Informatikusok, kell analízist és valószínűségszámítást nagyon tudnotok?
Egyetemre járok és matekból ez a kettő van és hát kicsit szerintem erőltetik. Kiváncsi vagyok, hogy úgy a gyakorlatban van értelme, hogy ennyire keményen kell tanulnunk pl integrálni?
Pl egy data analytics munkában kell tudnom ezeket nagyon?
(kicsit sem azt mondom, hogy nem akarok tanulni vagy szerintem haszontalan a matek, csak kiváncsiságból kérdezem)
Kellett, bár nem külön tantárgyként.
Aztán hogy ennek a gyakorlati haszna ugyanannyi volt, mint ha ehelyett idegsebészetet vagy atomfizikát tanultunk volna, az már egy másik kérdéskör. Sőt, még ha képzőművészeti alapismereteket tanultunk volna helyette, azzal is többre mentem volna, mert legalább játékfejlesztéskor nem lettem volna elveszve a grafika megtervezésekor. ;)
A helyzet az, hogy ez egy régi kolonc, amit még jó ideig nem fog az informatika levetni magáról, mert bizony nagyon nagy a hagyománya. Anno, amikor még nem létezett informatika/számítástechnika mint önálló tudományág, valamelyik már létező terület alá próbálták besorolni. Volt, hogy a mérnöki tudományokhoz sorolták, volt, hogy a híradástechnikához, és volt, hogy a matematikához. Az egyetemeken az utóbbi besorolás volt a jellemző, sok helyen a '90-es évek közepéig (végéig) az informatikai képzést a matematika tanszékek végezték. Csak később vált önálló területté, viszont ennek a nagyománya mind a mai napig érezteti hatását abban, hogy sok helyen - főleg a nagyobb múltú intézmények esetében - rémesen túl van "matekosítva" az egész. Holott a gyakorlatban ennek akkor veszed hasznát, ha valamilyen matematikai célterületen dolgozol. (De ugyanígy például aki orvosi, genetikai, vagy populációbiológiai szoftvereket készít, annak meg a biológia a fontos, mégsem hozakodnak elő azzal, hogy biológiát kell az informatikusoknak tanulni, csak mert van olyan terület, ahol ez is lényeges.) Sokan érvelnek azzal is, hogy "de hát az egésznek a matematika az alapja". Nos... nem. Vagy legalábbis ez így nagyon kisarkított kijelentés. A Boole-algebra igen, az nagyon az alapja az egésznek. (Mégis arra fordítják a legkisebb figyelmet.) De ha mindenképp valamit alapnak akarunk tekinteni, akkor meg inkább a fizika az alapja. Az egész száímtógép egy fizikai szerkezet, azért lett bináris felépítésű, mert a vezetékeken folyó áramnak digitális működést feltételezve két állapota van. Maga a processzor fizikai, vagy pontosabban: mikroelektronikai elemek összessége. Az, hogy miért digitális, annak fizikai, pontosabban méréstechnilógiai alapjai vannak. Mégis vajmi kevés helyen látom, hogy különösebb figyelmet szentelnének a fizikára. Mert amúgy a gyakorlatban vajmi kevés hasznát venné egy informatikus. (Bár még így is többet, mint mondjuk az absztakt algebrának.)
Egyébként meg sokszor elmondtam már, de nagyon jól tükrözi azt, hogy a matematika és az informatika mennyire különböző területek, hogy eddig vajmi kevés matematika szakost láttam, aki legalább készség szinten kezelni tudta volna a számítógépeket.
Röviden összegezve: nem, nincs értelme ennyire erőltetni a matematikát, de ez a hagyomány, és ez ellen egyelőre nincs mit tenni. Bár vannak olyan intézmények, ahol ezt felismerték, és távolról sem a matematika az isten.
"Egyetemre járok és matekból ez a kettő van és hát kicsit szerintem erőltetik."
Szerintem meg nem erőltetik. Most akkor mi van?
"Kiváncsi vagyok, hogy úgy a gyakorlatban van értelme, hogy ennyire keményen kell tanulnunk pl integrálni?"
Van értelme.
"Pl egy data analytics munkában kell tudnom ezeket nagyon?"
Talán ott a leginkább.
"És talán ez az a tárgy, ami a gondolkodásunknak a lehető legtöbb szeletét fejleszti. A logikai készséget, a kombinatív készséget, az absztrakciós készséget, az asszociációs készséget, a gondolkodás fegyelmezettségét, a térben való tájékozódást. Szokták tőlem kérdezni, mi a fenének tanítunk mi logaritmust, amikor egy péknek vagy egy bölcsésznek a büdös életben soha semmi dolga nem lesz vele. Ez igaz, de amíg a logaritmust tanítjuk, és alkalmazzuk, egyenleteken vagy gyakorlati problémákon keresztül, annyit fejlődik az agya, a szelektálóképessége, a lényeglátó képessége, a problémamegoldó képessége… hogy azt, bárhová kerül az életben, használni tudja."
Gerőcs László
köszi a válaszokat! főleg 1-es a hosszú vászodat.
4-es olvasd el a a kérdést megint. Nem tudom mire jó ez a passzív agresszív válasz :D. Nem azt írtam, hogy haszontalan a matek. Az meg, hogy szerinted nem erőltetik az én szakomon a matekot, annak nagyon örülök :D. Gondolom te ilyen mindent IS tudó ember vagy.
Az első válaszolóra ne hallgass, életveszélyes ember.
Halvány köze nincs ahhoz, amiről itt szó van. Minden mondata nevetséges baromság, hülyeség, kitaláció.
Eleve, a programozó képzést, SOHA nem sorolták a hiradástechnikához. Hazánkban 1965 óta létezik és mindig is matematikai alapokon nyugvott. Maga a szó is jelzi ezt, programozó matematikus. Mert a programozó bizony az alkalmazott matematika szakembere.
Aztán, van olyan, hogy hardver. Az nyilván egy más fogalomkör, más készségeket kiván el. Matematikusok persze, hogy nem fognak hardvert fejleszteni. Még akkor sem, ha a hardver fejlesztéséhez is elengedhetetlen készség a matematika. Na de melyik mérnöki tevékenységnél nem az?
Egy programozó-matematikusnak nem kell ismernie az ohm törvényt, anélkül is lehet kiváló szakember, a hardverfejlesztőnek viszont kell, de matematikailag is képzettnek kell lennie és ismernie kell a függvénytant, sok egyebet is.
Ha ezt ő nem tudná, akkor neked most nagyon silány számítógéped lenne, ha egyáltalán lenne.
Szóval, az egyessel csak óvatosan, mert a válaszai falsok, kamuk, hülyeségek.
" Az egész száímtógép egy fizikai szerkezet, azért lett bináris felépítésű, mert a vezetékeken folyó áramnak digitális működést feltételezve két állapota van."
Te jóóóóó ééég! Mamaaaa!
Ekkora hülyeséget kitalálni, leírni.
"Az meg, hogy szerinted nem erőltetik az én szakomon a matekot, annak nagyon örülök :D. Gondolom te ilyen mindent IS tudó ember vagy."
Nem, az te vagy. Te akarnád megmondani, kb. zéró tudással, hogy miből mennyi az elég.
Feltettél egy kérdést és én a közel három évtizedes tapasztalatommal válaszoltam rá. Köszönd meg szépen.
Tudod, nincs olyan, hogy hülyék egyeteme meg okosaké. Ugyanarra járnak a kibukó, alkalmatlan verebek is, amire a jövő nobel díjasai. És utóbbiaknak te csak köszönhetsz, mert ha ők nem tanultak volna matekot úgy, annyira "túltolva" ahogy azt kell, akkor neked nem lenne olyan gyors géped, mint amilyen van és nem lenne olyan jó, olyan realisztikus játékszoftver sem, mérnöki programok sem, és világháló sem. Egy másfél-két órás videó file meg nem férne el egy két teraByte-os HDD-n. Mert a matek miatt fér el mégis, a matek miatt van internet, amiatt, annak köszönhetően vannak gigaByte-ok a videókártyákban is és amiatt tízezerszerese a mai asztali PC teljesítménye egy 25 évvel korábbinak.
Amúgy, nem csak a te szakodon nem erőltetik, hanem máshol sem. Valójában csak ti erőlködtök. Ez a két dolog meg nem ugyanaz ám.
#9 3 évtizedes tapasztalata lehet valami utolsó taktaharkányi kkv-nál dolgozó kontárnak akár, ez nem jelent semmit.
Mit értél el a szakmában ez alatt a 3 évtized alatt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!