összes vramja is kevés lenne, de tilling textúrát se lehet csak úgy rádobni a modellekre mert az még ronda. Ezért használnak egy plusz mask textúrát hogy vegyítsék a különböző tégla/vakolat/festék anyagokat a falakon. [link]
Tehát attól hogy matek nem kell még egy csomó technikai dolgot meg kell érteni ami sokszor bonyolultabb mint a matek mert a matekkal ellentétben ezek sokszor nincsenek fenn a neten vagy csak nagyon eldugva.
És itt jön a fekete leves. Sok kis csapatnál nincs külön technikal artist ott általában a 3d grafikus végzi ezt a munkát és ő írja meg a shaderek is.
Üzenet a kérdezőtől:
"Unreal Engine-el nem dolgoztam.
Az milyen shader nyelvet használ? Meg milyen GPU API-t? Vulcan-t?
Volt, hogy filóztam rajta, hogy elkezdek kicsit UE-vel ismerkedni, de a doksikból nem igazodtam ki. Pl. a fizikai motor-hoz nem találtam semmi doksit.
Üdv."
Lol eddig nem ment a matek most meg már api meg hlslXD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!