Ha valakinek nagyon magas az intelligencia hányadosa, az pár hét alatt meg tud tanulni programozni nulláról, néhány nyelven?
Mondjuk 160-as IQ-val...
Vagy ez nem egy fontos “készség” a programozáshoz?
"Ha valakinek nagyon magas az intelligencia hányadosa"
Az ezen az oldalon kérdést sem tesz fel!
#11. És ki mondta, hogy tett fel itt ilyen ember kérdést?
Egyébként vannak ilyen “csoda gyerekek”, akik gyerekként nagyon kiemelkedően okosak, így mondjuk már 12 évesen orvosi egyetemre járnak, aztán pedig általában felnőttként már nem tudnak sokkal tovább fejlődni és csak picivel emelkednek ki a többi végzett közül, de nem lesznek hatalmas innovátorok és/vagy agyon díjazott kutatók általában...
Viszont Ők mégis nagyon gyorsan képesek tanulni... Vagy ennek nem az IQ-hoz van köze?
"Vagy ennek nem az IQ-hoz van köze?"
De igen, csak azt nem érted meg, hogy más a lexikális tudsás felhalmozása, vagy a klf összefüggések felismerésével időmegtakarítást elérni és megint más egy /vagy több/ valamilyen készségre épülő tevékenység.
Programozni pár hét alatt senki nem tanul meg olyan szinten, hogy ipari minőségű kódot állítson elő.
A programozás végterméke elkiván a kód begépelésén túl egyéb dolgokat is. Ez pedig a rátermettség, a szemlélet, a gyakorlat és sok sok passzív ismeret, ami főleg matematikai, algoritmikus tudásra, néha ennél is többre épül.
Az a rész, hogy egy 140-es IQ-val bíró ember megtanulja a programozás alapjait /változó, konstans, array, loop, stb./, simán megy. Az is, hogy mi a bánat mondjuk C nyelven az a case, for, while, volatile, include, integer és char, de hogy ezekből az illető alkosson is valamit ami értékes, ami a tőle elvárt színvonalat tükrözi, hát, ez nem biztos, hogy összejön, hiába olyan okos.
"Programozni pár hét alatt senki nem tanul meg olyan szinten, hogy ipari minőségű kódot állítson elő."
Sajnos a mai világban már nem igaz, pl. electron /vicc
Az IQ nem fedi le egy ember értelmi szintjét. Sok mindent nem lehet mérni IQ-val. E mellett a tanuláshoz memória kell és ezt az iq tesztel nem lehet mérni pl. Szóval a tanulásra való egyik fontos készségét eleve nem méri az IQ teszt. Illetve persze a mensa teszt progresszív és amilyen típusú kérdésre lassabban, vagy rosszul adott választ a kitöltő, azt jobban fogja erőltetni a kérdéssor. De ettől függetlenül zömmel joggal gúnyolják úgy a tesztet, hogy pattern spotting. Mert nagy része tényleg az.
Másrészt a tanulás könnyűsége sem feltétlen alap intelligencia kérdése és most nem az IQ-ról beszélek, hanem bármi nemű intelligenciáról. Ugyanis ha valami érdekel, abban sokkal jobban fog az agya az embernek. Ha valami meg nem, akkor meg Istennek sem fog megmozdulni. Ez vonatkozik logikai dolgokra és szimpla magolásra egyaránt. Szóval lehet bármekkora az IQ-ja valakinek, hogy ha olyan dologba kéne beleásnia magát, ami ellen tiltakozik az agya, mert annyira nem érdekli.
Illetve ott vannak a hipermnéziás esetek. Azok ugye memorizálásban emberfelettiek, de az egy szindróma valójában. A kevés esetben ahol ezt regisztrálták, rendesen tönkretette az embereket, akik ebben szenvedtek. Mert felejteni se nagyon tudnak és a végére rendszerint az történik, hogy a szavakat megjegyzik, de értelmet már nem tudnának hozzá kapcsolni. Az első regisztrált eset tekintetében pl. a kutya szó maga értelmét vesztette. Általánosságban nem tudta értelmezni a kutya szót, mert egy korábbi memorizálás miatt a kutya szó konkrétan egy adott fajtát jelentett és a szó hallatán csak az az adott fajta volt a fejében és általános fogalomként nem tudta használni. Ez konkrétan fotografikus memóriaként működött, valahogy úgy próbálták leírni, hogy ha hallott valamit, akkor azt mint egy fejben lévő gigantikus táblára le lett volna írva és mindig csak erről a tábláról kellett leolvasni, amit kérdeztek. El lehet képzelni, hogy nézhetett ki az a tábla...
Mellesleg én nem azért agitálok az IQ teszt informatív jellege ellen, mert nekem olyan alacsony lenne. Mikor még nem próbateszt, hanem volt rendes teszt lehetőség évekkel ezelőtt a mensa-nál, akkor 131 lett. Jelent ez valamit? Semmit, ettől még nem vagyok okos. Ha találkozom egy emberrel, akinek átlagos, vagyis 90 és 110 között van az IQ-ja fel sem merül, hogy ő butább lenne nálam, mert egy ilyen valójában kis szeletre utaló szám semmit sem mutat meg. Bár azt aláírom, hogy nagyon magas IQ-nál ugye már nem a hibapontokról van szó, hanem a sebességről. Szóval ilyen 180-as IQ azt jelenti, hogy pár másodperc alatt fel is fogta a kérdést is, vagy esetenként egy bonyolultabb ábra minden elemét. Azért az tényleg félelmetes felfogóképesség. Elvileg pl. James Woods és mellette meg tudjuk, hogy milyen is tud lenni az életben.
E mellett van olyan ismerősöm, aki úgy töltött ki tesztet, bár az mostani próbateszt volt, ami nem official azért, hogy érzésre... Nagyon nem is kezdett el gondolkozni a logikai levezetésen, csak ránézett és érzésre nyomott valamit és nagyon jó eredményt ért el elvileg. Ilyen esetben mit is mutat meg a teszt? Semmit...
"E mellett a tanuláshoz memória kell és ezt az iq tesztel nem lehet mérni pl. Szóval a tanulásra való egyik fontos készségét eleve nem méri az IQ teszt."
Ezt a marhaságot honnan vetted?
Melyik részét is? Hogy a tanuláshoz kell memória? Ennél nyilvánvalóbb dolog nincs. A memorizáláshoz memória kell:D Jó memória készséggel könnyebb memorizálni és tanulni alapból. Ha ezen a kérdésen megbuksz, akkor nagyon nagy bajok vannak.
Az IQ teszt pedig nem tartalmaz komplex memória feladatokat. Formájából fakadóan nem is tudna tartalmazni.
Szóval ezt a marhaságot te minek biggyesztetted ide?
18:
"Az IQ teszt pedig nem tartalmaz komplex memória feladatokat. Formájából fakadóan nem is tudna tartalmazni."
De, tartalmaz. Csak te nem tudsz róla, mert soha nem mérték az IQ-dat hivatalos teszttel.
Szóval, egy marhaságot állítasz, igen határozottan, te barom.
A WAIS-IV 10 szubtesztből és 5 kiegészítő szubtesztből áll.
A Verbális megértés szubtesztjei: Közös jelentés, Szókincs, Általános megértés, Szótalálás.
A Perceptuális következtetés szubtesztjei: Mozaik-próba, Mintakirakó, Mátrix-következtetés, Képkiegészítés, Súlybecslés.
A Munkamemória szubtesztjei: Számterjedelem, Betű-szám szekvencia, Számolás.
A Feldolgozási sebesség szubtesztjei: Kódolás, Szimbólumkeresés, Törlés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!