Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Szerintetek Lewis Hamilton...

Szerintetek Lewis Hamilton van olyan jó versenyző, mint amit az eredményei mutatnak?

Figyelt kérdés
Van olyan jó, vagy akár jobb, mint a korábbi nagyok: Stewart, Lauda, Prost, Senna, Schumacher, Alonso stb? Ezek a rekord eredmények az ő képességeit tükrözik?

2021. ápr. 7. 12:58
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:
16%

A kérdésre a válasz határozott nem.

Természetesen jó pilóta, ahogy Mazepin, meg Grosjean is, mert valahogy eljutott a Forma-1-be, sőt ott kiemelkedő eredményeket ért el, de senki ne gondolja, hogy bármivel jobb lenne Schumachernél, Sennanál, Prostnál (ők ugye egymás elől lopkodták a 7 vb címet). A különbség Hamilton és a többi legenda között, hogy Hamiltonnak folyton futamgyőzelemre esélyes autója volt (újoncként is!), valamint amikor dominált a csapata akkor minden addiginál nagyobb fölényen voltak. Elég, ha megnézzük, hogy az elmúlt 6 év futamainak több mint 70%-át a Merci nyerte.

Ja és a Legendák, amikor dominált a csapatuk sose kaptak ki a csapattársuktól (Rosberg)

Arról nem is beszélve, hogy láttatok futamokat az 1990-es 2000-es évekből? Szinte minden futamon kiesett az autók 1/3-a minimum. A legjobb autók sem voltak olyan megbízhatók minta maiak, hogy a Mercinek is, ha technikai gondja van akkor sem Hamiltonnak, hanem Bottasnak (kis túlzás, de csak kicsi).

[link] (3. bekezdéstől)

2021. ápr. 9. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 Wadmalac ***** válasza:
69%

Az a helyzet, hogy az F1, meg általában a versenymotorok fejlődése olyan szintre jutott, hogy ronggyá kell korlátozni a versenyautókat, hogy ne hullagyár legyen.

Az meg azzal jár, hogy mocskos mértékű újabb technikai meg versenystratégiai fejlesztések keresik ezeken a korlátozásokon a kiskapukat meg azt, hogy hogyan kompenzálják.

A pilótatényező bizonyos értelemben másodrendű lett.

Nem úgy, hogy tehetségtelenek ülnek a volán mögött, ellenkezőleg, mocskos mód kiélezett vérprofik.

Egyszerűen csak ők annyira egyformán jók, hogy a fenekük alá tett technika révén kell biztosítani azt a minimális különbséget, ami mondjuk egy szezonon át elvezet egy szezongyőzelemig.

Persze, számít itt is a kiugró tehetség, de láthatóan körönként század, esetleg tizedmásodperceket.


Istenigazából nem tudjuk meg, ki az igazi csúcstehetség, amíg nem lesz minden mezőnyautó utolsó atomig azonos.

Olyan meg sose lesz, mert éppen a gyártók versengése finanszírozza az egész utazó cirkuszt.

2021. ápr. 9. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/45 anonim ***** válasza:
73%

"Ja és a Legendák, amikor dominált a csapatuk sose kaptak ki a csapattársuktól (Rosberg)"

Azért tegyük hozzá, a dominancia éveiben a "Legendák" vagy egymás csapattársai voltak (és bizony valamelyikük óhatatlanul kikapott a másiktól, pl. Prost-Lauda, Prost-Senna), vagy jóval gyengébb csapattársaik voltak, olyanok, mint most Bottas. Rosberg-kaliberű csapattársa (azaz olyan ember, aki amúgy nagyon jó versenyző, de mégsem évtizedes fenomén) egyiküknek sem volt.

2021. ápr. 9. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/45 anonim ***** válasza:
29%

"Egyszerűen csak ők annyira egyformán jók"


Na ne vicceljünk már. Az egy dolog, hogy a technika dominál, de csapattársak között világosan látjuk, hogy jelentős különbségek vannak versenyző és versenyző között. Úgy írod a tizedmásodperceket, mintha az valami kis elhanyagolható különbség lenne. Egy versenyző, aki átlag 3 tizedmásodperccel lassabb mint a csapattársa, az időmérők, futamok 90%-ában kikap, zéró esélye van egy szezonon belül. Ez még csak nem is ritka.


Nem kell utolsó atomig azonosnak lennie a kocsiknak, hogy lássuk ki az igazi csúcstehetség, csak nézni kell a F1-et éveken keresztül, figyelni a csapaton belüli párharcokat és a csapatváltásokkal összejövő új párosok relatív erőviszonyait. Nagyon is meg lehet állapítani, ki mennyire jó. Például nyugodtan mérget vehetsz rá, hogy Perez ronggyá lesz verve Verstappen által, pedig most még ugye elvileg nem tudhatnánk, szinte el se kezdődött a szezon... de mégis tudjuk.

2021. ápr. 9. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/45 anonim ***** válasza:
72%

"Ja és a Legendák, amikor dominált a csapatuk sose kaptak ki a csapattársuktól"


Szegény Alain Prost, Ayrton Senna, Niki Lauda, ha tudnák hogy nem legendák! Gondolom az "amikor dominált a csapatuk" kitételt is azért kellett beírni, hogy ne számítson, hogy Schumacher-t 3 éven keresztül verte a lesajnált Rosberg. A legenda attól legenda, hogy sokat nyert és sok emlékezetes sztori fűződik hozzá. De teljesen máshogy legenda egy Alain Prost, akinek világbajnok csapattársai voltak a pályafutása felében, mint Schumacher aki nímandokat vert és csicskának szerződtették a csapattársait.

2021. ápr. 9. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 anonim ***** válasza:
57%

Azért ezt érdemes több szempontból megközelíteni.


Mielőtt belevágok, erre reagálnék:


"2008ban úgy nyert világbajnokságot hogy az akkor csapata még csak a konstruktőri bajnokságot sem nyerte meg"


Csak a történet másik feléhez az is hozzátartozik, hogy 2008-ban úgy nyert vb-t, hogy Massa a Hungaroringen 3 körrel a vége előtt első helyről kiesett motorhiba miatt, Szingapúrban pedig szintén első helyről esett ki a csapat elcseszett tankolása miatt a boxban. Brazíliában pedig Glock nem bírta szárazpályás gumikon ki azt a két kanyart. Szóval azt a címet semmiképp nem említeném a puszta önerőből gyengébb autóval megnyert vb címek közt. Jókora mázli kellett hozzá, a Brazíl futamon különösen kritikán aluli volt az a biztonsági játék, amit játszottak, majdnem rá is faragtak.


Azt azért meg kell nézni Hamilton pályafutásában, hogy míg mások sereghajtó csapatoknál kezdenek, addig Hamilton első évében egyből beült az akkori szezon legjobb csapatához. Ilyenre korábban Jacques Villeneuve esetében volt példa, aki szintén első évben majdnem vb lett, másodikban vb, aztán rossz döntése miatt többet futamot sem nyert.


Hamiltonnak annyi szetencséje volt, hogy utána is évekig maradt a McLarennél, és még a Red Bullos évek alatt is győzelemre alkalmas csapat volt, ellenben voltak szezonok, amikor Button is elverte csapaton belül.


Szóval már egy óriási szerencse, hogy top csapatnál mutatkozhatott be, innentől nem kérdés, hogy folyamatosan figyelik, és átveszi egy másik top csapat, ha úgy van. A Mercihez is teljesen mázli, hogy amikor átkerült, rá egy évre már a legjobb csapat volt a hibrid motor miatt. Az, hogy ezt ő már tudta-e előre, vagy véletlen, nem tudom, mindenesetre a jó csapatváltásnak köszönheti.


Az, hogy ő a legjobb pilóta a mezőnyben, egyáltalán nem jelenthető ki így. Szerintem Leclerc, Verstappen, vagy pl. Norris szinte ugyanennyire jók lennének. Nem tudnám rangsorolni. Tény, hogy Hamilton benne van kb az 5 legjobb jelenlegi pilóta közt a mezőnyben, de erős felelötlenség kijelenteni, hogy pusztán önerőből, és azért nyeri a vb-ket, mert egyértelműrn a legjobb versenyző, és mindenki felett áll minden tekintetben. Ez nem igaz. Ez a sportág szerintem 60%-ban technika, 40%-ban versenyzői teljesítmény.

A legfontosabb, hogy a te autód legyen a legjobb, a másik, hogy onnantól, hogy a legjobb autó van alattad, legyél jobb a csapattársadnál. Ez mindkettő adott. Évekig senki nem veszélyeztette, ezért tudott zavartalanul nyerni, Bottas pedig kritikán aluli. Ilyenkor van az, hogy hiába van meg a kb 60% az autó végett, ha azt a maradék kb 40-et a jó vezetéssel nem te teszed hozzá, hanem a csapattársad. Ezért van az, hogy Bottast olykor a Ferrarik és a Red Bull is megszorongatta, mert bár nekik az autójuk valamivel gyengébb volt, de a versenyzőik meg annyival jobbak, mint Bottas. Ha az autójuk is egyenrangú a Mercivel, na olyankor volt az, hogy Bamiltont is néha verték, és most Veratappen is ezt tette legutóbb.

2021. ápr. 25. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/45 anonim ***** válasza:

Ja, Vettel szerepléséről pedig annyit, hogy pályafutása első 5-6 évében tényleg az akkori mezőny egyik legjobbja volt. Ez tpesig onnan lehet teljesen egyértelműen kijelenteni, hogy egy Toro-Rossoval esőben futamot tudott nyerni 2008-ban mondhatni teljesen önerőből, illetve Brazíliában szintén abban az évben lazán elment a vb címért küzdő Hamilton mellett, amivel majdnem meg is fosztotta a vb címtől. A 2010-es szezont pedig szintén a szezon második felében szerzett jó eredményei miatt nyerte meg, akkor a Ferrari, McLaren és a Red Bull közel azonos szinten voltak, egyik se dominált, sőt talán a Ferrari picit jobb volt még akkor.


Vettelt a 4 vb cím utáni hirtelen zuhanás döntötte meg lelkileg, onnantól lett frusztráltabb, mert ahhoz szokott hozzá, hogy egy gyenge autóval felküzdötte magát egy erős csapathoz, ahol dominánsan vezette a bajnokságot éveken át, majd 2014-ben hirtelen visszaeatek. Onnantól átment a Ferrarihoz, ahol nagyon görcsösen akart teljesítnei a csapat gyengesége ellenére. Ezt a nyomást 2017-ben már érezni lehetett, amikor megközelítették a Merciket, de nem voltak jobbak náluk. Vettel próbált erön felül telhesítnei, ezr nem lehet sokáig bírni. 2018-ban volt a legközelebb a vb-hez, de szintén gyengébb autóval, mègis sokáig vezette a Vb-t, de ekkora terhet nem lehet egyszerűen egy technikai sportban elviselni, hogy az autós egyértelműen gyengébb a Mercinél, de a szurkolók és a csapat is elvárja, hogy jól szerepelj. Ezt Németországban már nem bírta, első helyről kiesett. Aztán a másik törés Szingapúr volt. Nagyon meg akarta előzni Veratappent a rajtnál, ott kockáztatott és nem jött be. Ez vezetői hiba volt szintén, de még egyszer: óriási volt rajta a nyomás. Egy gyengébb autóval várták tőle el, hogy vb legyen. Csoda, hogy a szezon második feléig életben tudta tartani a vb esélyeket, sőt, vezette is sokáig a pontversenyt. Hamiltonnak nem volt nehéz dolga, csak vezetnie kellett az autót, ami egyértleműen jobb volt, nem kelletr nagyon megerőltetnie magát, csak kivárni, amig Vett3l megtörik, majd onnantól behúzni azt a címet is.

2021. ápr. 25. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 anonim ***** válasza:

"2008ban úgy nyert világbajnokságot hogy az akkor csapata még csak a konstruktőri bajnokságot sem nyerte meg"


Persze, mert Kovalainen gyengébb pilóta volt, mint Bottas, pedig az az autó nagyon ott volt! De egyébként annyi biztos, hogy azok az évek izgalmasak voltak és talán az idei is az lesz.

2021. ápr. 25. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 anonim ***** válasza:
36%
Szerintem baromira nem könnyű top csapatnál bemutatkozni. Nincs olyan, hogy egy-két évig nyugiban gyűjtögeted a tapasztalatot egy gyengébb autóban egy gyengébb csapattárs mellett és villantgatsz ha épp jól jön ki. Egyből bajnoki esélyes nyomással kell megbirkózni és következetesen hozni az eredményeket ezerrel, különben örök másodikként leszel elkönyvelve. És ha emellé még egy felbőszült Alonso a csapattársad...
2021. ápr. 25. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/45 anonim ***** válasza:

"Egyből bajnoki esélyes nyomással kell megbirkózni és következetesen hozni az eredményeket ezerrel"


Senki nem várta el tőle a bajnoki címet első évben újoncként, mellesleg el is cseszte egyébként nyomás alatt. Szerintem Alonson sokkal nagyobb nyomás volt, mert neki volt csak veszíteni valója, ha Hamilton abban az évben futamot is max 1-2-t nyert volna, akkor se lett volna semmi gáz, ellenben Alonsotól mindenki elvárta, hogy verje Rommá a mezőnyt.

2021. ápr. 25. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!