Mi a különbség a lágy és a kemény keverékű gumik között? Mennyire befolyásolják az autó menetteljesítményét?
A lágy keverék jobban tapad, viszont előbb kopik.
Mivel jobban tabad, gyorsabb körörket lehet vele menni, de csak addig, amíg el nem melegszenek.
Nagyon autófüggő, h melyik csapat autójára melyik keverék az adott pályára a jobb. Ezek mellett az aszfalthőmérsékletet is számításba kell venni. Ha nagyon meleg az aszfalt, hamar használhatatlanná válik a lágy gumi, így akkor inkább a keményet alkalmazzák, amivel egyenletesebb teljesítményt lehet olyankor produkálni.
Vannak autók amik hamar felmelegítik a gumikat, építésükből adódóan, ezek nagy melegben a lágyon hosszútávon szenvednek, ellentétben pl.a Brawn-okkal, amikre az ellenkező igaz. Melegben nagyon jók, de amint hűvösebb a pálya nem érik el a megfelelő hőmérsékletet ahoz, hogy a gumik optimálisan tapadjanak.
Elég összetett ez az egész kérdés, és rengeteg apró tényezőn múlik, h mikor melyik alkalmasabb a hosszabb etapokra.
A lényeg, h ha az időmérőket nézed, egy körön a lágy mindíg gyorsabb. De a hosszútávon a hőmérséklet, és az autó gumikoptatása nagyban megváltoztathatja a végeredményt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!