Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Játékfejlesztés kérdés?

Játékfejlesztés kérdés?

Figyelt kérdés
Ha valaki egy játékfejlesztő céghez szeretne majd csatlakozni,akkor mindenképp kell hozzá komolyabb matek tudás?Vagy vannak olyan munkák,aminél nem fontos a játékfejlesztés során a matek?Például valami művészi munka?A matekot nem igénylőknek mi a pontos megnevezése?

2023. dec. 2. 22:19
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
15%
Kell hozzá a matek
2023. dec. 2. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
15%
Szerintem 4-5ös bizonyítvány és 5-ös érettségi és egy komolyabb külföldi egyetem nélkül ilyesmiről ne is álmodj
2023. dec. 2. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
33%
+ a nyelv
2023. dec. 2. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
82%
Éppen talán 3D modeller is lehetsz, ahhoz talán nem kell matekzseninek lenned.
2023. dec. 2. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
3%
22:51.... nem hiszem hogy az Ubisoft egy autodidakta 3d modellert fog felvenni XD oda komoly végzettség kellene.... szerintem egy Yale egyetem minimum.... már csak azért is mert magyar játékfejlesztő cégről nem igazán tudok.... ha van is... maximum ilyen hamvába elhulló startup hülyeség
2023. dec. 3. 05:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
84%

Én szabadúszó 3D grafikusként dolgozok. Ha csak tisztán a 3d modellezésről van szó akkor tényleg nem kell matek. De a modellezés nem csak modellezésből áll, egy játéknak általában van egy technikal artistje aki kitalálja hogy az adott látványt hogy lehet megvalósítani a leghatékonyabban. Pl.: pubg nem lehet minden házat egyedileg textúrázni mert a világ összes vramja is kevés lenne, de tilling textúrát se lehet csak úgy rádobni a modellekre mert az még ronda. Ezért használnak egy plusz mask textúrát hogy vegyítsék a különböző tégla/vakolat/festék anyagokat a falakon. [link]


Tehát attól hogy matek nem kell még egy csomó technikai dolgot meg kell érteni ami sokszor bonyolultabb mint a matek mert a matekkal ellentétben ezek sokszor nincsenek fenn a neten vagy csak nagyon eldugva.

És itt jön a fekete leves. Sok kis csapatnál nincs külön technikal artist ott általában a 3d grafikus végzi ezt a munkát és ő írja meg a shaderek is.

2023. dec. 3. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
89%
Jól gondold meg, hogy valóban játékfejlesztő szeretnél-e lenni. Szerintem fejlesztőként ezen a területen kapod a legkevésbé jó munkakörülményeket (nem fizet kifejezetten jól, mégis magasak a szakmai elvárások + embertelen túlóra jellemzi, kiszámíthatatlanság minden téren, stb)
2023. dec. 3. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
54%
Ezt 15 évesen kérdezed, mert a játékokat szereted, a matekot nem, és nem tudod, hogy mi legyél, ha nagy leszel? Vagy mi a szövegkörnyezet? Miért pont ez lenne az irány?
2023. dec. 3. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
83%

Üzenet a kérdezőtől:

"Unreal Engine-el nem dolgoztam.

Az milyen shader nyelvet használ? Meg milyen GPU API-t? Vulcan-t?

Volt, hogy filóztam rajta, hogy elkezdek kicsit UE-vel ismerkedni, de a doksikból nem igazodtam ki. Pl. a fizikai motor-hoz nem találtam semmi doksit.


Üdv."

Lol eddig nem ment a matek most meg már api meg hlslXD

2023. dec. 3. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
76%
Téves nem a kérdező voltXD
2023. dec. 3. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!