Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Programozóktól kérdezem: egy...

Programozóktól kérdezem: egy céghez felvesznek olyan alkalmazottat aki minden kritériumnak megfelel, de nincs megfelelő végzettsége?

Figyelt kérdés

#munka #programozó #interveiw
2020. nov. 9. 22:52
1 2 3 4 5 6 7
 41/65 anonim ***** válasza:
75%

#39: én a BME-n vegeztem okoska, még az osztatlan képzésben, 5 év alatt.

Nem volt az olyan nehéz, csak annak aki lusta és hülye is volt egyszerre.

2020. nov. 10. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/65 anonim ***** válasza:
0%
Persze, hogy nem nehéz, hiszen ezer emberből mindössze nyolcszázhúsz-nyolcszáznegyven embernek nem sikerül, a többi százhatvan simán veszi az akadályokat.
2020. nov. 10. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/65 anonim ***** válasza:
91%
Megosztod velünk te mire vitted, hogy itt osztod az észt?
2020. nov. 10. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/65 anonim ***** válasza:
94%
Állítólag egy kiégett 50-es fószer. Valszeg nem is a szakmában dolgozik, junior szintű algoritmizálós feladatokat nem tud megoldani. Szinte minden kérdéshez beír valami hülyeséget, azért van így lepontozva.
2020. nov. 10. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/65 anonim ***** válasza:
88%
Hasonló válaszra számítottam, csak most a köcsögözést kihagytad. Elégszer bannoltak már, vagy miért? :)
2020. nov. 10. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/65 anonim ***** válasza:
91%
#39 A képzés nehézsége és a színvonala két külön skála, és valóban, igazad van, nem tapasztaltam meg milyen is a BME-n tanulni, mert én az ELTE-re jártam. Nem lepődnék meg, ha a BME valamelyest minőségibb lenne az ELTE által nyújtott képzésnél, de igazából nem is számít. Az, amit az egyetemen láttam számomra azt mutatta, hogy az ott átadott tudás sem mennyiségében, sem hasznosíthatóságában nem ellensúlyozza az időt, amit rá kellett szánni az elvégzésére. És amit a környezetemben, ismeretségi körömben, munkahelyemen, meg szó szerint bárhol a világban tapasztalok, az pedig az, hogy mindez nem is számít. Nem tanítanak az egyetemen semmit amit ne tudna az ember önerőből megtanulni, ellenben nem tanítanak nagyon sok mindent, amit tudnia kell, így az aki az egyetemre fecsérelt évei helyett dolgozik, és önképzésbe kezd sokszor többre is viheti, pusztán azért, mert hasznosabban osztotta be azt az 5 évet amit más az egyetemen tölt. De nyugodtan őrjöngjél azon, hogy mindenki hazudozik, és senkinek semmi köze a szakmához, nyilván azért mondja gyakorin mindenki ugyanazt a hazugságot, mert összebeszéltünk a hátad mögött. Te vagy a célpont, évek óta követünk téged, minden lépésedet figyeljük, és egy egész ál-világot húztunk fel köréd hogy elbizonytalanítsunk a saját meggyőződésedben. Na persze.
2020. nov. 11. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/65 anonim ***** válasza:
90%

"Nem 99 % mondja a kamut, hanem csak az ide járó wannabe hurvinyekek, akik egyike éppen te vagy."

Ehhez még hozzáfűznék egy s mást (csak a Google legtetejéről, semmi komoly:

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

Ez utóbbinál megjegyezném, hogy a cikk szóba se hoz olyasmit, hogy diploma nélkül nem kapna állást a gyerek, kerek perec arról beszélnek, hogy mik a fizetésbeli különbségek, és miért nem éri az ott meg.


Jó olvasást, persze a válasz az lesz, hogy ők is hazudnak, ezesetben te nem hiszel:

- Senkinek a Gyakorikérdéseken

- A Stackoverflow által végzett felmérésnek

- Az Indeed.com-nak, ami a világ egyik legnagyobb álláskereső portálja

- A prog.hu-nak

- A The Register-nek, ami szintén a Stackoverflow által végzett felmérésekre alapozza az állításait

- És rengeteg más forrásnak sem, amit most nem linkeltem be


Szóval neked van igazad?

2020. nov. 11. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/65 anonim ***** válasza:

Mindkét véglet baromság, az is, hogy többet érsz egyetem nélkül, mint egyetemmel, meg az is, hogy csak diplomával állnak szóba veled.

#47 te meg minek eteted tovább?

2020. nov. 11. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/65 anonim ***** válasza:
0%

ELTE-re járok.

A csoporttársaim zöme már szakmában dolgozott, csak meg akarta szerezni ezt a papírt is, azért jött. Ergo szakirányú diploma nélkül elhelyezkedtek valahogy.



Csak néhány benyomás...


Első félévben Programozási alapismeretek tárgy, programozási tételek C++ nyelven. Mindenféle, amúgy elvileg matematikailag se teljesen helyes, félig a tanár által kitalált nyelvezeten íródott elő- utófeltételek stb írogatása, stuktogramokkal szenvedés. Algoritmizálás minimálisan...

Pedig hasznos dolog tonnaszámra oldani az amúgy programozási tételekre visszavezethető algoritmizálós feladatokat, fejleszt és interjúkon is vannak ilyenek. Ehelyett az idétlen előfeltétel, utófeltétel, stuktogram...


Második félév, objektumelvű programozás.

Itt is előfeltétel, utófeltétel erőltetése, stuktogramok, mindenféle ábrák erőltetése. OOP elvek elhangzottak, de háttérbe szorultak. Állítólag volt szó néhány design patternről is. A tanár kódjai... inkább nem jellemezném őket.


Harmadik félév, Java. Végre nincs stuktogram, elő és utófeltételek.

Az első két félév során tanultak átismétlése voltaképpen... Én azt hittem, negyedik héttől orrba-szájba lesznek interface-k, event-ek, mindenféle JAVA-specifikus dolog, 12. héten meg már grafikus program. Hát, baromira nem.



Ezek csak kiragadott példák.


Mindenhonnan azt hallom, hogy az egyetemi oktatás katasztrófa, több különböző egyetemre, mérnökinfóra és proginfóra járó ismerőstől is.



Üdv,

Sikertelen

2020. nov. 11. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/65 anonim ***** válasza:
0%

- Ismeri az informatikai szakterület tudásanyagát megalapozó általános és specifikus matematikai, számítástudományi elveket, tényeket, szabályokat, összefüggéseket, és eljárásokat. Az érintett területek: analízis [kalkulus], numerikus analízis, diszkrét matematika, lineáris algebra, operációkutatás, valószínűségszámítás és statisztika, logikai alapok, számításelmélet, algoritmusok tervezése és elemzése, automaták és formális nyelvek, mesterséges intelligencia alapjai.


- Ismeri és érti az informatikai szakterület legfontosabb általános elméleteit, összefüggéseit, tényanyagát és az ezekhez szükséges felépítő fogalomrendszert, különösen az alábbi területeken: a programozás módszertani alapjai, programozási nyelvek, fordítóprogramok, alkalmazások fejlesztése, programozási környezet; számítógép architektúrák, operációs rendszerek, számítógépes hálózatok, osztott rendszerek, az adatbázisok elméleti alapjai.


- Ismeri az informatikai szakterület tervezési, fejlesztési, működtetési és irányítási folyamatainak alapvető feladatmegoldási elveit, módszereit és eljárásait, különösen - választott specializációjának megfelelően - a következő területeken: programozási technológia, adatbázisok felépítése és menedzselése, vállalati információs rendszerek felépítése és menedzselése, internet eszközök és szolgáltatások fejlesztése, térinformatikai rendszerek fejlesztése, osztott rendszerek felépítése, menedzselése, információbiztonság, logika informatikai alkalmazásai.


- Alapvető ismeretekkel rendelkezik a rendszertervezés alapjai és a projektmenedzsment módszertanok területén.


- Rendelkezik az informatikai szakterület megfelelő szakspecifikus eszközeinek ismeretével az eszközök kiválasztásához és a feladatok elvégzéséhez, különösen - specializációjának megfelelően - az alábbi területeken: számítógépes grafika, szakértői rendszerek, multimédia alkalmazások, numerikus számítási rendszerek, térinformatika, információbiztonság, adatbázis kezelő rendszerek.


- Az angol nyelvtudása eléri a képzéshez, az angol nyelvű szakirodalom megismeréséhez, a szakszöveg megértéshez, feldolgozásához, és a szakképzettséggel ellátható szakmai feladatokhoz elvégzéséhez szükséges, valamint a folyamatos szakmai önképzéshez szükséges szintet.


- Ismeri a szakszerű és hatékony szakmai kommunikáció speciális informatikai eszközeit és módszereit.

- Ismeri és érti az informatikai szakterület legfontosabb etikai és jogi, közgazdasági vonatkozásait, társadalmi hatásait.


b] képességei

- Képes az általános és specifikus matematikai, számítástudományi elveket, tényeket, szabályokat, összefüggéseket alkalmazni informatikai szakterületen.

- Képes az informatika formális modelljeinek alkalmazására.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni algoritmusok tervezésére, elemzésére és implementálására a legfontosabb programozási paradigmák figyelembe vételével.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni meglévő rendszertervek értelmezése és szoftverfejlesztési módszertanok és technológiák alkalmazása során, különös tekintettel a projekt munkában történő szoftverfejlesztésre, dokumentálásra, tesztelésre, kódminőség ellenőrzésre, validálásra.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni mesterséges intelligencia technikák, eszközök használata során.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni osztott rendszerek használata során.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni WEB-es alkalmazások fejlesztésére.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni numerikus számítási rendszerek modellezése és megvalósítása során.

- Képes az informatikai szakterület tervezési, fejlesztési, üzemeltetési és irányítási rutinfeladatainak ellátására szoftver rendszerek, adatbázis kezelő rendszerek, vállalati információs rendszerek, döntéstámogató rendszerek, szakértői rendszerek esetében.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni térinformatikai rendszerek használata során.

- Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni információbiztonsági és kriptográfiai problémák esetében.

- Képes az informatikai rendszerek fejlesztésével, használatával kapcsolatos jogi szabályozás alkalmazására, a jogi adatbázisok készség szintű használatára.

- Anyanyelvén képes szakmai szakterületi kommunikációra és kooperációra. Legalább angol nyelven képes alapszintű szakmai kommunikációra és együttműködésre.

- Képes csapatban történő munkavégzés során együttműködni informatikai és más szakterületek szakembereivel.

- Képes saját álláspontja kialakítására és annak vitákban való megvédésére az általános társadalmi, gazdasági és speciális informatikai kérdésekben.

- Képes a szakmai információforrások használatára, a megoldandó problémához szükséges ismeretanyag megkeresésére. Meglévő ismereteire alapozva hatékonyan sajátít el új technológiákat és paradigmákat.

- Képes informatikai tudását az elsajátított matematikai, számítástudományi elvek, tények, szabályok, eljárások alapján folyamatosan fejleszteni.



Ez van. Te meg hülyíthetitek egymást tovább.

Legjobb esetben egy kft-nél nyernek közületek a jobbak kóder státuszt, erősen kontrollált környezetben, ahol istenesen kihasználják őket amíg ki nem égnek, amíg maguktól fel nem ismerik, hogy éveken át szivatva lettek, aprópénzért, gombokért.


Ami feljebb sorolva van, azt kell tudni. Pontosabban, kellene! De ti jobbára csak hobbisták vagytok, túlzástól mentesen állíthatom, többségetek még amatőrnek is szörnyen gyenge. Ez világít az itt megejtett válaszaitokból, kérdéseitekből, hozzáállásotokból, attitűdjeitekből.

2020. nov. 11. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!