"Miért kell tönkre tenni az F1-et?"
Miféle tönkretétel? Azt akarod, hogy illegális autóval nyerhessen valaki? Most csak 1,5 kilóval volt a súlyhatár alatt, legközelebb az is belefér, ha 10-20-50 kilóval van alatta? Ez nem így működik: az F1-ben vannak objektív műszaki előírások, amik minden autóra vonatkoznak. Aki úgy versenyez, hogy ezeknek nem felel meg az autója, azt mindig is kizárással büntették, 30 éve ugyanúgy, mint most is, akár fehér volt a versenyző bőre, akár fekete. Hamiltont is diszkvalifikálták a tavalyi USA-nagydíjról, amikor szabályellenes mértékben el volt vékonyodva az autó alján levő kopólemez. Mellesleg Hamiltontól is vettek el belga nagydíjgyőzelmet, mégpedig 2008-ban (aki nem látta: a bírák úgy találták, hogy Hamilton egy pályaelhagyásos előzést követően bár visszaadta a pozíciót a szenvedő alany Räikkönennek, de nem a megfelelő módon, és két órával a verseny után hozzáírtak 25 másodpercet Hamilton időeredményéhez - az F1 történetének egyik legellentmondásosabb utólagos büntetése volt).
Technikai szabályok terén az FIA általában szigorú. Hamiltont is zárták ki Amerikába, mert a padlólemeze kopottabb volt. Vettelt is, mert kevesebb üzemanyaga maradt, és megannyi ilyen eset.
De a "legviccesebb" a Brazil eset 2021-ből. Mexikóból repültek át Sau Paulóba, de a vihar miatt 1-2 repülő nem érkezett meg időben - fel sem szálltak. Emiatt egyébként a gépátvételt el is halasztották. A probléma mercis szemszögből az volt, hogy Hamilton autóját szét kellett szedni, mert új erőforrást kapott. Szóval a nagy kapkodásban végül törött/sérült hátsó szárnnyal küldték időmérőre. Ez azt jelentette, hogy csálé volt a hátsó szárnylapja, ferdén állt. Az eltérés 0.2mm volt, tehát ennyivel volt szélesebb a hézag az egyik oldalon DRS nyitásakor. Ez a mm ötöd része, egy papírlap vastagsága, egy amúgy szabályos, csak sérült elemnél.
Viszont mivel a Mercedes így adta le az autót az FIA-nak, kizárták szabálytalan hátsószárnyért. Tehát egy sérült elemet vizsgált be az FIA, és nem volt semmi mérlegelés, hogy egy szabályos de törött elemről van szó, vagy, hogy 0.2mm-en nem múlott semmi.
Ez csak a szigorú technikai szabályokra a példa, hogy általában ami feketén fehéren meg van határozva, ott nincs tűréshatár.
Ráadásul ez a mostani eset nagyon necces lehetett Hamiltonnál is. Szombaton mind a 2 autót átépítették ugyan úgy. És a nehezebb intereket használták csak. Ezek hatására valamit nagyon benézhettek.
A gumikopás pedig egy jelentős tényező. Tehát lehet, hogy Hamilton autója is grammra ugyan annyi volt, de azzal, hogy csak 1mm-rel vastagabb futófelülete van a frissebb gumi miatt, az majdnem 4kg pluszt jelent. Tehát 2.5kg-mal a súlyhatár fölött lenne. Ez sem normális így, de ennyi is elég, hogy 2 szabálytalan autóból az egyik szabályos legyen. Ilyen apróságokon is múlhat.
"Az legyen az eredmény ahogy bejönnek a célba, régen nem baszták az anyukat"
Ezek szerint neked mindegy, hogy szabályos-e az autó vagy sem, csalhat mindenki, ahogy a pofájára ráfér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!