Hogyan jelentkezik a matematika a programozásban?
Az egyetemen legkevesebb hat-hét féléven át, jószerivel más sem történik, mint, hogy mossák, át-strukturálják a hallgatók agyát. Mossák a rengeteg tanulnivalóval, a sok matekkal is. Ebből a végén az lesz, hogy a hallgatókban kialakul egy lényeglátás, egy sajátos látásmód, egy szakmai szemlélet. Onnantól kezdve ez a szemlélet határozza meg a szakmai dolgokhoz való viszonyát. Ez a szemlélet segíti a munkájában, a feladatainak megoldásában.
Ez meg azt eredményezi, hogy átlagban sokkal rövidebb, kiérleltebb, profibb, azaz jobb kódot fog írni, mint azok, akik otthon tanultak meg programozgatni, úgy, ahogy.
Az ilyen profik által megtanult matematika, egyéb releváns ismeret, összességében a szemlélet, tükröződni fog a munkájukban. Ők nem fognak elkövetni olyan hibákat, amiket az önképzők szoktak, mert az ezekbe való belefutástól megvédi őket a matematikai vértezet. Ők szerkezetileg is jobb, hasznosabb kódot fognak előállítani, mert ebben is segíti őket a matematika, ráadásul, ők nem "fogynak el" ott, ahol az önerőből tanulók, mert olyan képességek és ismeretek birtokában vannak, ami az autodidaktáknál hiányzik.
Szerintem kétfajta programozó létezik.
Az egyik, aki tudja, miről beszél a 41-es, mivel maga is egy jól képzett programozó.
A másik, aki nem érti, miről beszél a 41-es, mivel ő maga nem ment végig ezen a folyamaton.
Nyilván egy webfejlesztő nem integrál derivál amikor gombokat pakolgat egy felületre. De a strukturált gondolkodást, a rendszertervezést, a kód optimalizálást stb. az egyetemen tanítják a leghatékonyabban.
Ez utóbbi állítást lehet amúgy vitatni, hiszen ma már mindent meg lehet tanulni online, és az online videók sok esetben nagyon magasan verik a magyar egyetemi oktatás színvonalát.
A tapasztalat mégis azt mutatja, hogy a rendes egyetemi képzés egy jelentős lépés a felé, hogy szakemberré válhass.
42, elég gyakran hangoztatott érv ez, hogy az interneten elérhető a tananyag, de ha nem is tud a létezéséről az, akinek tudnia kellene, akkor mit sem ér, na és ha esetleg tud is, de nem sajátítja el, akkor szintén ugyanott vagyunk. Lehet kifogásokat gyártani, de a lényeg az, hogy az iskolákban lehet elsajátítani a szükséges tudást, nem otthon. Ez a kitétel amúgy szakmától független, abba meg mindenki maga gondoljon bele, hogy konkrétan ez a szakma mennyivel nehezebb mint például egy cukrász vagy egy víz-gázszerelő munkája, pedig azokat is évekig tanulják.
Oktattam ilyen embereket, ki merem jelenteni, hogy nem érnek egy forintot sem. Többségük elvárja, hogy a befizetett pénzéért papírt kapjon akkor is, ha nem sajátított el a tananyagból semmit és az az igazság, hogy az oklevelet meg is kapja. Az más kérdés, hogy feldughatják maguknak, mert semmit nem érnek vele.
Egy 3d grafikus motort elég nehezen tudok elképzelni úgy, ha valaki olyan csinálja meg aki nem tudja, mik a vektorok.
Másrészt egy könyvtári nyilvántartó szoftverben sem kell szénné deriválni semmit. Az igazság valahol középen van. Igen kell, és igen, nem kell a matek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!