Pedál - ipari csapágyas vagy tűcsapágyas legyen? Taposópedál MTB-re
Cserélem a golyóscsapágyas pedálomat.
Mit vegyek?
Ipari csapágyas vagy tűcsapágyas taposópedált?
És a gyártó egy bizonyos "C" vel kezdődő és ube-ra végződő.
Vagyis neves.





Téged biztosan megátkoztak. :D Akkor a pedálnak is mindegy.
Egy 600ezres bringán "minden baj van" (most így, részletek ismerete nélkül) az = emberi hiba vagy = látens hiba.
Viszont részvétem. Mert tuti sz*rul érzed magad - az pedig nem jó, na.
Emberi hiba??
Na akkor szitu.
Mondjuk az hogy az első fék olyan szarul fog (hidrós tárcsa mi más lenne) hogy maxra behúzott fékkarral legurulok a lejtőn.
Na????
Vagy 5x voltam vele szervizbe. Itt is ahol vettem másutt is.
Mondtak már mindent hogy levegős meg a fékkar meg a tárcsa meg feltükrösödött (az mi???) meg így meg úgy, meg fékbetétcsere (megvolt) meg majd bekopik.
1 éve megvan ugyanúgy szar 5 szerviz után is.
Na???





Egy első fék ennyire kripli nem lehet, csakis emberi hibától. (A látens hibát ez esetben kihúzhatjuk, mivel az valóban nevetséges, ha nem tudsz vele orra esni :D)
Bár a sok kérdőjeledből arra következtetek, hogy te most finoman arra gondolsz, hogy lehülyéztelek, mármint hogy az emberi hiba Te vagy. Nem. Legalábbis most biztosan nem.
600e Ft-os gépen már XT tárcsafék szokott lenni. Az levegősödésre pl. nem hajlamos (rövid idő alatt), de az a marha, aki TALÁN tudja megmondani, hogy egy fék levegős-e, az nem szerelő. Ha egy fék levegős, annak egyértelmű jele van és egyértelmű a javítása is.
Ha kevés az olaj a cuccban, azt is illene azonnal felismerni és tenni ellene. Szintén egyértelmű kéne, hogy legyen.
A feltükrösödött tárcsa (ez van autóval és motorral is, akkor gondolom ilyen cuccaid nincsenek) már nem olyan egyértelmű, de attól még diagnosztizálható. Hangja van a fékezéskor? Ha igen, milyen - esetleg sercegős v. visítós?
Az elmondottakat (ha ismételten félretesszük a gyártási hiba lehetőséget egy időre, valamint azt a blődséget, hogy rossz típusú olajjal töltöttek a rendszerhez) egy tárcsához illő anyag-összetételű új betétszettel ÉS a tárcsa egyidejű felcsiszolásával-tisztításával kéne megkínálni. Féknyereg pozíciót is ellenőriznék, de önmagában nem ok, csak fokozhatja a bajt.
Ez mind nagyon szépe de5x járt szervizben mégpedig három külön szervizben és egyik se tudott vele SEMMIT csinálni.
Ez ilyen és kész mondták cseréljem ahogy van.
Nem cserélem.
Na?





Én csak annyit tudok, hogy egy kézen meg lehet számolni a hozzáértő szerelőt egy adott környéken. Vidéken nyugodtan megye szinten nézzük a "környéket" (ha netán' vidéki vagy).
Viszont mindegy is. Ez nem távgyógyítós műsor, ráadásul még ennyi idő után is csak annyit tudunk, hogy egy Cube bicaj alkatrészeiről beszélgettünk. Ez így inkább filózófiai kérdéskör lett, nem gyakorlati. Én annak örülök, hogy a húszezres féknek is tudom a baját, meg a százasnak is - a te bringád pedig nincs nálam. Részvétem a 600ezres savanyú szőlőért, de ha tényleg semmit nem lehet tenned és majd annyira idegesít, csak veszel egy szupergarantált überféket. Utána királyság. :)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!