Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Beépített típus, alaptípus,...

Beépített típus, alaptípus, primitív típus, elemi típus, egyszerű típus ugyanazt jelenti?

Figyelt kérdés

#típus #beépített típus #primitív típus
2020. aug. 14. 11:26
 1/3 anonim ***** válasza:

Többé kevésbé. Alap esetben 2 fő típus fajta van:

- Primitív (Java primitívnek hívja, C# beépítettnek). Ezek az "int", "long", "char", stb.

- Objektum alapú (Java Wrapper class-nak, C# referancia típusnak hívja).

Ezek a primitív objektum típusok megfelelői. Nyelv függvényében van vagy nincs.


A string egy egyéni eset szokott lenni. Csak objektum típusként van jelen Java vagy C#-ban.


[link]

[link]


Persze van az általad definiált típusok is.

a) C++ban pl. tudsz valami alapján egyéni "primitív"-et is csinálni, ami primitív és valamilyen szabály alapján csinálja. Amolyan rövidítés.

[link]

b) De ha "class"-al írsz egy objektumot, akkor az is felfogható valamilyen típusnak, csak a "new" parancsal objektum példányokat csinálsz vele, amiket majd használsz.

2020. aug. 14. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
0%

Nem ugyanazt jelenti.


Az elemi tipusok olyasfélék mint az atomok. Nem oszthatók fel más, kisebb tipusra vagy tipusokra. Pl ilyen a byte (ami PC-s környezetben nem bontható fel bitekre).

De vannak a felhasználó által definiált tipusok is, amelyek fő tualdonságaik (méret, rajta végezhető műveletek halmaza, stb) okán sorolhatók az elemi tipusok közé, mégsem a nyelv saját, elemi - ha úgy tetszik, beépített - típusai.

2020. aug. 14. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

"De ha "class"-al írsz egy objektumot, akkor az is felfogható valamilyen típusnak"


Nem hogy felfogható, hanem a class kifejezetten arra való, hogy a felhasználó típust hozzon létre vele.


Visszatérve a feltett kérdésre:


A felsoroltak elég hasonló fogalmak, de azért nem mindegyik teljesen ugyanazt jelenti, ill. programozási nyelvenként is eltérő lehet némileg a szóhasználat, bár nagyrészt ezek azért általánosan használt elnevezések.


A C++-ból hozott példákkal tudnám megvilágítani a dolgot:


* Alaptípusok: Olyan típusok, melyeket nem lehet más típusokból felépíteni. Ilyenek a char, int, bool, double, stb. A primitív/elemi/egyszerű típus elnevezések ennek gyakorlatilag a szinonímái, de a C++ nem nagyon használja ezeket az elnevezéseket.

* Az alaptípusokból bizonyos operátorokkal származtatható típusokat kapunk: ilyenek a mutató (pl. int*), referencia (pl. double&) és a tömb típusok (pl. float[]). Ezeknek a C++-ban nincs külön megnevezésük, talán származtatott típusoknak lehetne őket nevezni, bár ez félrevezető, mert származtatni más, akár felhasználói típusokból is lehet, egész más eszközökkel.

* Az alaptípusokat és az imént említett "származtatott" típusokat együttesen beépített típusoknak nevezik, mert azokat a nyelv alapból adja, további definíciók nélkül is rendelkezésre állnak.

* Ezekkel szemben vannak a felhasználói típusok, melyeket a felhasználónak kell definiálnia. Ilyenek az osztályok (class, struct) és a felsorolási típusok (enum).

2020. aug. 15. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!