Miért nem csinál semmit az első váltó határolócsavar?
A véghelyzethatároló csavarok az átdobó két véghelyzetét határolják , hogy ne tuda a láncot a lánckerekekről levezetni.
Ha be van építve a helyére akkor a bowdent is be kell állítani, mert lehet hogy az akadályozza a teljes mozgást. A két határolócsavart állítsd be először úgy hogy a bowden nincs rajta, vagy elég laza.
Na, most már legalább megoldottam hogy átdobja a legnagyobb fogaskerékre.
Viszont, eléggé nehezen lehet átváltani a legnagyobbra, és hiába tekergetem a váltónál a bowdennek a tekerőkéjét, nem érezném hogy lazítana, és visszadobja a középsőre (csak a váltót, a láncot nem).
Illetve mikor a legnagyobb fogaskeréken van a lánc, akkor nehéz tekerni a bowden tekerőt, pedig kifelé csavarom, hogy lazuljon a bowden, mivel 100% hogy azért dobja le a váltót, mert túl szoros.
Alex Fly, 5/5 válaszoló: Nem hinném hogy laza lenne, mivel eddig fel sem dobta a legnagyobb fogaskerékre. Ha laza lenne, akkor inkább túldobná rajta, mindenesetre megfeszítettem mindegyik fokozatban a bowdent, viszont csak úgy tudtam, hogy nem váltott át. Miután megfeszítettem, semmi nem történt xd Ugyan úgy a legnagyobb fogaskeréken van a lánc, nem csörög, semmi baja nincs, csak nem vált le.
Illetve a határolócsavarokat ismét megpróbáltam, de úgyszintén semmi nem történt. Semerre nem mozdul az a
Végül is elértem amit akartam, a legnagyobb lánckeréken van a lánc, viszont így kicsit érdekes lesz felmenni egy hídra, vagy széllel szemben menni, esetleg még a hátsó váltóval tudok játszadozni, de az nem olyan sokat tesz ahhoz, hogy milyen nehéz tekerni. :/
Szerintem az egész váltó cserés, mivel maga a bowden az tökéletes, a bowdenkülső is tökéletesen mozog rajta, tehát valószínű hogy maga az első váltószett nem jó.
Esetleg árakat valaki tudna írni? Például egy alacsonykategóriás és egy középkategóriás váltószettnek mennyitől indul körülbelül?
Illetve lehet külön CSAK első váltót venni?
@6: lehetb hogy nem vagy tisztában az első váltó működésével?
A rugó alapesetben befele húzza, azaz a legkisebb lánckerék felé. Ha nagyobb tárcsára akarod tenni a láncotb akkor a bowdennel húzod a láncterelőt a megfelelő pozícióba. Ha túl feszes, túlváltasz; ha túl laza, marad a lánc a kisebben.
Pont fordítva, mint írod!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!