Miért hátra szoktak szélesebb gumit felrakni? Nem előre kell a nagyobb tapadás?
Ha hátul csúszik meg a gumi, akkor az könnyen megfogható, vagy ha nem, a faroló gumi jelentősen lecsökkenti a sebességet. Ellenben ha az első csúszik meg, az már jóval neccesebb, esésre lehet számítani.
Ezeket tapasztalatból írom, mindig úgy estem el eddig, hogy az első gumi csúszott meg.
Sajna ugyanolyan széles most elől-hátul (ez volt olcsó), de hátul 4 bar-on használom, elől pedig másfélen, és így már hamarabb csúszik meg a hátsó gumi, jobban tudom hol a határ. Hardtail-em van, elől 10 cm rugóút. A gyorsaság valóban romlik valamennyit, de sokkal biztonságosabbnak érzem így.
Egy kis jókedv csinálásnak [link] , ha már szóba került a hátul 24", elől 26" kombó.
Ezt a drágaságot épp most láttam facebook-on hirdetve, potom 150 ezerért!
24"-os vázba beletoszni hátra egy 26"-os kereket, előre pedig 24"-ost, na ez az igazi kísérletezés :D
Öröm lehet sarazni a 3 mm-es hellyel, a 80°-os villaszögről, és a magas monoblokkról már ne is beszéljünk X)





Hát aki még nem kapart el száraz kavicsos terepen emelkedőn hátsó kereket állva, annak gratulálok a gyenge lábaihoz. nagyon jó technika kell (és/vagy gear), hogy megfelelő testtartással és erővel taposd a pedált. :D
A 1.5 Barhoz annyit hozzászolnék, hogy ismert terepen simán mehet, ha tudod mire számíthatsz akkor tök jó.
Ismeretlen terepen biztos nem hagynám ilyen alacsony nyomáson, csak ha gyök kettővel tekernék, nem kell ahhoz ugratni, hogy felüsd a gumit, tapasztalat, elég ha 50km/h nál egy élesebb kődarab kiáll a földből.
Viszont annak is igaza van aki korábban írta, hogy nagyobb sebességnél zavaróan kuszik a kerék a kanyarokban.
"Hát aki még nem kapart el száraz kavicsos terepen emelkedőn hátsó kereket állva, annak gratulálok a gyenge lábaihoz. nagyon jó technika kell (és/vagy gear), hogy megfelelő testtartással és erővel taposd a pedált. :D"
Ne ragadjunk már le ezen :D A kolléga gondolom nem az xc-re gondolt. Írta is, hogy áldoz gumira, főleg ha 2.4" körüli minőségi gumija van, akkor miért olyan hihetetlen, hogy ő nem kapar el? Főleg ha egy nehezebb dh bicaja van. Amúgy ha nem a legkönnyebben van a bicaj, sokkal nehezebben kapar el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!