Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért jó az, ha valaki 100ezre...

Miért jó az, ha valaki 100ezrekért vesz kerékpárt?

Figyelt kérdés

Légyszíves ne hurrogjatok le, nem értek a kerékpárokhoz. Vagy még többe, mint 100ezer. Vagy még többe, mint 200 vagy 300 ezer. Ezt sosem értettem. Nekem bőven elég volt minden terepre egy 20-30 ezer ft-os kerékpár. Télen-nyáron éjjel-nappal nekem bőven jó. Nem értem, és ne hurrogjatok le, hogy 150-250 ezres kerékpár mitől jobb, mint egy 20-30ezres? Mivel tud többet? Nekem most egy MTB van, használtan, megkímélt állapotban vettem 30ezerért, és ezzel is repesztek mint az ágyu, ezzel is megyek földúton, mindenhol.

Sőt, amit végképp nem értek. Milliós összegekért is lehet kerékpárt megvenni. Jól néz ki meg minden, de jól kinéző kerékpárt 30ezerért is lehet venni.

Na és újfent ne hurrogjatok le, nem értek a kerékpárokhoz.


2017. nov. 18. 09:51
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Ááá faxom.

Szóval kényelem.

Súly:mert marhára nem mindegy hogy 20kilót vagy 9et hajtasz 100kilómétereken keresztül.

Terep:Az erdei föld út az tükör sima aszfaltnak tünik néhány hazai és külföldi verseny terephez képest.

Alaktrészek: ott főlleg anyag,megmunkálás,és jó értelemben vett igénytelenség terén van hatalmas eltérés.(utobbiban a nagy áruházi jobb)

A név amit mindeki említ:csak a mögött van valami,ami egy név nélküli gepnél nincs.

Fejlesztés,mérnök gárda,tesztelés,akár 30éves garancia!!!,egyeseknél te álltalad választott alkatrészek.


De a lényeg:versenyen (mert több 100ezerért,millioért meg pláne verseny bringát vesz az ember) nagyon kijön az ár különbség.

Érezhetően visszafogott az olcsóbb bringa,volt ahol konkrétan feladásra kényszrültem a silány(abb) minőségű alaktrészek miatt.


Ezt te nem fogod érezni,1-2 kör alatt a ház körül. Ez sok kilóméter alatt jönki. Amikor már 6órája tekersz,és nem vagy annyira kipurcanva,amikor a váltás egy erőt nem igénylő muzdulat,amikor a nagy döccenö egy alig érezhető kis huppanás.

És másnap ugyanúgy fog müködni a bringa mint tette azt ma,vagy tegnap.

2017. nov. 18. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

szerintem nincs ebben nagy titok.

európai áron vannak árazva.

csak míg a többi országban a munkáddal keresel havi 8 kilót-1 millert,addig itthon ugyanazzal a munkával 2 kiló körül kapsz mondjuk.

2 kilóból meg persze,hogy nem költesz 100 ezres bringára.

havi 1 millából meg nem tétel 2-3 évente venni egy komolyabb cangát.

2017. nov. 18. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Mert van, aki kicsit komolyabban nyomja annál, hogy 40-50 kmeket tekerget kényelmesen.

Ez egy.

Viszont én is ismerek olyat (a bicajos társaságomban), aki megvett 4000 fontért egy bicajt, holott sehol nincs olyan szinten -nem teker olyan sokat, főleg nem gyors -ő imádja a luxust, neki mindenből a legdrágább kell -a legjobb, h a bicaj bent áll a lakásban, a túrákra a régit használja. ..

2017. nov. 19. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Bizonyos szakágakban az életed múlik rajta, hogy ne 1mm újrahasznosított aluból legyen a vázad vagy a teleszkópodban a rugó. Mert bizony törni fog, ha földet érsz 3-20m ugratás után.. azért annyi, mert azt nem minden helyen lehet kibányászni, nem mindegy hogyan megmunkálni, bizony szakmunkát igényel tervezni, kivitelezni, tesztelni.

Nyilván vannak túlárazott dolgok, de ugye hogy nem ugyanolyan egy 40 éves kispolszki, mint egy új Merci?

Tudod te mennyi munka van egy karbon vázzal? Hogy mikromilliméter pontosság kell? Hogy mennyi tudás van egy termék mögött?

Odaadnád 40 ezerért azt, aminek csak az anyagköltsége 400, a bérköltsége 200, a gépeidet pedig többszáz millióból egyedileg fejlesztetted ki a hosszú évek alatt?

2017. nov. 19. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Folytatás : olyat is ismerek, aki csak a munkanapjain teker(t, mist térdműtét miatt nem tud) heti 300 kmt (munka előtt még egy laza 30 km, utána újabb 60, bicajjal jár dolgozni is ),szabadnapain laza 160-200 kms túrák, 30-as átlag a nagyon dombos terepen.
2017. nov. 19. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"Nem értek a kerékpárokhoz "



Látszik. ..ahogy fentebb írták, szerinted nincs különbség egy kispolszki meg egy Mercedes közt?

2017. nov. 19. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 Wadmalac ***** válasza:

Az a helyzet, hogy egy ilyen 20-30 eFt árkategóriájú kerékpár ÉLETVESZÉLYES, nem is szabadna forgalmazni.

Katasztrofálisan rossz fékek, markolatra tépett fékkarokkal is kevés fékerő, neadjisten elgörbülő, eltörő műanyag fékkarok, deformálódó, szétnyíló támvilla.

Ezzel simán meg lehet halni, vészfékezésre, meredek lejtőre alkalmatlan.

Dögnehéz vagy minimális terepterhelésre törő, hajló váz és villa, kormány.

Erősebb nekilépésre hajtókaron elpörgő lánckerék, a pedállal elcsavarodó hajtókarok.

Minimális kilométer után kotyogó, golyókosarakon ékelődve akadó kerékagyak.

Állandóan fellazuló középtengely-csapágyazás.

Első járdaperem-koppintásnál darabokra hulló, állíthatatlan kónuszú műanyag pedálok.

Kényelmetlen, széthulló nyereg, szétmálló vagy kézdaráló, csúszós kormánymarkolatok.

Filléres, megfeszíthetetlen, fellazuló és szakadó küllők.

Ehhez takonypuha, saját szilárdság nélküli felnik.

Xar minőségű, berágódó, rugalmasan nyünnyedő bowdenházak és bowdenek.


És minden alkatrész rohad.


"ezzel is repesztek mint az ágyu, ezzel is megyek földúton, mindenhol."

Fogalmad sincs, milyen "repesztést" bírnak ki azok az általad drágállt bringák. Attól a mostani lovad atomjaira hullana.

Ja és olyan repesztést amúgy a súly és az alkatrészek minősége miatt soha nem fogsz produkálni.



Iszonyatos minőségi, megbízhatósági és kényelmi különbségek vannak egy ilyen tecsós kerékpár-vázlat meg egy minőségi bringa közt.


Az a baj, hogy amíg nem próbálod ki, el sem lehet neked mondani.

Sokkal kisebb gördülési ellenállás (főleg a csapágyak miatt). Plusz az ipari csapágyas kerekeknél elég a kopott csapágyat cserélni, nem kell új agyat fűzetni vagy komplett kereket cserélni.

Kisebb súly, mégis megbízható merevség.

Sokkal merevebb felnik. Nem egy utolsó dolog, ha a nyeregből kiállva a felni nem pofozgatja felváltva a fékpofákat.

Megbízható fékerő, kisebb kézerővel és fékezés után a pofák vissza is mennek a helyükre. A bowdenek könnyen járnak, nem kell úton-útfélen eltépni őket, a jó bowdenvezetés miatt nem is kopnak, sérülnek.

Pontos váltás. Terhelés alatt is, és nem csak 6X3 fokozatban.

Ízlés szerint variálható áttételek.

Kazettás agy miatt nincs többé tengelygörbülés és tengelytörés a hátsó kerékben.

A sok méretfokozat révén biztos, hogy tudsz a te alkatodhoz passzoló geometriát venni, nem csak egyfajtát, ami épp van a tecsóban.

Az alkatrészek rozsdamentesek, vagy alu, vagy korrózióálló acélötvözet (vagy karbon, üvegszálas műanyag stb.).

Széles körű alkatrész-kompatibilitás révén könnyen tudod variálni a bringa alkatrészeit, fejleszteni, frissíteni.


De ami a legfontosabb: az üzembiztonság.

A húszezres bevásárlóközpontos bringák ezt már nullkilométeresen sem tudják!

Sajnos a kerékpárok KERMI átvétele és bolti árusítási engedélye Mo.-on nem jelent üzembiztonságot.

Plusz a bevásárló központok nem is képesek használatra készen átadni a bringákat. Centrírozás, fék-, csapágy- és váltóbeállítás nélkül kiadják, meghúzatlan kormánnyal, nyereggel, lötyögősre behajtott pedálokkal.


"jól kinéző kerékpárt 30ezerért is lehet venni."

Igen, olyat, ami úgy néz ki, mint egy jól kinéző kerékpár. Csak nem kerékpár, hanem egy kőnehéz, életveszélyes megbízhatatlan makett.

2017. nov. 20. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!