Gyuribacsika kérdése:
Végre megvehettem életem első kerékpárját sima városi közlekedésre. Mivel agyváltós, van a racsninak vagy inkább az agynak ez a jellegzetes kattogó racsni hangja, ez természetes?
Figyelt kérdés
Mikor csak gurulok lejtőn lefelé tekerés nélkül akkor nagyon nagyon sűrűn kattogó hangja van, mikor pedig tekerek akkor kevésbé sűrűn hallani, de mindig van. Teljesen csendben csak akkor van mikor a legkönnyebb fokozatban vagyok és úgy tekerek. Mivel nekem sima régi kontrás vàltó nélküli bringám volt ez így fura, szokatlan, az mindig csendben volt. Lehet ezen esetleg állítani a váltónál vagy máshol, vagy ez sose lesz csendben, esetleg rendellenes ?2017. máj. 13. 19:21
1/4 Alex Fly válasza:
H nem direkt áttétellel mész, akkor egy halk kattogás természetes.
2/4 m68 válasza:
2-ben es 3-ban azaz direkt es gyorsito fokozatban termeszetes. Egyebkent mindegyikben hallani, csak ebben a kettoben erosebb. Surubb kenoanyaggal lehet halkitani rajta, viszont az nagyobb ellenallassal jar.
3/4 A kérdező kommentje:
Értem, csak mert ez a hang számomra olyan, mint a légy zümmögése, idegesítő. De ha természetes, akkor nincs mit tenni. Mondjuk volt mountain-bike-m is annak idején, de az csak akkor kattogott, mikor nem tekertem, hanem üresben gurultam vele. És ahhoz képest pont ez a fura, hogy tekeréskor miért kell kattognia. Akkor nem én rontottam el remélhetőleg, ha beállítással nem orvosolható. Csak mert, mikor minden csavart àtnéztem rajta meghúzás tekintetében, akkor a hátsó kerékcsavarokat is ellenőriztem, az egyik oldalon meg ugye a műanyag kis doboz (váltó)-ahová a bowden fut- alatt van, igy addig lekellett szednem. Nem-e akkor állíthattam el valamit?
2017. máj. 14. 09:53
4/4 m68 válasza:
Teljesen normális, hogy tekerés közben is hallod, mivel az agyváltó felépítéséből eredően két kilincsműnek kell lennie benne, amiből egyszerre csak egy reteszel, a másik szabadonfut, ezáltal kattog. A láncváltósnál ilyen nincs, ott a szükséges 1 kilincsmű vagy reteszel, vagy szabadon fut, harmadik lehetőség nincs.
Ha visszaszereléskor koppig visszatoltad a váltöszereléket, aztán rászorítottad a tengelyre az e célra szolgáló csavarral, úgy a beállításnak jónak kellett maradnia, feltéve, hogy kezdetben is jó volt. Ezt egyébként 2-es állásban tudod ellenőrizni, a szerelék tetején lévő plexin van két vonal, e közé kell esnie a tolórudat mozgató karon lévő sárga jelzésnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!