A Telekom miért nézi ennyire hülyének az ügyfélt?
Rendeltem magasabb csomagot, mert az internet munkaeszközöm. Kábelen kapom a netet. Erre felhív egy kiscsaj a Telekom megbízásából (wtf??) hogy nálam csak az 5 mega köthető. Mondom mi??? Mérnök informatikus vagyok, tisztában vagyok azzal, mennyit bír a kábelnet. 5 mega??? Vitába szálltam a hölggyel, erre a háttérben _röhögést_ hallottam. Na én még így nem aláztam szét embert, és ezt a hozzáállást már jelentettem a Fogyasztóvédelemnek is. Nekem senki se mondja meg, hogy mit hogy, mérnök vagyok.
Nem kevés pénzt fizetek a szolgáltatásért, elvárható lenne az ügyfélbarát magatartás! Pofám leszakad, komolyan.
Ha régi rézpár lenne, igen, ez 5 megát bírNA. Másnak is van ilyen negatív tapasztalata velük? Várom a Digit a városrészembe, mint a messiást!
Ébresztő, ez Magyarország. Mi már "kelet" vagyunk nekik. Itthon úgy működnek a dolgok, hogy próbálunk mindent átvenni a nyugattól csak épp mindennek a rosszabbik oldalát sikerül csak. A lényeg valahogy elveszik...
(Bár ez mindenre igaz, viszont nem akarok itt politikába belefolyni.)
Nincsenek alulfizetve.
Itt a környékemen az egyik legjobban fizetett irodai ülőmunka.
Mégis mire gondoltál, mikor alapképzést írtál?
Egy rendszergizda tanfolyamot elintéznek 1-2 hónap alatt.
Egy webprogramozó minimum egy évig tanul intenzívben.
Egy programozó mag 3 év után sem tud mindent.
Te programozó vagy és egy ügyfelestől várod el,
hogy értsen hozzá, hogy mekkora net fér át egy kanócon.
Akkor neked kell tanulnod még!
Neki megmondja a gép, hogy ott akkorát tudnak adni,
és ha te fejtre állsz, Ő akkor is azt fogja mondani,
még akkor is, ha az ostobaság.
Nem ért hozzá, nincs a szinteden. Ezért feleslegesen üvöltözöl vele. Ha a szinteden lenne, akkor elvenné az állásod, és programozna helyetted.
Őt a kedvesen közölt baromságokért fizetik.
Ez a munkája, erre kapja a fizetését, és jó esetben ehhez ért.
Te mint szakember minimum tisztában vagy vele, hogy a cég "csatornákat" oszt meg sok-sok emberrel.. ne menjünk bele, hogy egy netet 100-an kapnak ezért inog mint a hinta.
A Digit, meg sok helyre hiába várják, mert nem megy akárhova. sajnos.
A helyzet amibe csöppentél, az pedig nem Telekomos, hanem általános. Én szerettem volna elhelyezkedni egy telefonos cégnél...
Nem vettek fel, mert nincs meg a központilag meghatározott érettségim, azaz nincs 4 évvel tovább tanult matekom, fizikám kémiám.
Az senkit nem érdekelt, hogy magam is programozó vagyok, 8 éves értékesítési gyakorlatom van, ráadásul személyes és telemarketinges is, és 22 év műszaki gyakorlat abból amit árulnak. :) Azaz Én lettem volna az egyetlen szakember az értékesítési osztályon az akkori Panonnál.
#13: a fő probléma nem ez. A fő probléma az, hogy abszolút hülyének nézik az ügyfelet.
Egy érettségizett, esetleg OKJ-t megjárt ügyfélszolgálatosnak nem kell ismernie olyan mélységben a rendszereket, mint egy mérnök-informatikusnak, ez tény. Bár azért a saját háza táján illene tisztában lennie a dolgokkal, de ez most más kérdés. Viszont akkor nem kéne azt hinnie magáról, hogy mindenkinél mindent jobban tud.
Félelmetes, hogy mennyire csak a saját igazatokat fújjátok. Nem tudom, mit nem lehet felfogni azon, hogy a Telekom a környékeden nem tud mást, csak 5 megás internetet bevezetni. Vagy megfogalmazom másképp: NEM AKAR 5 megás internetnél jobbat bekötni a környékre. Miért? Mert neki ez így jó, így gazdaságos. Egyébként meg honnan tudod, hogy milyen vezeték lóg a póznán a Telekomnak?
A "kiscsaj" meg csak annyit tud, amit a számítógép eléfosott. Látja, hogy milyen paraméterekkel lehet ott internetre előfizetni. Egyrészt nem érdekli, hogy ez miért van, másrészt tenni sem tud ellene, és tudod miért? Nem az ő hatásköre. A "kiscsaj" nem okoskodott, nem hülyének nézett, hanem a legjobb tudása szerint látta el a munkáját. Arról nem ő tehet, hogy az adott válasz neked nem felelt meg. A háttérben röhögés meg nem hiszem, hogy neked szólt, egyszerűen a kollégái megfeledkeztek magukról és hangosabbak voltak.
Nem várható el egy ügyintézőtől az távközléstechnika mint szakma alapfokú ismerete. Furcsa, mert nincs rá szüksége. Ő tudod miért ül ott? Kapcsolatot létesít az ügyféllel. Értékesít. Szerződést köt. Hibabejelentést vesz fel. És tudod miért csak ennyire, vagy egy kicsivel többre képzik ki őket? Mert az ügyfelek jelentős része buta mint a tök. Nem érné meg kitanítani azokat, akik mondjuk összekeverik a slagot az optikai kábellel, mert kb. nem fogják használni ezt a tudást. Neked nem volt szerencséd, sajnos egy olyan ügyintéző hívott vissza, akinek nincs ilyen tudása. De lehet, hogy szerencséd volt, mert ha egy olyan hív vissza, aki érdemben leáll neked elmagyarázni a dolgokat, még idegesebb lettél volna, hogy ennyire hülyének néznek, hiszen te mérnök vagy!
Emberek! Itt mindkét fél hibázott:
-A "kiscsaj" nem kapcsolta a műszaki munkatársakat, mert ez ő dolguk lett volna Neked elmagyarázni, hogy mi a helyzet.
-Te meg felnőtt emberhez méltatlan módon üvöltöztél vele.
Az meg a másik, hogy a T visszaél azokon a helyeken, ahol nincs alternatíva. Szóval kérned kellett volna a kisasszonyt, hogy szeretnál a műszaki stábbal beszélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!