Bárki lehet programozó ha elég szorgalmas?
29
Tudom, hogy régi arc...
Amikor elkezdtem tanulni a programozást és megjelentem itt néhány kérdéssel vagy épp válasszal, akkor is láttam már, iszonyúan lepontozva. Mindenkit leszólt, lehurrogott, borzalmasan negatívan nyilatkozott mindenkinek a tudásáról, akaratáról, elképzeléseiről.
Időről-időre megjelenik értékelés nélkül, azaz új regisztrációval...
30
Ez mit bizonyít?
Az akkori ELTE-IK-ról is sok rosszat lehet hallani...
Attól, hogy orrba-szájba szívatták a népet matekkal, attól még volt jó iskola és nem az vagy nem csak az volt a jó szakember, aki sikeresen elvégezte... És simán jó szakemberré válhatott az, aki akkor kiesett.
Azóta lehet visszairatkozott az estire, hogy mégiscsak meglegyen a papír.
Ha ennyire jó szakember vagy amúgy, nem akarod megmutatni nekünk valamiképp?
Mint már írtam: GitHub?
"Az ELTE 2006-ban harminchárom alapszakot indított el, s ebből harmincnak volt hat félévre kidolgozott tanmenete, egynek-egynek pedig 6+1, 7+1, illetve 8 féléves képzése. Az összesítés szerint a nappali tagozaton indult diákoknak kevesebb mint a negyede végzett az „előírt” határidőn belül."
1. Ne 14 éves dolgokat citálj már elő...
2. Az tök irreleváns információ, hogy mennyi végezte el az előírt határidőn belül. Engem az érdekelne (erről pedig nyilván nincs statisztika), hogy a képzést sikeresen befejezők aránya mekkora. Nem érdekel, hogy csúzik pár félévet, az a lényeg hogy elvégzi-e. Ezt ugye csak úgy lehetne közelítőleg vizsgálni, ha évekre visszamenőleg meglenne a felvettek száma és a diplomázók száma, de én ezt én nem fogom kitúrni. Ha nagyon bizonyítani akarod az igazadat, akkor ezt keresd elő nekünk.
"Attól, hogy orrba-szájba szívatták a népet matekkal,"
Tudod, te azt várod el, hogy valamilyen programnyelv szintaxisát megtanítsák veled, ők meg, pofátlan módon programozni tanitanak.
Előbbit megtanulja szinte bárki, otthon. Utóbbit még akkor sem, ha az élete függene tőle, pedig minden program, még a kisebbek mögött is ott a matek. Ezért kell tudni.
"Az tök irreleváns információ, hogy mennyi végezte el az előírt határidőn belül."
Látod, azért kellett volna matekot tanulnod, hogy ne mondj ilyen hülyeségeket.
"Az is tök irreleváns, hogy hányan végzik el."
Ez még nagyobb hülyeség.
Vicces, hogy ignorálod azokat az adatokat, amelyek statisztikai értékkel bírnak, és benyomsz olyanokat hivatkozási alapul, amelyek egyediek, semmit nem érnek. :)
Csak jó lett volna az a kis matek, látod-látod.
Kérdező: A kérdésedre a válasz egyértelmű nem.
A szakmának még a képesített, de jó képességekkel nem rendelkező aspiránsok sem kellenek.
A szorgalom komoly erény, becses tulajdonság, de önmagában nem elég.
# 34
Nem.
Én most oda járok (mint sokan tudjátok már rólam).
Valamennyi matekot nem bánok, ahogy azt is értem, miért kell algoritmusok és adatszerkezetek tárgyat tanulni, sőt, azt is értem, ez miért papíron oktatott tárgy.
Ahogy azzal sincs gondom, hogy az alapokat is megtanítják (nem pedig Python, majd utána kapásból Java és abban egy adatbázishoz kapcsolódó webalkalmazás) és még örülök is, hogy tanulunk C-t. Stb.
Viszont az, hogy a szak régi, még a mostaninál is kevésbé gyakorlat-orientált, a lényegi részeket kevésbé mélyen oktatott, de matekkal orrba-szájba szívató régi változatát hányan végezték el időben, hányan egyáltalán, totál irreleváns infó. Azt se mondja meg, mennyi válok jó szakemberré.
Ha már a matek:
programtervező informatikus (vagy akár matematikus) szakot időben elvégezte <=> jó szoftverfejlesztő szakemberré vált ekvivalencia nem áll fenn.
Sőt, még a <= vagy a => jel se tehető ki a kettők özé!
A mérnökinfó szak esetén sem!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!