Hogy működik az Onboarding nálatok?
Még kezdő vagyok. Első munkahelyemen szimplán leültettek a gép elé, elém nyomtak egy kb 200 oldalas doksit és azt mondták "Olvasd el, ez az egésznapra a feladatod" és mindenki úgy viselkedett, hogy hagyjam őket békén.
2. nap meg ismét kaptam egy jóval rondább doksit, ahol meg rajta volt, hogy állítsam be a munkakörnyezetem, ami teljesen oké lett volna, de sok helyen hiányos volt, így folyamatosan lefoglaltam a mellettem ülőt, aki a lead fejlesztő volt és láttam az arcán, hogy erre nagyon nincs ideje, de már nem is volt az irodában.
Aztán meg keltam azt a feladatot, hogy 6 órán keresztül, csak nézzem a projectet és olvassam a kódot. Legunalmasabb 2 napom volt.
Meg hallottam olyanról is, hogy több órás HR előadáson kell résztvenned, a szádba rádnak mindent, majd a végén a kezedbe nyomják az előre beállított környezetet, végig mennek veled és mehet is az első könnyedebb próba feladat, ami már lehet a projecten van.
Ti milyen méretű, beállítottságú cégnél dolgoztok és nálatok, hogy megy az onboarding?
Szerintem ez csapat és emberfüggő. Engem egy nemzetközi multiba vettek fel egyetem után DevOps mérnök pozícióra, kaptam egy senior kollégát aki hivatalosan a mentorom volt. Hatalmas szerencsém volt vele mert az óriási szakmai tudása mellett hihetetlenül lelkesen mentorált, beállított mindent a gépemen, elmutogatta az összes környezetet mi-mit csinál, hogy van bekonfigurálva a CI/CD, Docker, Kubernetes, AWS stb... milyen python séma van annak milyen a felépítése, részletesen végigvette a kódot, Gitet hogy mit kell csinálni, shell scriptek sablonját stb... de tényleg szó szerint mindent elmondott részletesen ő annak volt a híve hogy ne dokumentációból tanuljam meg mert hivatalos szakszöveggel leírva úgysem érteném meg úgyhogy amikor a céghez kerültem az első hét nagyjából a jogosultságok, fejlesztői környezet, eszközök beállításáról szólt az első 1 hónap meg arról hogy a mentorommal beszéltem aki elmutatott mindent. A második hónapban már elkezdtem a rutinszerű feladatokat de azt is úgy hogy képernyőmegosztással nézte mit és hogy csinálok (ezek inkább egyszerűbb "Ops" üzemeltetéshez kapcsolódó feladatok voltak) ha pedig kérdésem volt válaszolt. Később pedig már csináltam automatizálást és saját kódokat fejlesztettem amiket készséggel reviewolt, tanácsot adott mit hogy kellene javítani vagy hatékonnyá tenni de azt is átbeszéltem vele még a fejlesztés előtt hogy ő hogyan csinálná stb...
Szóval szerintem nagyon nagy mákom volt vele mert 1000x többet ért akármilyen tanfolyamtól és végig fogta a kezemet ameddig magabiztosan át nem láttam a valódi multi enterprise környezetben történő fejlesztést és nagyskálájú üzemeltetést úgy hogy 1 oldal dokumentációt nem kellett elolvasnom és feleslegesen bent ülnöm a cégnél mert HO-ban csináltuk képernyőmegosztással. Nem csak beledobtak a mélyvízbe hogy nesze csináld, ráadásul a tanulási idő alatt is teljes bért kaptam mint ha hatékony munkát végeztem volna pedig az első két hónapban szinte semmi termelő tevékenységem nem volt.
Mi több ezer oldalas doksit adunk.
Aki egy hét alatt elolvassa az kap mentort, többieket kirúgjuk.
Mindig több embert veszünk fel mert 5 ből 3 an maradnak a hét végére, és egy éli túl a próbaidőt.
3# Ez érdekes.
1.000 oldal? Végül is simán el lehet olvasni, de hogy ellenőrzitek, hogy valaki nem olvasta el végig?
Ez melyik cég?
Ha ilyen radikálisan szűritek a már felvett embereket, akkor feltételezem ez egy nagyobb cég, így nem nagyon árulod el a kiléted a cég megnevezésével!
Beszélgetés közben két mondat után kiderül ki az aki nincs képben.
Aki visszakérdez mi az infosec, export control vagy nem tudja mi a különbség iso 27001 és 9001 között nem olvasta el.
Nem szórakozásból kérjük mert ügyfelek biztonságos szoftvert szeretnének.
Nálunk nem játszik, hogy terheléses támadással lehal a rendszer vagy egy 8 éves meglép a fél adatbázissal.
400-500 ezer fős nemzetközi cég, más részlegen más szabályokkal dolgoznak.
"Mi több ezer oldalas doksit adunk.
Aki egy hét alatt elolvassa az kap mentort,"
Több ezer oldalt senki nem olvas el egy hét (5 x 8 óra) alatt.
Az megmagyarázná miért hullanak ennyire.
Mennyi időt kéne nekik adni?
Kollégámmal két nap alatt végigolvassuk de mi ismerjük és tudjuk mi van benne.
Én elég gyorsan olvasok, nyári szünetekben napi egy könyvet kivégeztem, ami úgy 200 és 300 oldal között volt, általában.
Nem tudom, a "többezer" mit jelent nálad, de erre, mifelénk én minimum 2500 oldalt értenék alatta.
Ez napi 500 oldal, ami, szakanyagról lévén szó, lassabb olvasást igényel a ponyvánál, kriminél vagy szépirodalomnál szokott tempóhoz képest.
Teljesíthetetlen.
Ohhh, én elsőre úgy értelmeztem 1.000, de tényleg több ezret írtál.
Nekem ez azért kamu szagú egy picit, mert a technikai könyvek nem éppen szépirodalmi művek, így jóval lassabb az olvasás, sőt ha meg is akarsz érteni dolgokat, akkor van 1-2 rész, amit többször át kell nézned vagy megállnod kondolkodni rajta picit.
Meg mondtad, hogy a végén kikérdezitek. Ha meg is kell tanulnia a könyv tartalmát olyan részletességgel, hogy ISO szabványokat összetudjon hasonlítani, akkor az még inkább lehetetlen szituáció.
Ja ... és nem is írtál cég nevet, így tényleg elég valótlan állításnak tűnik nekem. Írtad, hogy egy 400-500 ezer fős cégről van szó, tehát konkrétan lehetetlen megtudni belőle a kiléted. 2 ilyen nemzetközi cég van itthon amelyek közül egyikre sem érzem igaznak. (Igaz, csak az egyik cégnél van ismerősöm)
(Amúgy furcsa mód ebben a 400-500 ezres alkalmazotti számtól még a Microsoft, Google, IBM is elmarad)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!