Ipari csapágyas és golyóscsapágyas pedál között élettartambeli különbség van de használati is?
Széles szegecses platformpedál kapható golyóscsapágyas verzióban 5000-ért és ipari csapágyasban 15.000-ért is. Uaz a gyártó alapvetően uaz a pedál csak írják is a drágábban ipari csapágy van, pedál anyaga egyébként azonos.
Na most az nem kérdés hogy az ipari élettartama többszöröse a golyósénak.
De van más különbség is ami a konkrét használatban jelentkezik?
Mert az hogy egy golyós akár 2 év alatt taccsra mehet egy dolog. Kuka vesz másik…
De használati szinten előnye az iparinak?
Ha a hagyományos csapágy jól van beállítvab semmivel sem rosszabb, mint az ipari, sőt!
Az élettartam tekintetében viszont po t fordítva: ha az ipari cspágy tönkremegy, akkor kuka. Kónuszosnál a golyók/kónuszok cseréjével javítható, örökélet +1 nap...
A kónuszos csapágyazás kotyog. Ha nem is azonnal, de a használattól elkezd kotyogni, zörögni, lelazulni. Ha megpörgeted, általában elég hangos és forog egy darabig. Ha nem jó a tömítése és valahogy bejut a víz, homokszemek, akkor serceg, szétdarálódik egy idő után. Az ütéseket sem nagyon bírja.
Az ipari csapágyas viszont nagyon merev. Nincs az a lógós érzése. Nincs hangja. Olyan mintha kést forgatnál vajban. Ha ráugrasz a pedálra, vagy földhözvered a bringát, ennek nincs semmilyen rezonálása, hangja.
Ennyi a különbség.
@2: ez a különbség, ha nincs normálisan beállítva a csapágy. Ilyenkor a csapágyfeszességet szépen beállítod. Időnként szépen kipucolod és újrazsírozod. Ha szükséges, cseréled a kopott/törött golyót esetleg kónuszt. Ha ezt félévente-évente elvégzed, a kónuszos csapágyazásod még akkor is tökéletes lesz, amikor az iparisat már régen kukáznod kell a javíthatatlan konstrukció miatt.
Eldönthetedb neked melyik szimpatikusabb: rendszeres karbantartás mellett tökéletes csapágyazás a világvégéig vagy jó csapágyazás gondozásmentesen egészen az elhasználódásig és akkor csere.
"vagy jó csapágyazás gondozásmentesen egészen az elhasználódásig és akkor csere.
"
egyértelműen az utóbbi. Piszmogjon ezzel a franc. Jó amíg jó aztán kuka és új.
Inkább adok többet ki egyszer és X évig nincs gond, mint kevesebbet és pár havonta ezzel szarozzak.
Amíg a pedál csak két golyósoron fut, akár kónuszos, akár iparis, viszonylag hamar kikotyog. Az ipari kb. annyival később, mint amennyit egy kónuszosnak még utána tudsz állítgatni. Utána a kónuszosban kónusz, golyó cserélhető, de csésze ellenoldal nemigen, ha az bemaródik, kuka, míg ipari csapágyasban kompletten lehet csapágyat cserélni.
Nekem egy Time Alium van, középen tűgörgőkkel, lehet, hogy nehéz, mint a féltégla, de megnézem, ez hány ezer év múlva fog kotyogni.
Alex fly. Butaságokat ír,vagy gagyi pedállt vett.
Az ipari csapágyasokban is lehet csapágyat cserélni ez lenne a lényege,sőt ott olyanokkal is lehet variálni,hogy porvédett legyen vagy sem.
Valóban nem utánálitható,de nem is kell. Sokkal strapabírobb mint a konuszos rendszerek,nem véletlenül szoritjaki a piacról,még az alsóbb kategoriában is.
"Alex fly. Butaságokat ír,vagy gagyi pedállt vett."
Van olyan "nem gagyi", aminek az alu házba besajtolják a csapágy külső csészéjét, házi módszerekkel nemigen szeded ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!