Miért hátra szoktak szélesebb gumit felrakni? Nem előre kell a nagyobb tapadás?
Ha hátul csúszik meg a gumi, akkor az könnyen megfogható, vagy ha nem, a faroló gumi jelentősen lecsökkenti a sebességet. Ellenben ha az első csúszik meg, az már jóval neccesebb, esésre lehet számítani.
Ezeket tapasztalatból írom, mindig úgy estem el eddig, hogy az első gumi csúszott meg.
Sajna ugyanolyan széles most elől-hátul (ez volt olcsó), de hátul 4 bar-on használom, elől pedig másfélen, és így már hamarabb csúszik meg a hátsó gumi, jobban tudom hol a határ. Hardtail-em van, elől 10 cm rugóút. A gyorsaság valóban romlik valamennyit, de sokkal biztonságosabbnak érzem így.
Már bocs, de kik szoktak? A motorosokon kívül nem ismerek más ilyeneket.
Ha már valaki elkezd variálni a gumiszélességgel (bocs, de ha beleásod magad, rájössz, hogy ennek igazából úgy volna igazán értelme, ha "narrow-wide" kerékszettet használsz) akkor elöl van szélesebb, hátul van keskenyebb.
Több okból is, de elsőre elég, amit tapasztaltál. Az első ha csúszik, vége a dalnak. Az más kérdés, hogy ha megfelelő gumit, megfelelő nyomáson, megfelelő szélességben használsz, nem kell ilyennel vacakolni, legalábbis nem tudsz értelmesen vacakolni vele. De ha akarsz, akkor 1-2 tized inch volna a gumi javasolt játéktere, nyomással százalékosan több (véleményem szerint okos döntés, amit tettél ebben a helyzetben).
De olyan ember válaszol neked, aki áldoz a gumira. Gumi és fék az első a hegyen. A többivel utána foglalkozhatunk, mert nem kerültünk az előzőek miatt gipszágyba. ;)
1.: Én eddig még senkitől sem hallottam a környezetemben, hogy előre kell a szélesebb gumi.
Szerintem ez csak egy elterjedt hülyeség, amit mindenki alapnak gondol. Egyik ismerősöm is mondta, hogy hátulra 2.5", előre pedig 2.3"-os gumit akar venni...
Ha bringázáshoz nem értőket kérdeznél, nagy részük tuti hogy hátra akarna szélesebb gumit rakni.
Narrow-wide kerékszett azt jelenti, hogy előre raksz pl. 25-ös felnit, hátra pedig 35-öset? Ez miért jó egyébként? Logikusan gondolva, az akadások, felütések nagy részét általában a hátsó felni kapja, így érthető.
Tovább gondolva csak az jut eszembe, hogy szélesebb felnin a gumi laposabb ívet kap, keskenyebben pedig kigömbölyödik :D Utóbbi szerintem sokkal jobban rátud feküdni a felületre kanyarodáskor, mint a laposabb ívű.
Fékből nekem tektro io van. Még nem volt vele gondom, 60 kilóhoz megteszi :)
Annyira tapasztalt nem vagyok ebben, de ha a fékezéstől eltekintünk, akkor a testsúly legalább 60% a hátsó kereket nyomja, emiatt az hamarabb megcsúszhat, ha a kanyarban nem fékezel (már pedig nem szokás). Bár őszintén én sem halottam még olyat, hogy valaki hátra vastagabb gumit rak, max agresszívabb mintázatút, de ez tényleg felhasználásfüggő.
Illetve, ha valaki sokat mászik felfele, de nem száguld lefele, akkor jobb lehet az agresszívabb mintázatú szélesebb gumi hátra, hogy taposásánál nem forogjon ki.
Kb ezekre tudnék tippelni.
"elől pedig másfélen"
Ebben egyébként mi a koncepció? Ez épp egy kicsit van a "töklapos" felett, ezzel lépésben fogsz csak biztonsággal kanyarodni :) Nálam a Maxisok 4,5 báron kb. ugyanúgy hasítottak a kanyarban döntve, mint akármyilen versenybicgili :)
Tudom hogy nyár van, de a szemellenző nem kéne! Tiszteletem tothp, de tubelessben szerintem nem vagy otthon. 2 bar simán elég oda (sőt, sok is lehet, pl 60 kilósonak), az meg, hogy igénybe vesszük szegény gumit - hát azért van. :D
A 1.5 bar puha telóval, sziklamentes területen (Mo-on van elég ilyen) el fogja viselni - ha nem is 100% golyóállóan. Kérdezőnek szerencséje is volt, ezt nem tagadom. :) Viszont nem beleekézni kell az akadályba, hanem landolni rajta. Baromira nem mindegy, mert első esetben pl. borítékolod a kígyóharapást is.
Minden esetre sidenote: ez most MTB topik, nem keverendő flasztercovbojsággal, oda teljesen más a mondás.
Köszönöm szépen a válaszokat, a trollokét is, mert legalább új problémákat vetettek fel :D
Elől-hátul dh belsőm van (kétszer nehezebb, mint a sima belső), és nagyon jól tartja a 2.25"-os gumikat.
A lapos gumi miért kúszik kifelé? Ezt nem nagyon értem! Mert jobban deformálódik? Egyébként a gumi terhelése engem sem érdekel, az 1 kilós külsők csak kibírják.
Egyébként is ezt csak agresszívabb xc-re használom. Külön van ugrajtásra egy direkt erre szánt bicajom, és egyet értek a 89%-ossal, hogy érkezni kell jól. A landolás kb. 80%-át elnyelem a két lábammal, a teleszkóp alig mozog be. Persze ehhez hozzátartozik 45° körüli meredekségű érkező is, de egy nem túl nagy ugratón simán ellenne az ember merev villával is. Nekem is bőven jó lenne, de ha már megvettem a teleszkópot, akkor mind1 :)
Kombinált pályára (hosszú pálya néhány ugratóval) pedig nem igazán van lehetőségem, mivel kb. azonnal lerombolnák az erdészeken kívül az önjelölt közerkölcs-rendőrök. Szóval két bringa tartása teljesen megfelel számomra, mielőtt valaki komplett hülyének titulálna. Ráadásul xc bringával is lehet élesen kanyarodni, nemcsak dh bicóval, szóval az 1 kilós gumikba se kössetek bele :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!