Garanciális ügyintézés kereskedőknél hogyan működik?
Természetesen a nagyker is vállal garanciát a termékeire. Hogy mennyit, az tőle függ. Előfordulhat, hogy a gyártó által adott három év garancia már csak egy év lesz, mire a termék a vevőhöz kerül, mert a kereskedői lánc egyik tagja már nem adja tovább teljes egészében (általában azért, mert a terméket feketén hozza be az országba).
Tételezzük fel, hogy a bolt 2016.03.01.-jén vesz egy terméket a nagykertől, amit ő 2016.04.01.-jén ad el a vevőnek. A vevő számára az egy év garancia 2017.03.31.-én jár le. Ha a vevő 2017.02.28.-án viszi vissza a terméket a boltba, mert meghibásodott, akkor még él a kereskedő egyéves garanciája a nagyker felé (elméletileg, mert lehet, hogy a nagyker csak akkor veszi figyelembe, ha a termék még a garanciaidő alatt beérkezett hozzá). Ha a vevő 2017.03.02.-án viszi vissza, a kereskedő számára már lejárt a nagyker által biztosított garancia. Természetesen ilyenkor is van csere a vevő felé, mert az ő garanciája 2017.03.31.-ig tart, csak ez már ráfizetés a bolt számára, ezért utálják, ha valaki a garancia utolsó másodperceiben viszi vissza a cuccot (meg persze azért, mert sokan trükköznek a garanciával) és többek között ezért sem szeretik, ha egy termék sokáig ül a polcon.
Azt még hozzá kell tenni, hogy a nagykerek igen szemétládák tudnak lenni és ha összeveszel velük, mint kereskedő, akkor megszivathatod magad, mert onnantól majd szőröznek a garanciával és visszadobálják a termékeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!