Az informatikusoknak miért jó, hogy idegesíthetik az embereket a különböző jelszófelépítési szabályokkal?
Mondjuk az is érdekes, hogy a kártyás fizetésnél, vagy kézpénzfelvételnél meg elég a 4 számjegy? Sőt, gyakran vásárlásnál még pin sem kell.
Olyankor nem fontos a biztonság?
#10: A #2-es (és #4-es, #7-es) hozzászólásban. Ott a szakmai ok: az entrópia, a jelszavak lehetséges száma. Ha rövid és nem komplex (nem nagy karakterkészletből álló) a jelszó, akkor kicsi lesz a lehetőségek száma, könnyű végigpróbálgatni azokat.
Ez szimplán, középiskolai matematika-ismerettel megérthető.
Hogy az emberek nem képesek hosszabb/komplexebb jelszavakat megjegyezni (ennek kivédésére vannak a hardverkulcsok, biometrikus azonosítások, jelszómenedzserek), az meg a pszichológia tárgyköre.
"Mondjuk az is érdekes, hogy a kártyás fizetésnél, vagy kézpénzfelvételnél meg elég a 4 számjegy?"
A kártyás fizetések rendszere egy régi, de zárt rendszer, ahhoz kívülről nem igazán férhetnek hozzá (esetleg az ATM/POS terminál megtrükközésével).
"Olyankor nem fontos a biztonság?"
Fontos, éppen ezért vezették be a két faktoros azonosítást.
"Fontos, éppen ezért vezették be a két faktoros azonosítást."
És mi a két faktor? A kártya megléte, meg a pin? Mert nekem a kártyám + pin kombóval bármit megcsinál a terminál a bankban. Legalábbis kp.-t biztos vehetek fel, az utalást nem próbáltam, mert aut onlinebanking-on csináltam, ott meg 15 éve is már tan kellett, később sms, most ójabban photo tan.
#13
Ez továbbra is csak hablaty. Ha az a cél, hogy ne találják ki az emberek jelszavát, akkor a pszichológiai okoktól függetlenül kell ezt megoldaniuk. Ha meg úgy vannak vele, hogy aki könnyű jelszót ad, az megérdemli, akkor meg engedniük kellene a könnyű jelszavakat is.
"Ez továbbra is csak hablaty. "
Nem hablaty, matematika. Ez a rögvalóság.
"Ha az a cél, hogy ne találják ki az emberek jelszavát, akkor a pszichológiai okoktól függetlenül kell ezt megoldaniuk."
A megoldás: hosszú, komplex jelszó.
"Ha meg úgy vannak vele, hogy aki könnyű jelszót ad, az megérdemli"
Ha nem tudja megjegyezni, vannak megoldások - biometrikus azonosítás, hardverkulcs, jelszómenedzser-alkalmazások.
"És mi a két faktor? A kártya megléte, meg a pin? "
Nem, az az első faktor.
Bizonyos esetekben - például online vásárláskor - van második faktor - például SMS-ben vagy autentikációs alkalmazásban kapott TOTP-jelszó, banki alkalmazásban való tranzakció-engedélyezés.
"Mert nekem a kártyám + pin kombóval bármit megcsinál a terminál a bankban. Legalábbis kp.-t biztos vehetek fel,"
Az egy másik dolog, ott a bank zárt rendszere van.
"Szakmai oka biztos nincs"
De, van.
És azért kérlek, hogy ne találja ki bárki jöttment pár próbálkozásból...
Az ilyen emberek mindig panaszkodnak.
Vagy azért mert nehéz a jelszó
vagy mert nem nehéz emiatt ellopták a pénzét. Mindkét esetben az informatikusok a hibásak. 😃
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!