Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Szerintetek Lewis Hamilton...

Szerintetek Lewis Hamilton van olyan jó versenyző, mint amit az eredményei mutatnak?

Figyelt kérdés
Van olyan jó, vagy akár jobb, mint a korábbi nagyok: Stewart, Lauda, Prost, Senna, Schumacher, Alonso stb? Ezek a rekord eredmények az ő képességeit tükrözik?

2021. ápr. 7. 12:58
1 2 3 4 5
 11/45 anonim ***** válasza:
61%
Hamiltonból, ha visszavonul, ugyanolyan fogalom lesz, mint Schumacherből. Ő a jelenkori főgonosz, akit le kell győzni. Gyakorlatilag ismétlődik a történelem: ami kétezres évtized közepén Schumi+Ferrari és Alonso, az most Hamilton+Mercedes és Verstappen.
2021. ápr. 7. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/45 anonim ***** válasza:
28%

8# hogy jön idde Vettel?

A másik, nézz vissza versenyeket, főleg az Alonsos csatákat, ezt nagyon sokan elfelejtitek. Mezőnyben tény, hogy jelenleg a leggyengébbek közt van, de a múltban elért sikereit ne ez alapján arazzuk be. Alonso nagy szám? Az! 2vb nem a szél fújta össze, holott nagyon nem csipazom, de nézzük az 5 évet amit ferrariskent versenyzett, hány futamgyőzelme volt és nézzük Vettelnek mennyi volt az első 5eveben? Kinek van több? Segítek Vettelnek. És ne gyere azzal, hogy jobb autó volt, meg esélyes a vbre, mert ez hülyeség, amióta hibrid van azóta csak a merci toronymagasan a legerősebb, volt egy év amikor vezetett Vettel az év első feléig, de aztán a merci osszekaoarta magát és alkotott megint és odaverte nagyon a ferrarit. Az akkori ferrari főnök nyilatkozta is, hogy nem tudnak bajnok autót rakni alá és ez bizony le volt nyilatkozva 2017ben. Szóval akkor mit Vettel? Button vbjet miert nem kérdőjelezi meg senki? Hagyjátok már ezt a Vettelre mutogatást.

2021. ápr. 7. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/45 anonim ***** válasza:
41%

12-es

Azért a két Ferrari-s érát ne hasonlítsd már össze, mert nem csak a körülmények, de az ellenfelek és az erőfölény általános eloszlása is más volt. Teljesen felesleges ezt is leírni, mert nem releváns egyáltalán!

2021. ápr. 8. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/45 anonim ***** válasza:
62%

Lewis Hamilton egyértelműen hihetetlenül tehetséges. Ha végigveszem fejben, hogy mik az ismérvei egy jó pilótának (pl. gumik óvása, helytállás szélsőséges körülményekben is) benne ez mind megvan, ehhez kétség sem férhet. 2008ban úgy nyert világbajnokságot hogy az akkor csapata még csak a konstruktőri bajnokságot sem nyerte meg, ezért én azt sem gondolom, hogy csak a legjobb autóból tud nyerni (bár akkoriban még nem követtem a forma1et).

Mindamellett az utóbbi időbem nagyon átterelődött a hangsúly a versenyzőkről az autókra. Egy Williamsszel vagy egy Haasszal még ő sem tudna nyerni. Viszont azt azért hozzátenném, hogy nem ő az egyetlen világbajnok, aki egy domináns autóban nyert. Ha már Vettel előkerült, az ő egyéni képessége számomra jobban megkérdőjelezhető, csak mivel ő egy szimpatikusabb ember ezért az ő érdemeit nem divat úgy vitatni mint Hamiltonét.

2021. ápr. 8. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/45 anonim ***** válasza:
72%

#12 Úgy jön ide Vettel, hogy az ellendrukkerek közül sokan Hamiltont vádolják azzal, ami a sokszoros bajnokok közül valójában Vettelre igaz.

Alonsó a legjobbak között van, ezt rengetegszer igazolta. Általában bőven felette teljesített a kocsija képességeinek és a csapattársának a legkülönfélébb körülmények között. Neki is megvan a gyenge oldala (főleg csapatmunka terén), illetve minden pilótának voltak gyengébb évei, ahogy pl. Alonso valószínűleg nem büszke 2007-re, vagy a kissé leeresztett Hamiltont is le tudta győzni a minden erejét megfeszítő Rosberg. De azért kikapni Ricciardótól, Leclerctől kétszer, meg ha így meg tovább, akkor Strolltól is, az egy kicsit sok.

2021. ápr. 8. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/45 anonim ***** válasza:
25%
Akik a 13-as válaszra negatív értékelést nyomtak, megmondanák miért! Kíváncsi vagyok rá, írják már le! Köszönöm!
2021. ápr. 8. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/45 anonim ***** válasza:
72%

Attól függ, mit értesz az alatt, hogy van-e olyan jó, mint amit az eredményei mutatnak. Háromszor jobb-e Alonsonál, csak azért mert 3x annyi győzelme meg VB-je van. Természetesen nem.

De ha az a kérdés, hogy jogosan áll-e a rekordlisták élén, van-e olyan jó, mint a régebbi legendák, akkor szerintem igen. Én legalábbis nem tudnék senkit mondani a F1 történelméből, aki egyértelműen jobb lett volna nála. Elég közel van a tökéletes versenyző ideájához, nincsenek igazából gyengéi, kvali, versenytempó, mentális összeszedettség, alkalmazkodóképesség, esőben mutatott teljesítmény, mind top-top szinten van nála. Persze ez Schumachernél is megvolt, meg biztos Fangionál és Jim Clarknál is, még ha az utóbbi kettőt nem is láttam. A következő ilyen versenyző Verstappen lesz.

2021. ápr. 8. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/45 anonim válasza:
56%

Esélyes, hogy a mostani mezőnyben Hamilton a legjobb, de annyira kimagaslik hosszú évek óta a Mercedes a mezőnyből, hogy ezt képtelenség biztosan kijelenti, és Hamilton győzelmei is teljesen más értékűek lesznek ezáltal. A régebbi idők nagymenőihez viszont képtelenség mérni a tudását. A mai F1 olyan mint egy arcade játék a 80-as, 90-es évek brutálisan erős és nyers autóihoz képest, különösen a 80-as évek turbósaihoz képest a manuális váltójukkal, kemény futóművükkel és szervó nélküli kormányukkal. Azok voltak az igazi férfias autók. Akkoriban szó szerint és átvitt értelemben is vérbe és verejtékbe került egy győzelem és világbajnokság. Ma csaknem úgy száll ki a futamgyőztes az autóból, mintha csak Miskolcról ugrott volna föl a fővárosba az M3-ason egy klimatizált S-Class-szal. Hasonlítsuk össze a fedélzeti kamerás felvételeket a régi időkből és a maiból. Elképesztő az a gépészkedés, amit a versenyzők bemutattak akkoriban, miközben alig mentek lassabban mint a maiak, de közben hajszálon függött az életük. Nézzétek meg ezt: https://www.youtube.com/watch?v=KNpfloxZklo


A négyszeres rally világbajnok Juha Kankkunen híres mondása jó analógiája az F1-ben lévő különbségnek az akkori és a mai autók között: "A WRC a fiúknak való, a B-csoport a férfiaké". Tudvalevő, hogy a 80-as évek hírhedten erős B-csoportos rally autóit Henry Toivonen halálos balesete után betiltották, mert túl veszélyesnek ítélték, holott a B-csoport versenyzői mind azt állították, hogy ők tudják kezelni ezeket az autókat, és nem mellesleg elképesztő tömegeket vonzottak ki a futamokra. De ugye az egy boldogabb világ volt.


Prost is hitetlenkedve beszél arról, amikor az éves Goodwood-i veterán F1 összejövetelen rádöbben, hogy milyen elképesztően nehéz volt vezetni azokat az autókat a maiakhoz képest. ( https://www.youtube.com/watch?v=4QeYLC0rdFk ) Ugyan hogy lehetne Hamilton mai autóval elért teljesítményét azokéhoz mérni? Sehogy! A Forma-1 túlságosan megváltozott.


Nem a fejlődéssel van a baj, mert a tök jó, meg elkerülhetetlen, hanem az a gond, hogy ez a sportág is ráment a mai korra jellemző profitmaximalizálásra. Túlságosan vastag lett a szabálykönyv, ami a legnagyobb csapat malmára hajtja a vizet, és a kisebb csapatok innovatív és kreatív fejlesztgetéseit teszi csaknem lehetetlenné, mert bármilyen újításba kezdenek, az nagy valószínűséggel "szabályellenes". Egyetlen nyertese van ennek, a szinte korlátlan anyagi lehetőségekkel rendelkező egyetlen csapat. Véletlenül sem fér már a vb-győzelem esélyéhez sem senki. Régen ilyen nem volt, hol a McLaren, hol a Williams, hol a Ferrari, Brabham, Lotus, Benetton került hosszabb-rövidebb időre a csúcsra, csak hogy átadja helyét a következőnek. Ma mindenféle nevetséges szabályokkal (DRS-zóna, Jééézusom, mi a fütyi már ez???) próbálják mesterségesen izgalmassá tenni a versenyt, de ettől az életszerűség tűnik el belőle és olyan steril lesz, akár egy videójáték.


Itt tehát már semmi jelentősége annak, hogy Senna 3 vb-t nyert, Mansell 1-egy, Hamilton meg 7-et, és lehet idén lesz a 8. Teljesen lényegtelen. Statisztika szerint ő lesz a legjobb csaknem mindenben, de a számok nem tükrözik a körülményeket és a tudást. Hamiltont kis korától kezdve erre a célra kitenyésztették, majd felnőtt korára profitmaximalizálták. Minderről persze nem Hamilton tehet, de akkor sem jelenthető ki, hogy ő minden idők legjobbja...

2021. ápr. 8. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/45 anonim ***** válasza:

18-as 4. bekezdéséhez egy videó anyag

43:46-tól érdemes megtekinteni

[link]

2021. ápr. 8. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/45 anonim ***** válasza:
100%

#18 Kétségtelenül vannak bajok a mai F1-gyel, nem is kicsik, de igazából minden kornak megvoltak a maga kihívásai.

Ma a profitmaximalizált célszerűség túlzottan is csúcsra van járatva, de ezzel szemben a hatvanas-hetvenes évek egészen a másik végletet képviselte: sufniban készült vagy innen-onnan vásárolt több éves kocsikkal, tíz-húszfős csapatokkal is lehetett (ha nem is világbajnokságot, de mondjuk egy-egy versenyt) nyerni. Ma egy csapat ugyanennyi befektetéssel egy erősebb utánpótlás szériában sem rúgna labdába. Azért a csúcskategória mégiscsak legyen csúcskategória, ne hobbiamatőrök vagánykodása.

A technika olyan szintre jutott, hogy ha tényleges versenyt szeretnénk látni a pályán, akkor valahol mindenképp mesterséges közbeavatkozás szükséges: vagy lebutítod a szabályokat, vagy bevezetsz valami DRS-szerű rásegítést (vagy mindkettő). Enélkül tele lenne a rajtrács csutkára optimalizált high-tech aerós csodaautókkal, amikkel nagyon gyors tempót lehet produkálni, de szinte lehetetlen előzni. Egyébként szerintem a DRS fő problémája, hogy sok pályán rosszul lőtték be az egyensúlyt. Spában pl. egyáltalán nem lenne rá szükség, míg bizonyos pályák, pl. Barcelona kizárólag a DRS bevezetése óta produkál nézhető versenyeket. Nem mellesleg nagyon megnőtt az ingerküszöb. A nyolcvanas években sok embernek elég volt annyi, hogy versenyautókat és autóversenyzőket láthat, sokkal kevesebb más program és élmény állt rendelkezésre a pénz és szabadidő felhasználására.

A turbókorszakban és az azelőtti időkben mai szemmel elképzelhetetlen szinten volt az autók megbízhatósága. Egy csapat számára egy rossz év akkoriban nem azt jelentette, hogy fél-egy másodperc lemaradásban vagytok az átlaghoz képest, hanem azt, hogy minden második futamon megadja magát a gép, kisebb csapatok pedig gyakran egész évben alig néhány futamon értek célba.

A régi idők autóihoz másfajta keménység kellett. Egy mai versenyző tíz kör után befürödne a kézi váltóval. A hatvanas évek sörpocakos versenyzői meg tíz kör alatt befürödnének az oldalirányú erőktől (ilyen téren egyedül a nyolcvanas évek elejének "porszívói" hasonlíthatók a maiakhoz, de több súlyos balesetet követően betiltották). Ahhoz, hogy a maiakon kevéssé látszik a terhelés, egyúttal hozzájárul a csúcsra járatott professzionalizmus: a mai pilóták fizikailag gyakorlatilag élsportolók, jól megtervezett és végrehajtott edzéstervvel, étrenddel, futam közbeni folyadék- és ásványianyag-bevitellel.

A mai F1 videojáték? Ezt meg mernéd kérdezni egy interjúban Felipe Massától, Romain Grosjeantól, vagy Jules Bianchi szüleitől? A gladiátorshow-k ideje lejárt, a 21. században nem azt akarjuk látni, hogy súlyos vagy halálos sérülést szereznek az emberek. A fenti listáról Stewart is sokaknál kihúzta a gyufát amikor a biztonság fokozását szorgalmazta, puhánynak és férfiatlannak tartották aki kiheréli a versenyek izgalmát (egyik fő kritikusa a szintén világbajnok John Surtees volt, ő még idős korában is nagyon idegesítőként emlékezett vissza Stewart akkori törekvéseire - aztán a sors kegyetlen fintoraként 2009-ben elvesztette a fiát egy F2-es versenyen, akit egyébként a szintén szájhúzva bevezetett glória megmentett volna).

Summa summárum, szigorúan véve nem lehet összehasonlítani, minden korszaknak megvoltak a maga titánjai, és jelen korunkban Hamilton és Verstappen közéjük tartozik.

2021. ápr. 9. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!