A Yettel (mint ISP) miért nem kínál az előfizetőinek e-mail fióko(ka)t? Úgy mint a Magyar Telekom. Pl. felhasznalonev@yettelmail.hu formátumban.
#10: "hogy ne kelljen egy külön domaint regisztrálni és fenntartani"
Egy szolgáltatónév-váltásnál elkerülhetetlen egy új domain regisztrációja.
De ez a szolgáltatónak nem "akkora" kiadás.
Inkább - szolgáltatói szempontból - az e-mail szolgáltatás fenntartása - szerver, arról biztonsági mentés, azt valakinek üzemeltetnie is kell (kezelni kell például azt, ha az egyik "hülye" ügyfél nekiáll spamet/malware-t küldeni, akkor ne kerüljön a domain DNSBL-listára, amivel a többi ügyfélnek okoz kárt), ahhoz ügyfélszolgálati erőforrás is kell (ami elviszi a többi ügyfélszolgálati feladatról a fókuszt), stb... - a gond.
Ha internet szolgáltatót váltasz (mert egy másik fele annyiba kerül, vagy mert elköltözöl és ott nincs a régi) akkor a szolgáltatói emailed is megszünik.
Ki akarna ilyet? Mindent regisztrálhatnál újta.
"A Yettel nevet miért változtatnák meg?"
Mi is volt a neve nem is olyan régen? Telenor
És azelőtt...?
#15: 2010-ben azért lett Pannon GSM Zrt.-ből Telenor Magyarország Zrt., mert a norvég Telecom Norway-en kívül a többi alapító kiszállt a Pannonból.
2022 márciusától azért lett Telenor Magyarország Zrt.-ből Yettel Magyarország Zrt., mert a Telecom Norway 2018-ban eladta a céget cseh pénzügyi befektetőnek, és 2022 elején lejárt a 3 éves grace period a Telenor név használatához.
És mi a garancia arra, hogy pár év múlva nem veszi meg az egészet megint más és nem nevezi át újra?
Ha annyira normálisan kinéző email címet szeretnél magadnak (amit egyébként teljesen megértek), akkor regisztrálj magadnak egy saját domaint és keress egy szimpatikus hosting szolgáltatót.
"Nem felesleges, mert vannak nem kevesen, akik szeretnének egy (vagy több) komolyan vehető e-mail címet."
Az, hogy mi a "komolyan vehető", az erősen szubjektív.
"Komolyan vehető e-mail cím: amelynek használója egyértelműen beazonosítható (mert egy előfizetői szerződéshez kapcsolódik)."
Mint írtam, szubjektív, hogy mitől lesz valami komoly.
A beazonosíthatóság meg nem attól függ, hogy szolgáltatói domainen van-e, tekintve, hogy a felhasználónév nem szükségszerűen a vezetéknévből és keresztnévből áll elő. Nem kevésbé beazonosítható, mint egy kovacs.bela@gmail.com jellegű cím.
Egyébként meg erre az igény borzasztóan marginális. Ha az emberek 1%-a használ szolgáltatói e-mailt, akkor nagyon sokat mondtam. De az üzleti szférából is erősen kikopott. A többség már jó ideje ott is vagy Google Suuit-ot használ (=GMail), vagy Outlookot, vagy esetleg saját levelezőrendszert. Itt sem nagyobb 1-2 százaléknál a szolgáltatói e-mail címek aránya.
Ami pedig a lehetőségeiket illeti: a szolgáltatás minősége nagyságrendekkel alacsonyabb akármelyik ismertebb piaci megoldásénál.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!