Hogy is van ez? Minnél keskenyebb egy gumiabroncs, annál nagyobb erő hat az adott felületre, azaz nagyobb tapadás érhető el. Prémium autókat csak azért szerelik széles abroncsokkal, mert mutatós?
"Ferrarik már egy kis gázfröccstől balettoznak az úton,melynek általában becsapódás a vége.."
"Általában"? Azért, mert láttál egy ilyen videót? vagy láttál 10-et? Ettől még miért "általában". Szerinted egy nap hány gázfröccsöt adnak az összes Ferrarinak, és annak hány %-a végződik becsapódással?
Az a Ferrari csapódik be, amelyiken még nincsenek felmelegedve a gumik, és amit olyan ember vezet, aki jampizni akar, csak éppen nincs meg hozzá a vezetéstechnikai tudása.
Egyébként ahogy az első írta, e virslik csak hóban jobbak.
"..keskenyebb abroncs-> nagyobb felületre ható erő -> nagyobb tapadás.."
Ugye Te is tudod, hogy ez a logikai sor, itt és most, nem állja meg a helyét? ;)
Meg van az optimális szélesség. Nyiván a biciklikerék hamar megcsúszna, próbáld ki a vékony "mankókerékkel", hogy csúszik.
Nyilván olyan széles sem kell hogy légpárnáshajóként funkcionáljon. (csak képletesen értem)
A tapadás nagyban függ még a gumi anyagától is.
Egyébként ami figyelembe kell venni:
1. µ a tapadó súrlódás, ami a felülettel egyenesen arányosan nő. 2. felületi nyomás (súly/felület), ami ugye fordítottan arányos a felülettel.
Nem véletlenül ajánlanak típusokhoz tól-is méreteket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!