Játékfejlesztésre unityt vagy unreal enginet ajánlanátok?
Ez egy nagyon gyakori kérdés a játékfejlesztők között. A Unity és az Unreal Engine a két legnépszerűbb játékmotor a piacon, és mindkettő képes szinte bármilyen típusú játékot létrehozni és a legtöbb játékplatformra eljuttatni. De melyiket válaszd? Ez attól függ, hogy milyen tapasztalattal rendelkezel, hol akarod kiadni a játékaidat, milyen típusú játékot akarsz készíteni, ez csak hobbi vagy pénzt akarsz keresni vele, és hogy szeretnél-e egy játékstúdióban dolgozni.
A Unity és az Unreal Engine közötti fő különbség a natív programozási nyelvük. A Unity C#-ot használ mind az Unity szerkesztőben, mind a további bővítményekben. Az Unreal Engine C+±t használ, de amikor magát a játékkódot építed, akkor az Unreal egyik saját nyelvét, a Blueprintet használod C++ mellett. A Unity könnyebben használható, mint az Unreal Engine, köszönhetően a C# kódolási nyelvének, amely viszonylag ismerős kell legyen minden fejlesztő számára, és az általános munkaterület elrendezésének. Az Unreal Engine-nek kissé meredekebb a tanulási görbéje.
A Unity egy nagyon sokoldalú motor és egyre inkább alapvető eszköz a mobilfejlesztők számára. Az Unreal Engine 4 vagy 5 inkább a drágább AAA-minőségű címekhez igazodik, de a Unity is képes megbirkózni saját részével a munkaterhelésből. A Unity zárt forráskódú játékfejlesztési eszköz, ellentétben az Unreal Engine-nel, amely egy pseudo-nyílt forráskódú szoftver, mivel a forráskódja elérhető hivatkozásként a fejlesztők számára. Az Unreal Engine jobb grafikával rendelkezik, és nagy stúdiós AAA-minőséget nyújt a játékoknak, amelyek használják.
Összefoglalva: ha kezdő vagy vagy mobiljátékokat akarsz készíteni, akkor valószínűleg jobban jársz a Unity-vel. Ha viszont tapasztaltabb vagy vagy nagyobb költségvetésű és grafikailag lenyűgöző játékokat akarsz létrehozni, akkor az Unreal Engine lehet jobb választás számodra.
Gamemaker 1.0
Nincs ennél szebb, jobb.
Én 8+ év Unity fejlesztés után kezdtem néhány hónapja átállni Unrealre.
A C# tényleg sokkal egyszerűbb, és alapvetően Unity fejlesztés sokkal gyorsabb(nem kell kézzel buildelni, Unity nagyon gyorsan, és teljesen magától fordít komplex projekteket is, Unrealnél(c++) egyértelműen többet kell várnom, néha újra kell indítani az egész editort, újrabuildelni visual studióból, ilyeneket Unitynél gyakorlatilag soha nem kell csinálnod, csak dolgozol).
Ugyanakkor maga a kódolás, az első pár nap után nem annyira más, Unreal nagyon sok mindent a segged alá tol, c++ egyik legnagyobb elrettentő része a memóriakezelés, ezt az Unreal megcsinálja helyetted, és rengeteg egyéb okosságot is átvettek modernebb, kényelmesebb nyelvektől.
Mindkettőben lehet vizuális programozási eszközzel dolgozni, ilyen tekintetben szinte teljesen ugyanúgy működnek.
Technológiai szempontból nagyon kétélű a dolog, grafikailag egyértelműen Unreal(igen, Unity-vel is lehet nagyon szép dolgokat csinálni, csak leszpod magad, és lassabb lesz mint ugyanaz Unrealben - ahol meg minden eszköz ott van rögtön beépítve), viszont pl Total War szintű egységszámmal az Unreal nem tud mit kezdeni a beépített eszközeivel, Unity igen.
Azon múlik, hogy mit szeretnél csinálni, egyszerűbb játékot mindkettőben könnyen összeraksz, Unity-ben jó eséllyel könnyebben lekódolod, Unrealben könnyebben megcsinálod hogy szép legyen. Komplex játéknál meg valószínűleg nem tennéd fel ezt a kérdést.
Elkezdeni bármelyikkel el lehet, mindkettő remek, nagyon jó oktatóanyagokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!