Mi a véleményetek ezekről a kerékpárokról?
Kezdő országútit szeretnék venni, de nem szeretnék árban 140-50 fölé menni. Használtat meg nem szívesen vennék, mivel nem vagyok nagyon otthon a dolgokban, hogy mit kéne ellenőriznem a bicajon. A csepel outikkal kapcsolatban mik a tapasztalatok? Főként hobbira kéne, de később egy-egy versenyt is kipróbálnék. Más outikat is szívesen megnéznék!
Eddig ezeket a kerékpárokat találtam:
1: [link]
2: [link]
Köszi!
Remélem nem pontozol le, de önmagukban ezek a kerékpárok "használhatatlanok".
Mindkettőn Shimano Tourney van, a lehető legrosszabb shimano váltók amit kapni lehet, egy országútin nagyon fontos a sebesség száma, minimum 2x9 kellhet (vagy 3xY), különben nagyon nagyok lesznek a különbségek egy egy áttétel közt.
Az olcsóbb országutiknak (300e alatt) híresen rosszak a gyári fékeik, nekem újabb fajta Tiagra fékszett van rajta és gyári pofákkal szőrnyű, néha tiszta öngyilkosság :D
A többi dolog is elég pocsék rajtuk:
Alu villa, kerékszett, súlya kerékpároknak.
Tőlem fura lesz ezt hallani, mert nem szeretem a régi acélvázas kerékpárokat, de még azokkal is sokkal jobban járnál használtan.
100 ezer nem kevés pénz és ezek a két kerékpár csak pénzkidobás lenne. Annyira nem akarom, hogy ilyet vegyél és elmenjen a kedved, hogy ha BP-n laksz még segíthetek neked ebben az árkategoriában használt kerékpárt nézni.
Első vagyok,ajánlom ezt a facebook csoportot, gyakran lehet kincset találni itt, minden nap kerülnek fel új bringák.
Amire vásárlásnál figyelni kell:
1. kerékpár mérete jó legyen.
2. geometria, mivel első outi, ezért ne legyen túl agresszív a testartásod rajta, ne kelljen annyira előre dölni.
3. A váz és villa állapota, A vázon a kritikusabb helyeken érdemes repedés után nézni pl váz nyakánál. Karbon/Alu villa esetén felületi apró karconál ne legyen nagyobb sérülés rajta. Bár outival illik nem elesni ezért tekints kritikus szemmel, minden apróbb sérülésre is.
4. Kerekek állapota, alap, hogy nyolcas ne legyen benne, küllők egyes oldalakon ugyan olyan feszesek legyenek, felnit átnézni, hogy nem repedt-e meg sehol sem (főleg a küllők csatlakozásánál sem), illetve a fékfelület ne legyen nagyon elkopva. Kerekek a levegőben forgás közben szépen forogjanak, csapágyak ne adjanak ki csendes/susogáson kivül más hangot.
5. Próbáld ki tekerj rajta izomból figyelj a hangokra, ne recsegjen kattogjon sehol semmi. (Kivétel lehet ha a váltó nincs jól beállítva)
Ez a minimum, amik ha nincsenek meg, akkor meg se venném a kerékpárt.
A következő dolog lenne a felszereltség és azoknak az állapota:
Mivel használt régi kerékpárokról van szó ezért simán elvárható Shimano 105 vagy ultegra felszereltség, a hátsó váton sérülés ne legyen, max a falnak támasztástól apróbb kopás.
Elülső tárcsák fogazatai ne legyenek nagyon elkopva, ezt úgy tudod megnézni, ha már a fogak éles háromszög alakuak akkor el vannak a kopva, ha gömbölyű lekerekeitett a végük, akkor jók. (Ugyan ez érvényes a hátsó kazetta fogaira).
A lánc kopását is érdemes megnézni, amit úgy tudsz, hogy felváltasz a legnagyobb tárcsára elől, majd az első kerékhez legközelebb álló láncfogat elkezded a kerék felé huzni, ha 1-2mm-nél jobban eltávolodik a tányértól, akkor azt is cserélni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!